Παρατηρώντας το αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID.5, το δικό του στυλ είναι αυτό που το ξεχωρίζει σχεδιαστικά από τα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας, όπως τα ID.3 και ID. 4.
Και το σχεδιαστικό σημείο βρίσκεται στην «ουρά», δηλαδή το πίσω μέρος που ακολουθεί κουπέ στιλ
Είναι μια σχεδιαστική άποψη αυτή, που το καθιστά το πιο δυναμικό σχεδιαστικά από τα άλλα ηλεκτρικά αδέρφια του, καθώς συνδυάζει το coupe με το SUV.
Το ID.5 όπως και όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της γερμανικής εταιρίας έχουν αναπτυχθεί στο δάπεδο «MEB» που είναι αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το ID.5 δεν είναι ένα μικρό σε διαστάσεις όχημα. Απεναντίας, πλούσιο όπως χαρακτηριστικά φανερώνουν οι αριθμοί σε μήκος/πλάτος/ύψος που είναι 4,599 χλστ./1,852 χλστ./1,613 χλστ. με μεταξόνιο 2,766 χλστ. που σε συνδυασμό με την έλλειψη τούνελ στο μέσο του αμαξώματος, υπογραμμίζει την άνεση που προσφέρει το ID.5 στο εσωτερικό του.
Σχεδιαστικά θα επισημαίναμε την αεροτομή στο καπό των αποσκευών, τη φωτιζόμενη μάσκα, τα ενιαία φώτα πίσω και τις ζάντες 19 ιντσών.
Και ανοίγοντας την πόρτα των αποσκευών, «εμφανίζονται» 549 λίτρα -με τα καθίσματα σε πλήρη διάταξη- για τις αποσκευές του οδηγού και της παρέας του.
Το εσωτερικό είναι ψηφιακό. Στην κολώνα του τιμονιού βρίσκεται η μικρή οθόνη, 5,3 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων, και στο πάνω δεξιά μέρος, ο περιστροφικός διακόπτης του αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης, με τις ενδείξεις να εμφανίζονται στην οθόνη.
Στην επιλογή «Β» γίνεται ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνεται το πεντάλ γκαζιού.
Στο κέντρο του ταμπλό και με κλίση προς τον οδηγό είναι η οθόνη της ψυχαγωγίας 12 ιντσών.
Κάτω δεξιά είναι το μπουτόν “mode” για τις τέσσερις επιλογές του οδηγικού μενού, Eco, Comfort, Sport, Individual.
Η βάση της κονσόλας αποτελεί ένα μεγάλο χώρο μικροαντικειμένων.
Στο γκρι των φωτογραφιών στο εσωτερικό ξεχώριζε η διχρωμία σε καθίσματα και ταμπλό.
Το ID.5 που είναι η έκδοση Pro Performance φέρει μπαταρία τοποθετημένη στο δάπεδο 77 kWh με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 204 ίππους με ροπή 310 Nm και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Το γερμανικό αυτοκίνητο των 2 και πλέον τόνων διακρίνεται για την οδική του συμπεριφορά, από το πως στέκεται στο δρόμο, το πως λειτουργούν οι αναρτήσεις, την ασφάλεια που αισθάνεται ο οδηγός, το άμεσο τιμόνι, αρκεί να συνηθίσει το «πέταγμα» από στάση, καθώς η ροπή εμφανίζεται άμεσα με το που πατάς το γκάζι.
Θεωρούμε ότι είναι πολύ άνετο στην οδήγηση το αυτοκίνητο, που σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων . Δεν πρόκειται για αγωνιστικό αυτοκίνητο, καθώς με το ID.5 δεν θα πας να κάνεις ανάβαση Ριτσώνας, ούτε το ράλι σπριντ «Άγιος Μερκούριος».
Εντυπωσιάζεσαι από την ποιότητα κύλισης, την ησυχία στο εσωτερικό, αλλά θέλει καλή γνώση λειτουργίας της οθόνης ψυχαγωγίας, (και όχι εκμάθηση κατά τη διάρκεια της οδήγησης).
Η ορατότητα είναι άπλετη προς τα μπροστά , ενώ για πίσω περιορίζεται κάπως λόγω της κουπέ γραμμής.
Όπως και στο ID.3 έτσι και στο ID.5 από μπουτόν επαφής με φωτεινή ένδειξη -στην πόρτα- ενημερώνεται ο οδηγός ποια παράθυρα ανοίγουν (τα μπροστινά ή τα πίσω, που σημαίνει ταυτόχρονα δεν γίνεται να ανοίξουν και τα δύο) και δεν μπορούμε να καταλάβουμε το νόημα αυτής της επιλογής καθώς δεν οδηγεί πουθενά, ούτε χαρακτηρίζεται ως gadget.
Aπο πλευράς αυτονομίας με την μπαταρία φορτισμένη 100% όπως έδειξε ο πίνακας οργάνων ήταν 407 χλμ.
Δεν φτάσαμε στα όρια της αυτονομίας, καθώς όταν η ένδειξη ήταν κάτω των 100 χλμ. το φορτίζαμε για λόγους ασφαλείας (άντε να μείνει από ρεύμα…)
Η τελική ταχύτητα είναι στα 160 χλμ./ώρα ενώ ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100, φυσικά ρύποι δεν υπάρχουν.
Όσο για την κατανάλωση, 20,4 kWh/100 χλμ. έδειξε το κομπιούτερ.
Χώροι, ιδιαίτερο σχήμα, άνετο στο οδήγημα, προσεγμένο εσωτερικό και ένα σωρό ενδείξεις για τους φίλους των gadget συνθέτουν το παζλ του ID.5 με τις τιμές να ξεκινούν από τα 51.600 ευρώ.