H ηλεκτρική ναυαρχίδα της Volkswagen, το νέο ID.7, διέπρεψε στον τομέα της ασφάλειας, αποσπώντας την ύψιστη διάκριση.
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP απένειμε στο ID.7 πέντε αστέρια, μετά την ολοκλήρωση των απαιτητικών δοκιμών πρόσκρουσης και την αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας.
Σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα ο θάλαμος επιβατών του ID.7 παρέμεινε σταθερός στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών. Παράλληλα καλή προστασία είχαν όλες οι κρίσιμες περιοχές του σώματος.
H ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το νέο ID.7, απέδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα έθετε η δομή του σε σοβαρό κίνδυνο το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας το ID.7 προστάτεψε αρκετά καλά τόσο τον οδηγό όσο και τον πίσω επιβάτη. Εξίσου καλή ήταν η απόδοσή του στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο και στην πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο.
Ο βαθμός συγκράτησης εκτόξευσης του εμπρός επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, χαρακτηρίστηκε επαρκής. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό του ID.7 αφορά την προστασία των παιδιών, καθώς οι ανήλικοι επιβάτες, ηλικίας 6 και 10 ετών, έλαβαν καλή προστασία στις μετωπικές και πλευρικές προσκρούσεις.
Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπει την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής σχετική ένδειξη. Σημειώνεται ότι το ID.7 εξοπλίζεται με «ανίχνευση παρουσίας παιδιών», ένα σύστημα που ενημερώνει ηχητικά και οπτικά τον οδηγό πριν αποβιβαστεί.
Στη φαρέτρα του ID.7 περιλαμβάνεται «ενεργό» καπό, το οποίο ανασηκώνεται ελαφρώς όταν οι αισθητήρες εντοπίσουν επαφή με πεζό, ώστε να μειωθεί η επαφή του κεφαλιού με τις πιο άκαμπτες κάτω δομές. Το εν λόγω σύστημα ήταν αποτελεσματικό σε μια ποικιλία αναστημάτων πεζών και ταχυτήτων, με το κεφάλι του πεζού να λαμβάνει καλή ή επαρκή προστασία. Καλή ήταν επίσης η προστασία για τη λεκάνη, τους μηρούς και τα γόνατα του πεζού.
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) εντοπίζει, εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, παρέχοντας σε ποδηλάτες και πεζούς επαρκή προστασία και καλή προστασία σε μοτοσικλετιστές.
Η λίστα με τα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνει επίσης υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, ανίχνευση κόπωσης ή απόσπασης προσοχής του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας με επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης, εντοπισμό των ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης ρύθμισης του περιοριστή.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Volkswagen ID.7 και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 95%
Προστασία παιδιών: 88%
Προστασία πεζών: 83%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 80%