Η σιλουέτα του Volkswagen I.D 5 GTX ειδικά στο μαύρο χρώμα των φωτογραφιών είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή.
Μεγάλo αμάξωμα σε εξωτερικές διαστάσεις με μήκος/πλάτος/ύψος να είναι 4.599/1.852/1.613 χλστ. με μεταξόνιο 2.766 χλστ. που υπογραμμίζουν την άνεση.
Ενώ ως SUV, σε coupe τόνους, να προσθέσουμε και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που είναι 160 χλστ.
Μένοντας ακόμα στην εξωτερική σχεδίαση να αναφέρουμε τη διακριτή αεροτομή στο ύψος του πορτμπακάζ, τα ενωμένα πίσω φώτα, τους προβολείς σε στυλ -δάκρυ, τον μεγάλο προφυλακτήρα, ενώ απουσιάζουν παντελώς τα περιττά χρώμια, που αφαιρούν στο αμάξωμα, αντί να προσθέτουν.
Τα έμπειρα μάτια να δώσουν βάση στo logo GTX, που βρίσκεται στη μέση του πορτμπαγκαζ κάτω από το στρογγυλό σήμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Να συμπληρώσουμε τις ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών διαστάσεων 235/50.
Φυσικά μην ψάξετε για εξατμίσεις, καθώς πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο,
Σιλουέτα λοιπόν που δε περνάει απαρατήρητη, καθώς έχει «όγκο» το αυτοκίνητο.
Volkswagen: Να προσθέσουμε ότι η έκδοση GTX, είναι η σπορ εκδοχή του ID.5
Εις τα εντός το ID.5 GTX που βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ, προσφέρει άφθονο χώρο για οδηγό και επιβάτες.
Δεν υπάρχει βλέπετε το κεντρικό τούνελ, που σημαίνει ότι και ο μεσαίος επιβάτης των πίσω καθισμάτων κάθεται άνετα «απλώνοντας» και τα πόδια του.
Σε κερδίζει με τους χώρους το ID.5 GTX, που σαν εικόνα ακολουθεί αυτή των άλλων μοντέλων της οικογένειας ID, με μικρό πίνακα οργάνων 5,3 ιντσών και κεντρική οθόνη 12 ιντσών, που καταργεί κάθε μπουτόν και διακόπτη, καθώς όλες οι λειτουργίες γίνονται εξ επαφής.
Ένα άλλο σημείο που αξίζει προσοχής είναι ο εσωτερικός φωτισμός, με 30 επιλογές, που συνδυάζει και χρωματισμούς.
Να προσθέσουμε και τα 549 λίτρα αποσκευών με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη, ενώ αναδιπλούμενα αγγίζουν τα 1.561 λίτρα.
Με τι κινείται όμως το σπορ ID.5 GTX.
Volkswagen: Δύο είναι οι ηλεκτροκινητήρες που κινούν το ID.5 GTX
Ο ένας αποδίδει 109 ίππους και κινεί τον μπροστινό άξονα, και ο δεύτερος 204 για τον πίσω.
Συνολική ισχύς 299 ίππους με 460 Nm ροπής. Το κιβώτιο αυτόματο μονής σχέσης με τον επιλογέα να είναι στη δεξιά μεριά του πίνακα οργάνων, όπως εξάλλου και σε όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID.
H μπαταρία είναι 77 kWh και για να φορτιστεί σε επτείχιο φορτιστή 11 kW χρειάζονται 7,5 ώρες, και σε ταχυφορτιστή 135 kWh για το 0-80% αρκεί η μισή ώρα.
Η αυτονομία είναι γύρω στα 420 χλμ. αλλά εξαρτάται και από τον τρόπο οδήγησης,
Η κατανάλωση κυμάνθηκε από τα 17,9 kWh έως τα 23,6/100 χλμ. που ήταν συνάρτηση του τρόπου οδήγησης, καθώς υπάρχουν και 5 προγράμματα οδήγησης που σε προκαλούν, Eco, Comfort, Sport, Traction, Individual.
Άφθονή ροπή ανα πάσα στιγμή το γερμανικό ηλεκτρικό, ταξιδεύει πολύ αρχοντικά, μα για αυτό είναι. Εντός του αστικού ιστού θα «στεναχωρηθείτε», που παρά τον όγκο του, είναι ευέλικτο μεν, αλλά πρόκειται για μεγάλο αυτοκίνητο δε.
Η άνεση είναι το κυρίαρχο στοιχείο στο Volkswagen ID.5 GTX, και ο τρόπος που καταπίνει τα χλμ. στα εθνικά δίκτυα.
Όμως επειδή η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι άλλο στις μετακινήσεις, χρειάζεται προγραμματισμός και επιπλέον χρόνος για τις μεγάλες αποστάσεις, καθώς απαιτείται φόρτιση, και στο σημείο φόρτισης ίσως να προηγούνται άλλοι οδηγοί πριν από εσάς, που σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένετε μέχρι να έρθει η σειράς σας για να φορτίσετε.
Η ενημέρωση που υπάρχουν φορτιστές μέσω του APP είναι απαραίτητη.
Για τους φίλους των επιδόσεων, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 180 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 6,3 δευτ.
Το στυλ, η άνεση, αλλά και το φοβερά φώτα, Matrix Led, είναι αυτά που χαρακτηρίζουν την πιο σπορ έκδοση του ID.5 με τις τιμές να ξεκινούν από τα 63.200 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».