Η Volkswagen στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, δεν αποκάλυψε απλά το νέο ID. GTI Concept.
Ταυτόχρονα καθησύχασε τους πιστούς οπαδούς των σπορ GTI μοντέλων της με ιστορία 48 ετών, ότι στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης η οδηγική απόλαυση δεν πρόκειται να χαθεί. Σύμφωνα λοιπόν με τη γερμανική εταιρεία θα έρθουν GTI εκδόσεις σε επιλεγμένα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της γκάμας ID.
Μια πρώτη γεύση μας δίνεται μέσα από το νέο ID. GTI Concept, το οποίο έχει δυναμική σχεδίαση και συμπαγείς διαστάσεις, καθώς το μήκος, το πλάτος και το ύψος του βρίσκονται στα 4.104 χλστ., 1.840 χλστ. και 1.499 χλστ. αντίστοιχα.
Το αμάξωμα δείχνει πιο μυώδες χάρη στην εξάγωνη γρίλια χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, τα μαύρα πλευρικά μαρσπιέ και τον πίσω διαχύτη, όπου αναγράφεται το όνομα του ID. GTI Concept. Παρατηρήστε ακόμα τη φωτιζόμενη μάσκα, την αεροτομή οροφής, το πίσω φωτιζόμενο έμβλημα της Volkswagen, τα Led φώτα, το λογότυπο GTI που εμφανίζεται στη μάσκα, στις εμπρός πόρτες, στα πλευρικά μαρσπιέ, στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στα κεντρικά καπάκια των 20 ιντσών τροχών.
Στο εσωτερικό του νέου Volkswagen ID. GTI Concept
Μια καινοτομία του head-up display επαυξημένης πραγματικότητας είναι ότι προβάλει πληροφορίες και ενδείξεις στο παρμπρίζ, όχι μόνο στην πλευρά του οδηγού αλλά και του συνοδηγού. Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης GTI ο κρυφός φωτισμός της καμπίνας γίνεται κόκκινος, ενώ αν βρίσκεται μέσα σε πίστα λαμβάνετε το χάρτη και τα δεδομένα των γύρων που κάνατε.
Η εναλλαγή των προγραμμάτων οδήγησης πραγματοποιείται από το στρογγυλό-περιστροφικό χειριστήριο του νέου GTI Experience Control που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Το σχήμα του θυμίζει μπάλα του γκολφ, όπως συνέβαινε με το λεβιέ ταχυτήτων στο Golf GTI. Επιπλέον το GTI Experience Control θα επιτρέπει την παραμετροποίηση του συστήματος διεύθυνσης, της ανάρτησης, της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα και του ήχου, ενώ θα μπορεί να προσομοιάζει αλλαγές σχέσεων.
Υπάρχει επίσης ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,9 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 12,9 ιντσών, τιμόνι με τετραγωνισμένο σχήμα και ένας παλλόμενος καρδιακός παλμός LED στην πλάτη του καθίσματος που ενημερώνει όταν το αυτοκίνητο είναι κλειδωμένο. To μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.600 χλστ., ενώ ο χώρος αποσκευών στα 490 έως 1.330 λίτρα.
Το νέο Volkswagen ID. GTI έκανε πρεμιέρα σε πρωτότυπη μορφή, ωστόσο επιβεβαιώθηκε ότι η έκδοση παραγωγής του, η οποία θα βασίζεται στο επερχόμενο ID.2, θα έρθει το 2027, ενώ θα χρησιμοποιεί στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen. Επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν αποκαλύφτηκαν, εκτός από την εμπρός μετάδοση της κίνησης, ωστόσο σίγουρα θα είναι πιο ισχυρό από το ID. 2all Concept, στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας των 226 ίππων επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 7 δευτ.