Τόπο στα νιάτα δίνει η Volkswagen, αντλώντας από 14 μαθητευόμενους της επαγγελματικής σχολής φαντασία, εφευρετικότητα και στυλ.
Ο λόγος για το νέο ΙD.5 GTX Xcite, το οποίο δημιούργησαν, σε πρωτότυπη μορφή, έπειτα από ένα 1 χρόνο σκληρής δουλειάς, δευτεροετείς και τριτοετείς μαθητευόμενοι της από το Κέμνιτς, τη Δρέσδη και το Τσβικάου της Σαξονίας. Σημειώνεται ότι συνολικά 573 μαθητευόμενοι φοιτούν στο πρόγραμμα διπλής επαγγελματικής κατάρτισης της Volkswagen στη Σαξονία. Η δημιουργία ξεχωριστών αυτοκίνητων από μαθητευόμενους της επαγγελτικής σχολής, πάντα με την επίβλεψη ειδικών, αποτελεί πλέον παράδοση, καθώς ξεκίνησε το 2014.
H αποκάλυψη του νέου ΙD.5 GTX Xcite πραγματοποιήθηκε στην πόλη Λοκάρνο της Ελβετίας, στο πλαίσιο εκδήλωσης για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα ID. μοντέλα της Volkswagen. Εκεί έκανε πρεμιέρα και το επίσης πρωτότυπο ID. XTREME, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.
Το καινοτόμο ΙD.5 GTX Xcite βασίζεται στο ID.5 GTX παραγωγής, ενώ διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh. Η εξωτερική του εικόνα είναι σαφώς πιο δυναμική, καθώς τροποποιήθηκαν οι θόλοι των τροχών, τα φτερά εμπρός-πίσω και τα μαρσπιέ των θυρών, ενώ οι τροχοί είναι 22 ιντσών. Στο αμάξωμα συνδυάστηκε ματ και γυαλιστερή βαφή από την παλέτα της Lamborghini και της Volkswagen.
Στο εσωτερικό έγινε άφθονη χρήση αλκαντάρα και vegan δέρματος, ενώ υπάρχουν παντού πορτοκαλί ραφές. Το μοτίβο του κυψελοειδούς πλέγματος συναντάται στα πάνελ των θυρών και στις πλάτες των καθισμάτων. Το λογότυπο του έργου (δείτε το στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων) συνδυάζει το ID. με τον αριθμό 8, καθώς τόσα είναι πλέον τα πρωτότυπα οχήματα που έχουν δημιουργήσει μαθητευόμενοι από την επαγγελματική σχολή της Volkswagen (το 2020 λόγω πανδημίας υπήρξε κενό).
Για το ψηφιακό σύστημα ήχου χρησιμοποιήθηκε εξοπλισμός των Gladen, Musway και Bang & Olufsen, ενώ διαθέτει 10 ενισχυτές, ένα subwoofer και συνολική ισχύ 2.000 Watt. Στο πορτμπαγκάζ του νέου ΙD.5 GTX Xcite συναντάμε το ηλεκτρικό πατίνι Teamgee H5, το οποίο βοηθάει τον οδηγό να φτάσει με στυλ και οικολογικό τρόπο στον τελικό του προορισμό εντός της πόλης, χωρίς το άγχος του μποτιλιαρίσματος και της στάθμευσης.