Πρόκληση για τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες γίνεται, πλέον, ο ανταγωνισμός των Κινέζων κατασκευαστών.
Ο Όμιλος Volkswagen σχεδιάζει μεγάλες επενδύσεις στην Κίνα για να απασχολήσει «αρκετές χιλιάδες» μηχανικούς λογισμικού και να καλύψει τη διαφορά με τους τοπικούς αντιπάλους, όσον αφορά τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων με την τελευταία ψηφιακή τεχνολογία, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Χέρμπερτ Ντίς. «Μάλλον δεν αρκεί, απλώς, να προσλαμβάνουμε άτομα από άλλες εταιρείες», είπε σε βίντεο που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα στο LinkedIn. «Σκεφτόμαστε επίσης μεγάλες κινήσεις στην Κίνα».
Μάρκες όπως οι XPeng, Nio και BYD εξοπλίζουν τα οχήματά τους με μικρόφωνα καραόκε και εξελιγμένες κάμερες για τραγούδι και streaming, ενώ συνδέουν τους πελάτες και με λειτουργίες όπως πληρωμές στο αυτοκίνητο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ.
Ο Ντίς έχει προσδιορίσει το λογισμικό ως βασικό παράγοντα διαφοροποίησης.
Αναφέρει τακτικά την αποτυχία της Nokia να συμβαδίσει με το iPhone ως διδακτική ιστορία, λέγοντας ότι οι λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης θα επιφέρουν έναν ακόμη πιο θεμελιώδη μετασχηματισμό της βιομηχανίας στη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στον ηλεκτρισμό.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της Volkswagen και βασικός μοχλός των κερδών της.
Ο κατασκευαστής παρέδωσε περίπου το 40% των οχημάτων του εκεί το πρώτο τρίμηνο του έτους. Απασχολεί περισσότερους από 90.000 ανθρώπους στη χώρα και λειτουργεί περισσότερα από 40 εργοστάσια οχημάτων και εξαρτημάτων μαζί με συνεργάτες.
«Η αξιοποίηση των τοπικών προτιμήσεων είναι ζωτικής σημασίας για να κερδίσουμε πελάτες στην Κίνα, όπου η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιταχύνεται και οι εγχώριες νεοφυείς επιχειρήσεις αναπτύσσονται γρήγορα». «Η ανάπτυξη στην Ευρώπη δεν θα φέρει αποτέλεσμα», τόνισε ο Ντίς. «Θα έχουμε μια ομάδα λογισμικού στην Κίνα, για την Κίνα».