Με το ανανεωμένο Volkswagen ID.3 επιχειρήσαμε να καταρρίψουμε, σε ένα βαθμό τουλάχιστον, το «μύθο» ότι η ηλεκτροκίνηση περιορίζεται στα στενά αστικά «σύνορα».
Προφανώς δεν προσπαθήσαμε να ξεπεράσουμε τον Φερδινάνδο Μαγγελάνο σε αποστάσεις και περιπέτεια, αντιθέτως επιλέξαμε την ασφαλέστερη «οδό» ενός κοντινού προορισμού, με συμβολικό όμως χαρακτήρα.
Το γερμανικό ηλεκτρικό hatchback δραπέτευσε από τα «τείχη» της πόλης, για να θαυμάσει από κοντά τα πραγματικά τείχη ενός ιστορικού ελληνικού κάστρου.
Φτάνοντας λοιπόν απροβλημάτιστα στον Ακροκόρινθο, το ανανεωμένο Volkswagen ID.3 απέδειξε ότι τα όρια της ηλεκτροκίνησης τα θέτουμε σε ένα βαθμό εμείς, ανάλογα με τις «θυσίες» που είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε, και θα εξηγήσουμε αμέσως τι εννοούμε.
Volkswagen: Tips αυτονομίας
Με μια πλήρη φόρτιση η μπαταρία (χωρητικότητας 58 kWh) του ID.3 Pro Performance εξασφαλίζει αυτονομία σχεδόν 400 χλμ.
Για να τη διατηρήσεις όμως και για να μη τη δεις να «σπαταλιέται» πιο γρήγορα, θα πρέπει να ξεχάσεις τη χρήση του κλιματισμού, παρότι το ταξίδι μας έγινε Αύγουστο με εξωτερική θερμοκρασία 36 βαθμούς Κελσίου.
Επίσης θα πρέπει να έχεις μόνιμα επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Eco (υπάρχουν επίσης τα Comfort, Sport και Individual), το οποίο περιορίζει λίγο την απόκριση στο γκάζι, αλλά σε κάθε περίπτωση υπάρχει σπιρτάδα.
Παράλληλα επιλέξαμε να κινηθούμε από την παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, ώστε να αποφύγουμε τις αναγκαστικές υψηλότερες ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου που επηρεάζουν αρνητικά την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου.
Το θετικό είναι ότι γλυτώσαμε το κόστος (μετ’ επιστροφής 7,80 ευρώ) των δυο σταθμών διοδίων, σε Ελευσίνα και Ισθμό. Το εν λόγω πόσο μπορεί να μην είναι υψηλό, αναλογιστείτε όμως ότι ο Ακροκόρινθος απέχει από την πρωτεύουσα σχεδόν 86 χλμ.
Απόδοση και απόθεμα για το Volkswagen ID.3
Με τα παραπάνω προστατευτικά μέτρα της αυτονομίας, όχι μόνο μπορείς να φτάσεις άνετα στον Ακροκόρινθο και μετά να γυρίσεις με απόθεμα στην Αθήνα, αλλά μπορείς να κάνεις και μια βόλτα και στην πόλη της Κορίνθου, η οποία βρίσκεται σε απόσταση μόλις 11 χλμ.
Να σημειώσουμε ότι η μέση κατανάλωση ενέργειας που πετύχαμε ήταν 11,8 kWh/100 χλμ. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην Κόρινθο υπάρχουν αρκετοί δημόσιοι φορτιστές στα περισσότερα μεγάλα σουπερμάρκετ και στο εμπορικό κέντρο της πόλης.
Τη μεγαλύτερη απώλεια αυτονομίας την είδαμε στην ανάβαση με τις μεγάλες ανηφόρες του ορεινού δρόμου που οδηγεί στον Ακροκόρινθο, όμως στην κατάβαση είχαμε ικανοποιητική επιστροφή αυτονομίας, χάρη στην ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης που αυξάνεται με την επιλογή B (brake), από το ενσωματωμένο στο ψηφιακό πίνακα οργάνων χειριστήριο.
Διαπιστώσαμε ακόμα ότι τα φρένα είναι αποτελεσματικά, χωρίς «κενά» διαστήματα, παρά την ανάκτηση της ενέργειας.
Ο Ακροκόρινθος στο πέρασμα των αιώνων
Όσο πιο ψηλά ανεβαίναμε η θέα γίνονταν όλο και πιο εντυπωσιακή, μέχρι που φτάσαμε τελικά στην πύλη (για το κοινό ανοιχτά από τις 08:00 έως 15:00) του Ακροκόρινθου.
Υπήρξε το κάστρο της Κορίνθου σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας της, ενώ λόγω της στρατηγικής του θέσης, σε ένα φύσει οχυρό λόφο κοντά στον Ισθμό, ήταν ταυτόχρονα το σημαντικότερο φρούριο του Μοριά.
Οι μελετητές δέχονται ότι η πρώτη οχύρωση χτίστηκε στην αρχαϊκή εποχή, όταν στην Κόρινθο κυβερνούσε ο τύραννος Κύψελος και οι απόγονοί του (657-583 π.Χ.).
Την εποχή αυτή η πόλη με τα δυο λιμάνια, ένα στραμμένο στην Ανατολή (Κεγχρεές) και ένα στη Δύση (Λέχαιο), απέκτησε σημαντικό ρόλο στο εμπόριο της Ανατολικής Μεσογείου.
Το κάστρο καταλαμβάνει όλη την επίπεδη κορυφή του απότομου λόφου, με τα περιμετρικά τείχη να αναπτύσσονται στο «φρύδι» του ψηλού βράχου, σε μήκος 3.000 μέτρων.
Η κύρια πρόσβαση γίνεται από τη δυτική πλευρά που είναι η ομαλότερη. Η οχύρωση της ευπρόσβλητης πλευράς εξασφαλίζεται με τάφρο και τρεις ισχυρές γραμμές οχύρωσης.
Ο μεσαιωνικός και μεταβυζαντινός οικισμός του κάστρου αναπτύχθηκε στο δυτικό τμήμα που ήταν πιο ομαλό και περιλάμβανε σπίτια, εκκλησίες, τζάμια, στρατιωτικά κτίρια, κρήνες, δεξαμενές και λουτρά.
Στο υψηλότερο σημείο του κάστρου υπάρχει ναός της Αφροδίτης του 5ου η 4ου αιώνα π.Χ., τον οποίο διαδέχτηκε χριστιανική εκκλησία τον 5ο ή 6ο αιώνα μ.Χ. και αργότερα ισλαμικό τέμενος.
Πόσο άλλαξε το ανανεωμένο Volkswagen ID.3
Μεταβολές όμως έχει υποστεί και το «χτίσμα» του ΙD.3, καθώς όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή μας, έχει ανανεωθεί.
Αναλυτικότερα, το αμάξωμα του είναι βαμμένο με τη νέα λαδί απόχρωση, ονόματι “Dark Olivine Green”, ενώ αντίθεση σχηματίζει η μαύρη οροφή.
Από πλευράς διαστάσεων δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές, καθώς μόνο το ύψος μειώθηκε κατά 6 χλστ. και βρίσκεται πλέον στα 1.562 χλστ. Το μήκος, το πλάτος και το μεταξόνιο παραμένουν στα 4.261 χλστ., 1.809 χλστ. και 2.770 χλστ. αντίστοιχα.
Η όψη του ID.3 άλλαξε με τα ελαφρώς επανασχεδιασμένα Led εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι πιο αιχμηρά, με μικρότερες μονάδες φωτισμού στο εσωτερικό τους.
Νέος είναι και ο μπροστινός προφυλακτήρας με δυο κάθετους πλευρικούς αεραγωγούς και ενεργό σύστημα εισαγωγής αέρα.
Από τη βάση του εμπρός παρμπρίζ απουσιάζει το μαύρο πλαστικό τμήμα και έτσι το καπό δείχνει μακρύτερο, ενώ στα άκρα του σχηματίζονται δυο «νευρώσεις».
Τα Led πίσω φωτιστικά σώματα είναι λεπτότερα, ενσωματώνουν «δυναμικά» φλας και ένα εσωτερικό μοτίβο σχήματος “X” όταν πατιέται το φρένο.
Με το «γάντι» οι επεμβάσεις στα ενδότερα στο Volkswagen ΙD.3
Ηπιότερες είναι οι επεμβάσεις στο εσωτερικό του ανανεωμένου ID.3 όπου συναντάμε το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων, το οποίο θα μπορεί να λαμβάνει πλέον over-the-air ενημερώσεις, ενώ συνοδεύεται από τη στάνταρ οθόνη αφής των 12 ιντσών και από ψηφιακό πίνακα οργάνων με μικρή οθόνη 5,3 ιντσών.
Τα περισσότερα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά και σε ορισμένα σημεία πιο μαλακά, ενώ τον πήχη της ποιότητας ανεβάζουν οι υφασμάτινες επενδύσεις στα πάνελ όλων των θυρών.
Το μεγάλο μεταξόνιο σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ εξασφαλίζουν αρκετά άνετους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει δάπεδο ρυθμιζόμενο σε δυο επίπεδα και η χωρητικότητά του βρίσκεται στα 385 λίτρα.
Ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας του ID.3 παράγει 204 ίππους και 310 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης.
Για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα αρκούν 7,3 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας, το ID.3 ξεδίπλωσε την υποδειγματική του ποιότητα κύλισης, καθώς ήταν σταθερό, χωρίς εντόνους αεροδυναμικούς θορύβους, με την ανάρτηση να διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρος και τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος στην παλιά Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου.
Μέσα στην πόλη τις μανούβρες διευκολύνει το τιμόνι που «κόβει» αρκετά, με κύκλο στροφής μόνο 10,2 μέτρα.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι το ID.3 δεν είναι «καταδικασμένο» να ζει μόνιμα σε αστικό περιβάλλον, καθώς με προϋποθέσεις μπορεί να ταξιδέψει.
Η αρχική τιμή διαμορφώνεται στα 42.600 ευρώ, χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης.