Οδηγώντας το Volkswagen ID.Buzz δε ξεφεύγεις από κανενός τα μάτια. Τελικά αυτό που μαγνητίζει τα βλέμματα είναι το σχήμα, κάτι που διαπιστώσαμε ακόμα μια φορά έχοντας στα χέρια μας το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό πολυχρηστικό αυτοκίνητο της Γερμανικής εταιρίας.
Ένα αυτοκίνητο, μια ιδέα που έρχεται από πολλές 10ετίες πριν, από την εποχή των «Παιδιών των Λουλουδιών» και το τρομερό για την εποχή Woodstock Festival το 1969, όπου συγκέντρωσε περισσότερα από 400.000 άτομα.
Ένα γεγονός της παγκόσμιας μουσικής σκηνής που έχει μείνει ανεξίτηλο στο πέρασμα των χρόνων.
Επιστροφή όμως στο Volkswagen ID Buzz.
Οι ερωτήσεις βροχή, όχι τόσο με ότι έχουν να κάνουν με την ηλεκτρική πλευρά του αυτοκινήτου, αλλά με όλα τα άλλα.
Volkswagen ID.Buzz: Χρώμα και στυλ στους δρόμους
Από τη διχρωμία, τα καθίσματα, τους χώρους, το ψηφιακό εσωτερικό, το πορτμπαγκάζ, τα ελαστικά, το σχήμα.
Τελικά είναι ωραίο να ακούς τις γνώμες «απλών» ανθρώπων που ρωτάνε τόσα περίεργα πράγματα που ούτε μπορείς να τα φανταστείς.
Πλουτίζεις δεχόμενος όλες αυτές της ερωτήσεις οι οποίες αποτελούν ένα ωραίο παιχνίδι γνώσεων, στις οποίες πρέπει να απαντήσεις-σε όλες-σεβόμενος τον εαυτόν σου, αλλά κυρίως να είναι όλες σωστές.
Το χαζεύανε λοιπόν το σύγχρονο Bulli και είναι από σχήμα ο κύριος λόγος να το χαζέψεις.
Volkswagen ID.Buzz: Μεγάλο αυτοκίνητο με πλούσιες εξωτερικές διαστάσεις που δεν είναι όμως για every day use.
Κουράζει εντός των τειχών, αλλά στα εθνικά δίκτυα «δώσε» δρόμο.
Οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.712/1.985/1.927 με μεταξόνιο 2.989 χλστ. με 1.121 λίτρα αποσκευών και συρόμενες πίσω πόρτες για πιο εύκολη είσοδο/έξοδο των επιβατών σε στενούς δρόμους, ή σε πάρκινγκ.
Ιδανικό λοιπόν για 5 άτομα, με όλες τις αποσκευές για να αφήσετε πίσω το κλεινόν άστυ, ταξιδεύοντας και ανακαλύπτοντας ωραία μέρη μέσα σε ένα άνετο, ευρύχωρο φωτεινό περιβάλλον, με πολλές θήκες μικροαντικειμένων και τραπεζάκια για τους πίσω επιβάτες.
Ωραία όμως αυτά, αλλά τι αυτονομία προσφέρει το ID.Buzz.
Γύρω στα 400 χλμ. να υπολογίζετε, αλλά όλα εξαρτώνται από την ταχύτητα και το βάρος.
Αν ταξιδεύετε κοντά στην τελική του αυτοκινήτου -145 χλμ./ώρα- τα 400 χλμ. φαντάζουν πολλά.
Τα ηλεκτρικά θέλουν έναν άλλον τρόπο οδήγησης, και αυτός είναι της οικονομίας, για να υπάρχει «ρεύμα» για να κινηθεί.
Και μη ξεχνάμε ότι στα εθνικά δίκτυα, που δεν υπάρχει και ανάκτησης ενέργειας, η κατανάλωση αυξάνει.
Οδηγώντας εντός των τειχών η κατανάλωση που «γράψαμε» ήταν 16 kWh/100 χλμ.
Χαμηλή αν σκεφτούμε το βάρος του αυτοκινήτου που αγγίζει τα 2.300 κιλά.
Ο οδηγός τα έχει όλα «πιάτο». Απίθανη ορατότητα, άνετα καθίσματα, ίσως το καντράν να ήταν λίγο πιο μεγάλο (5.5 ίντσες) ενώ ο επιλογές των ταχυτήτων δεν είναι πάνω στο καντράν, όπως στα άλλα μοντέλα της οικογένειας ID., αλλά σε έναν άλλο μοχλό στην κολόνα του τιμονιού.
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής, που όλα γίνονται από εκεί.
Μπουτόν και διακόπτες είναι μια άγνωστη υπόθεση στο εσωτερικό του ID.Buzz.
Τι κινεί όμως το γερμανικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η μπαταρία είναι 77 kWh, και ο ενσωματωμένος φορτιστής του αυτοκινήτου 11 kW.
Η ισχύς είναι 204 ίπποι με ροπή 310 Nm και τέσσερα προγράμματα οδήγησης, Eco, Comfort, Sport, Individual με μονή σχέση αυτόματο κιβώτιο.
Για επιτοίχιο φορτιστή 11 kW ο χρόνος που απαιτείται είναι 7,5 ώρες, ενώ από ταχυφορτιστή ισχύος 170 kW, από το 0-80% αρκούν τα 30 λεπτά.
Προγραμματισμός λοιπόν για κάθε μεγάλη διαδρομή, αλλά το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζετε ότι οι ταχυφορτιστές στα εθνικά δίκτυα είναι σε λειτουργία, ενώ θα πρέπει να υπολογίσετε και τυχόν καθυστέρηση σε περίπτωση που υπάρχουν άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για φόρτιση πριν από σας.
Είπαμε με τα ηλεκτρικά βρισκόμαστε σε ένα εντελώς διαφορετικό πεδίο, που κυριαρχεί ο προγραμματισμός.
Ειδικής χρήσης λοιπόν όχημα το Volkswagen ID.Buzz που όπου και αν κινείστε, όπου και αν βρίσκεστε δε θα περνάτε απαρατήρητοι.
Είναι ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει απόλυτα στο life-style…
Τιμές από 66.500 ευρώ.