H Volkswagen εξακολουθεί να έχει στραμμένο το βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση, ωστόσο δεν έχει παραμελήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η γερμανική εταιρεία λοιπόν ανακοίνωσε ότι προχώρησε σε αναβάθμιση του γνωστού τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.5 TSI. Σύμφωνα πάντα με τη Volkswagen ο εξελιγμένος 1.5 TSI evo2 (κωδική ονομασία EA 211) επιτυγχάνει πλέον χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερες εκπομπές C02.
Αρχικά θα προσφέρεται με ισχύ 150 ίππων, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλες παραλλαγές του. Τα πρώτα μοντέλα που θα υποδεχτούν κάτω από το εμπρός καπό τους τον εξελιγμένο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI evo2 είναι τα T-Roc και T-Roc Cabriolet, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα τροφοδοτήσει και άλλα μοντέλα.
Ποιες επεμβάσεις όμως πραγματοποιήθηκαν στο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI; Οι μηχανικοί της Volkswagen έχουν μετακινήσει τον τριοδικό καταλύτη και το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης κοντά στον κινητήρα σε μια μονάδα ελέγχου εκπομπών, βελτιώνοντας έτσι περαιτέρω την απόδοση του συστήματος ελέγχου εκπομπών. Aυτή η κίνηση επιτρέπει τη μειωμένη χρήση πολύτιμων μετάλλων στην παραγωγή και ταυτόχρονα δημιουργεί τη βάση για συμμόρφωση με μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων.
Παράλληλα εξελίχτηκε το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων Active Cylinder Management (ΑCM). Το βελτιωμένο σύστημα ACTplus είναι ένα έργο που υλοποιήθηκε σε συνεργασία των εργοστασίων της Volkswagen στο Βόλσμπουργκ και στο Σάλτσγκιτερ.
Αναλυτικότερα με το ACTplus, ο δεύτερος και ο τρίτος κύλινδρος δεν ενεργοποιούνται όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλά και μεσαία φορτία. Η απόδοση αυξάνεται στους ενεργούς δυο ακριανούς κυλίνδρους, ενώ οι μεσαίοι κύλινδροι ενεργοποιούνται όταν πατηθεί ξανά το γκάζι. Η Volkswagen τονίζει ότι αυτή η μετάβαση γίνεται ελάχιστα αισθητή από τον οδηγό.
Παράλληλα το σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης παράγει πίεση έως και 350 bar, ενώ τα έμβολα και τα τοιχώματα των κυλίνδρων έχουν διαφορετική επίστρωση αυξάνοντας την απόδοση. Τέλος, ο αναβαθμισμένος κινητήρας 1.5 TSI evo2 έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί με καύσιμα που περιέχουν συστατικά, τα οποία παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε υβριδικά συστήματα κίνησης, όπως για παράδειγμα σε ένα plug-in υβριδικό, με ισχύ έως 272 ίππους.