To νέο Volkswagen Amarok, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του τον περασμένο Ιούλιο, έχει σηκώσει τα «μανίκια» και είναι έτοιμο για σκληρή εργασία.
Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά τα αναβαθμισμένα του προσόντα. Στο βιογραφικό του Amarok περιλαμβάνονται οι πάνω από 830.000 πωλήσεις που είχε σημειώσει το γερμανικό pickup στην πρώτη του γενιά.
Σχεδιαστικά ξεχωρίζει με τους κομψότερους στάνταρ Led matrix εμπρός προβολείς, το σχήμα “X” που επεκτείνεται στη μάσκα και στον προφυλακτήρα, τα κάθετα τοποθετημένα λεπτά επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα “C”, τους τροχούς των 21 ιντσών και το όνομά του που αναγράφεται ανάγλυφα στην πόρτα της καρότσας.
Το μήκος του νέου Amarok αυξήθηκε 96 χλστ. φτάνοντας πλέον τα 5.350 χλστ. Μεγαλύτερη αύξηση όμως δέχτηκε το μεταξόνιο του, καθώς προστέθηκαν 173 χλστ., αγγίζοντας τώρα τα 3.270 χλστ., κάτι που ωφελεί κυρίως τους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το νέο Amarok θα διατίθεται ως μονοκάμπινο (εκτός Ευρώπης) και ως διπλοκάμπινο.
Το μήκος της καρότσας (με κλειστή την πόρτα) στο μονοκάμπινο είναι 2.332 χλστ. και στο διπλοκάμπινο 1.624 χλστ., ενώ μεταξύ των θόλων των τροχών υπάρχει απόσταση 1.227 χλστ., επομένως χωράει κάθετα ή οριζόντια μια ευρωπαϊκή παλέτα. Οι γωνίες ράμπας στο διπλοκάμπινο Amarok έχουν βελτιωθεί, φτάνοντας τώρα τις 30 μοίρες μπροστά και τις 26 μοίρες πίσω, ενώ από τη φαρέτρα του δε θα απουσιάζει η στάνταρ για την Ευρώπη τετρακίνηση 4MOTION. Το ωφέλιμο φορτίο του νέου Amarok αυξήθηκε σε 1,19 τόνο, ενώ έχει ικανότητα ρυμούλκησης 3.500 κιλών.
Στο εσωτερικό του νέου Amarok το σκηνικό έχει αλλάξει ριζικά σε ότι αφορά ποιότητα κατασκευής και τεχνολογία. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 8 ή 12,3 ιντσών και κάθετη κεντρική οθόνη αφής 10,1 ή 12 ιντσών. Προαιρετικά μπορεί να αποκτήσει ηχοσύστημα Harman Kardon με ισχύ 640 watt, δερμάτινο πίνακα οργάνων και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα.
Ανάλογα με την αγορά στην οποία θα διατίθεται το Amarok δεύτερης γενιάς, θα προσφέρει μια πλούσια γκάμα αποδοτικών κινητήρων. Ξεκινάμε με τους πετρελαιοκινητήρες TDI και συγκεκριμένα τον τετρακύλινδρο δίλιτρο, ο οποίος παράγει 150 ή 170, ενώ ως biturbo παράγει 205 ίππους. Ο ισχυρότερος πετρελαιοκινητήρας θα είναι ένας V6 3.0 λίτρων-προδιαγραφών ρύπων Euro 6-που παράγει 210, 240 ή 250 ίππους. Στην κορυφή της ιεραρχίας όμως θα βρίσκεται ο ένας και μοναδικός βενζινοκινητήρας 2.3 λίτρων, απόδοσης 302 ίππων.
Σχετικά τώρα με τα κιβώτια ταχυτήτων, το Amarok των 150 ίππων θα συνδυάζεται με μηχανικό 5αρι και κίνηση στους πίσω τροχούς. Με 170 και 205 ίππους στάνταρ θα είναι το μηχανικό 6αρι, ενώ στην τελευταία εκδοχή ισχύος θα διατίθεται προαιρετικά αυτόματο 10 σχέσεων, το οποίο θα είναι στάνταρ με τους 210, 240, 250 και 302 ίππους.
Oι εξοπλιστικές του εκδόσεις είναι οι Amarok, Life, Style και οι κορυφαίες PanAmericana και Aventura, ενώ θα προσφέρεται με έως 25 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Πριν το τέλος του τρέχοντος έτους θα ξεκινήσει το λανσάρισμα του στις πρώτες χώρες και θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες εντός του 2023, ενώ μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι θα έχει φτάσει σε όλους τους προορισμούς του. Η παραγωγή του νέου Amarok θα πραγματοποιείται στην Νότια Αφρική.