H Volkswagen αποκάλυψε την ισχυρότερη GTX έκδοση του ID. Buzz, ξεδιπλώνοντας μια διαφορετική πτυχή στο χαρακτήρα του αμιγώς ηλεκτροκίνητου επιβατικού βαν.
Υπενθυμίζουμε ότι η σπορ GTX έκδοση έχει βρει πεδίο εφαρμογής και σε άλλα μέλη της οικογένειας ID., όπως τα ID.3, ID.4, ID.5 και ID. 7 Tourer. Το ζεύγος ηλεκτροκινητήρων στο νέο ID. Buzz GTX φέρνει εκτός από στάνταρ τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ 340 ίππων.
Οι επιδόσεις αναφέρουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτ. και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 160 χλμ./ώρα. H Volkswagen δεν αναφέρει την αυτονομία που προφέρει η μπαταρία χωρητικότητας 79 ή 86 kWh, τονίζει όμως ότι σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC 185 kW ή 200 kW φτάνει από 10-80% σε 26 λεπτά.
Volkswagen ID. Buzz GTX: Πιο δυναμικό και οπτικά
Η εξωτερική εικόνα του νέου ID. Buzz GTX εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό, χάρη στη μαύρη γυαλιστερή γρίλια εισαγωγής αέρα με κυψελοειδές πλέγμα, ενώ διαθέτει νέες πλευρικές εισαγωγές αέρα και Led φώτα ημέρας σε σχήμα βέλους στα άκρα. Σημειώνεται ότι μαύρο γυαλιστερό χρώμα έχουν επίσης τα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών και τα γράμματα GTX στο πίσω τμήμα του οχήματος.
Παρατηρήστε επίσης τις στάνταρ ζάντες 20 ιντσών (προαιρετικά 21 ιντσών), ενώ στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν και οι IQ. Light Led matrix προβολείς. Αποκλειστικά για την παλέτα του νέου ID. Buzz GTX δημιουργήθηκε η νέα κόκκινη απόχρωση (Cherry Red), η οποία προαιρετικά μπορεί να σχηματίσει διχρωμία με τη μεταλλική ασημί απόχρωση (Mono Silver) στο επάνω τμήμα του οχήματος.
Volkswagen ID. Buzz GTX: Άπλετοι χώροι στο εσωτερικό
Περνάμε τώρα στα ενδότερα του νέου ID. Buzz GTX, όπου κυριαρχούν οι πιο σκούροι χρωματικοί τόνοι, ενώ υπάρχει για πρώτη φορά μαύρη εσωτερική επένδυση οροφής. Κόκκινες ραφές κοσμούν τα καθίσματα, στις πλάτες των οποίων αναγράφονται τα γράμματα GTX, όπως και στο πολυλειτουργικό τιμόνι.
Η κεντρική οθόνη αφής για το νέο σύστημα πολυμέσων έχει πλέον μέγεθος 12,9 ίντσες αντί για 12,0 ίντσες, ενώ προαιρετικό είναι το head-up display. Νέα είναι επίσης η φωτιζόμενη μπάρα αφής για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και της έντασης ήχου. Ο φωνητικός βοηθός λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT απαντώντας σε ερωτήσεις γενικής γνώσης, χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική σύνδεση με βάσεις δεδομένων όπως η Wikipedia. Η λειτουργία Wellness προσαρμόζει αυτόματα το φωτισμό της καμπίνας, τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού.
Το ID. Buzz GTX με μακρύ μεταξόνιο (επιπλέον 250 χλστ.) προαιρετικά μπορεί να αποκτήσει πανοραμική ηλιοροφή με πολυστρωματικό γυαλί που έχει ενσωματωμένη μεμβράνη υγρών κρυστάλλων και μπορεί να εναλλάσσεται ηλεκτρονικά, ώστε να είναι διαφανές ή αδιαφανές.
Η καμπίνα του νέου ID. Buzz GTX με το κανονικό μεταξόνιο προσφέρει θέσεις για 5 ή 6 επιβάτες (δύο μεμονωμένα καθίσματα στη δεύτερη και τρίτη σειρά), ενώ με το μακρύτερο μεταξόνιο μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες (τρεις θέσεις στη δεύτερη σειρά και δύο μεμονωμένα καθίσματα στην τρίτη σειρά).
Περισσότερη πρακτικότητα προσδίδει η ικανότητα των καθισμάτων στη δεύτερη σειρά να μετακινηθούν κατά μήκος σε μια διαδρομή 150 χλστ. (στο κανονικό μεταξόνιο) ή 200 χλστ. (στο μακρύτερο μεταξόνιο).
Ο χώρος αποσκευών στο πενταθέσιο ID. Buzz GTX κυμαίνεται από 1.121 έως 2.123 λίτρα, ενώ με το μακρύτερο μεταξόνιο από 1.340 έως 2.469 λίτρα. Ακόμα και όταν το ID. Buzz GTX μεταφέρει 7 επιβάτες υπάρχουν 306 λίτρα διαθέσιμου χώρου φόρτωσης αποσκευών.
Στα προσόντα του νέου ID. Buzz GTX περιλαμβάνεται επίσης η αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης (π.χ σκάφη ή τρέιλερ μεταφοράς αλόγων) που διαθέτει, χάρη στην τετρακίνηση 4MOTION και στη μεγαλύτερη ισχύ του. Η έκδοση με κανονικό μεταξόνιο μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 1.800 κιλά και η έκδοση με μακρύτερο μεταξόνιο έως 1.600 κιλά. Σε σύγκριση με τα συμβατικά ID. Buzz, η ικανότητα ρυμούλκησης αυξήθηκε κατά 800 και 600 κιλά αντίστοιχα.