To παιχνίδι ξαναρχίζει.
Λίγες μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση απόλυσης του Χέρμπερτ Ντις, ο οποίος εκτός των άλλων φορτώθηκε με αστοχίες στρατηγικής γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ισραηλινή Innoviz Technologies ανακοίνωσε ότι θα προμηθεύσει υλικό και λογισμικό στη μονάδα Cariad του Ομίλου Volkswagen.
Συμφωνίας αξίας 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων -αυτήν ακριβώς τη μονάδα που αποτέλεσε το σημείο τριβής όσον αφορά τα μεγαλεπήβολα και κοστοβόρα σχέδια του πρώην επικεφαλής της VW.
Τα εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων lidar που βασίζονται σε λέιζερ, θα χρησιμοποιούνται σε προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού και αυτοματοποιημένα οχήματα από πολλές μάρκες του Ομίλου Volkswagen, από τα μέσα της δεκαετίας, ανέφερε η Innoviz.
Η Cariad επιβεβαίωσε τη συμφωνία, αλλά αρνήθηκε να δώσει οικονομικές λεπτομέρειες…
Η αξία της συναλλαγής, όπως εκτιμάται από την Innoviz, είναι περισσότερο από επταπλάσια από την αγοραία αξία της εταιρείας που είναι λίγο πάνω από 500 εκατομμύρια δολάρια.
Σε δήλωσή του, ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Innoviz, Ομέρ Κεϊλάφ, περιέγραψε τη συμφωνία ως «σημαντικό καταλύτη» για την εταιρεία του, η οποία ιδρύθηκε το 2016 και εισήχθη στο χρηματιστήριο μέσω μιας αντίστροφης συγχώνευσης τον Απρίλιο του 2021.
Έκτοτε, η Innoviz έχει δει την τιμή της μετοχής της να πέφτει κατά δύο τρίτα και η χρηματιστηριακή της αξία να μειώνεται στα 540 εκατομμύρια δολάρια από 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια όταν εισήλθε στο χρηματιστήριο.
Οι πρώτοι εταιρικοί επενδυτές στην Innoviz περιλάμβαναν τους προμηθευτές αυτοκινήτων Magna International Inc., Aptiv και τη Harman International της Samsung Electronics, σύμφωνα με τον ιστότοπο επενδυτών PitchBook.
Η SoftBank ήταν επίσης βασικός υποστηρικτής.
Η Magna είχε ανακοινώσει, το 2018, μια συνεργασία με την Innoviz για την προμήθεια lidar στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW .
Η Volkswagen, το 2019, επένδυσε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην αμερικανική startup Argo AI, η οποία υποστηρίζεται επίσης από τη Ford Motor Co.
Η επένδυση της Volkswagen περιλάμβανε την αξία της ευρωπαϊκής μονάδας αυτόνομης οδήγησης, ο έλεγχος της οποίας μεταβιβάστηκε στην Argo ως μέρος της συμφωνίας.
Η Cariad, η οποία ιδρύθηκε το 2020 για να συντονίζει την ανάπτυξη λογισμικού στη Volkswagen, νωρίτερα φέτος ανακοίνωσε τεχνικές συνεργασίες με τις Bosch, Qualcomm και STMicroelectronics.
Δεν είναι σαφές πώς ή εάν η Volkswagen σχεδιάζει να συνδυάσει πτυχές αυτών των διαφόρων συμφωνιών στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής της για την αυτόνομη οδήγηση.
Στις αρχές Ιουλίου, η Cariad τόνισε ότι σχεδίαζε να «εξορθολογήσει» τις προσπάθειες για να επιταχύνει τον ρυθμό ανάπτυξης λογισμικού μετά από κριτική από το εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen.
Τώρα, η Cariad λέει ότι η Innoviz θα παρέχει αισθητήρες lidar για την ομοιόμορφη κλιμακούμενη μελλοντική αρχιτεκτονική της Cariad, από τα μέσα της δεκαετίας.
Η αρχιτεκτονική θα υποστηρίξει έναν αριθμό οχημάτων που πωλούνται από πολλές μάρκες του ομίλου Volkswagen.