Η άνοιξη ήρθε πολύ πρόωρα και αυτό εκμεταλλεύτηκε η Kosmocar, παρουσιάζοντας το νέο Volkswagen Tiguan στην ευρύτερη περιοχή της Αρκαδίας.
Η βάση ήταν στο φιλόξενο Art Mainalon Hotel, στη Βυτίνα.
Η 3η γενιά λοιπόν του Tiguan ξεκινάει την καριέρα του και στη χώρα μας.
Πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο που σχεδιαστικά ακολουθεί μεν τις φόρμες των SUV, αλλά σε ένα εντελώς διαφορετικό στυλ δε.
Και το στυλ αυτό ξεκινάει από τη μάσκα, τους μεγάλους προβολείς που εκτείνονται και στα φτερά. Τον πλούσιο σε διαστάσεις προφυλακτήρα, που διαφέρει αναλόγως τις εκδόσεις (ποιο επιθετικός στη σειρά R Line), το μεγάλο καπό με τις ακμές, οι οποίες ακμές συνεχίζονται και στο πλαϊνό μέρος, και καταλήγει στο εντελώς νέο πίσω μέρος με τα μεγάλα παραλληλόγραμμα φώτα που και αυτά εκτείνονται στα πίσω φτερά με σχεδιαστικές λεπτομέρειες, ενώ όπως και μπροστά έτσι και πίσω μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων υπάρχει μια γυαλιστερή μαύρη επιφάνεια που φιλοξενεί το logo της γερμανικής εταιρίας, η οποία είναι φωτιζόμενη.
Επίσης η οροφή διατηρείται παράλληλη με το έδαφος ώστε να υπάρξει πλήρης εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, παρά τις κάποιες καμπές που σχηματίζουν τα πίσω παράθυρα.
Περισσότερο για ζήτημα αισθητικής αυτές οι λεπτομέρειες με το πίσω κρύσταλλο να διακρίνεται για την κλίση του, ενώ στο πάνω μέρος, συνέχεια της οροφής είναι η διακριτική αεροτομή.
Και από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων τι γίνεται με το απερχόμενο μοντέλο
Το νέο Tiguan είναι μακρύτερο, πλατύτερο, αλλά κοντότερο με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
Τι λένε λοιπόν οι αριθμοί, με μήκος/πλάτος/ύψος, 4.539/1.842/1.660 χλστ. με μεταξόνιο 2.676 χλστ. για το νέο Tiguan.
Οι αντίστοιχες διαστάσεις για το Tiguan 2ης γενιάς είναι 4.509/1.839/1.675 χλστ. με μεταξόνιο 2.678 χλστ.
Διαφορά στο χώρο των αποσκευών όπου η 3η γενιά προσφέρει 652 λίτρα έναντι 615 λίτρων της απερχόμενης.
Να σημειωθεί ότι εκτός από τη βασική έκδοση, όλες οι άλλες εκδόσεις φέρουν ρεζέρβα ανάγκης, σημαντικό για ένα SUV.
Η απόσταση από το έδαφος είναι 190 χλστ. και οι διαθέσιμες ζάντες 17, 18, 19, 20 ιντσών.
Και ανοίγοντας τη βαριά πόρτα εισέρχεσαι σε ένα μοντέρνο και ευχάριστο περιβάλλον, όπου το παιχνίδι, πέρα από τις ψηφιακές οθόνες, το κάνει και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, Όπου πλέον των χρωμάτων και αναλόγως της έκδοσης μπορεί να υπάρχει κατά μήκος του ταμπλό, κάτω από τις οθόνες, να συνεχίζει στις πόρτες, αλλά και μπροστά από τον συνοδηγό, που στην περίπτωση του ωραίου φύλου, πραγματικά εντυπωσιάζεται.
Ο πίνακας οργάνων του οδηγού σε όλες τις εκδόσεις είναι 10 ιντσών και η οθόνη αφής 12,9 ιντσών στη βασική έκδοση και 15 ιντσών στην πιο πλούσια με τέσσερα διαφορετικά πεδία πληροφόρησης.
Νέα σχεδίαση φέρει το ταμπλό, οι αεραγωγοί, ενώ είναι κυρίαρχο στοιχείο είναι η έλλειψη μπουτόν, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού, αφήνοντας έτσι χώρο.
Εδώ να σημειώσουμε το εξής. Όποια έκδοση του νέου Tiguan επιλέξετε, από το ήπιο υβριδικό σύστημα, μέχρι 4κίνητο, πετρελαιοκίνητο και plug in hybrid, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αποκλειστικά αυτόματο, ενώ αερόσακοι πλευρικοί υπάρχουν και για τους πίσω επιβάτες.
Αυτά είναι δύο χαρακτηριστικά, που μεταξύ των άλλων κάνουν τη διαφορά.
Volkswagen: Τέλος λοιπόν τα χειροκίνητα κιβώτια από το νέο Tiguan
Στο εσωτερικό να παραμείνουμε λίγο ακόμα και να αναφέρουμε ότι η έκδοση R-Line εξοπλίζεται με τα πολύ καλά σπορ καθίσματα, που «αγκαλιάζουν» το σώμα, με ενιαία προσκέφαλα, περιλαμβάνουν λειτουργία μασάζ με σημεία πίεσης τριών θαλάμων στην πλάτη, πνευματική οσφυϊκή στήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων- του οδηγού.
Επίσης στη βάση της κονσόλας υπάρχει ο περιστροφικός διακόπτης Driving Experience Control ο οποίος δεν είναι μόνο για την επιλογή των προφίλ οδήγησης, αλλά και για την ένταση του ήχου και του εσωτερικού φωτισμού.
Οι ρυθμίσεις του εσωτερικού φωτισμού και του ηχοσυστήματος συγχρονίζονται για να δημιουργήσουν ένα ευρύ φάσμα φωτεινών και ηχητικών θεμάτων. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να συμπεριληφθούν λίστες αναπαραγωγής από το Spotify.
Μπορούν να ενεργοποιηθούν οι λειτουργίες Lounge, Energetic, Joy, Minimal και Me.
Για παράδειγμα, η λειτουργία Lounge χαρακτηρίζεται από χαμηλά χρώματα, ήσυχους ήχους και κλασική μουσική.
Αντίθετα, η Energetic έχει εντονότερα χρώματα, οι ήχοι είναι πιο δυνατοί και η λίστα αναπαραγωγής είναι πιο ζωντανή. Με τον νέο φωνητικό βοηθό οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και του infotainment, όπως η ένταση του ήχου, μπορούν να λειτουργούν εύκολα με τη χρήση φυσικής γλώσσας.
Volkswagen: Τα μηχανικά σύνολα που κινείται το νέο Tiguan
Ποια η γκάμα των κινητήρων.
Για όλα τα γούστα, με βάση το ήπιο υβριδικό σύστημα 48Volt, στις εκδόσεις eTSI, με κινητήρα 1.5 λίτρων, με απενεργοποίηση 2 κυλίνδρων (ΑCT) σε σταθερή ταχύτητα μειώνοντας την κατανάλωση, με ισχύ 130 ίππων με 6άρι κιβώτιο και 150 ίππων με 7άρι κιβώτιο.
Η έκδοση eHybrid με κινητήρα 1.5 λίτρων TSI Evo2 (ACT) με 204 και 272 ίππους με μπαταρία 19,7 kWh, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 120 χλμ. Και οι δύο εκδόσεις με 7άρα κιβώτια.
Για τους φίλους των μεγάλων αποστάσεων και των ταξιδιών το νέο Tiguan διαθέτει στην γκάμα του, δύο εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρες TDI, 2λιτρους με 150 και 193 ίππους με την ισχυρότερη να είναι 4κίνητη με το σύστημα 4Motion.
Η γκάμα συμπληρώνεται (προς το παρόν) με δύο 2λιτρες εκδόσεις TSI 204 και 265 ίππων με 7άρια κιβώτια και 4κίνηση 4Motion.
Στην 4κίνητη έκδοση το ποσοστό ροπής είναι στον μπροστινό άξονα, με ένα μόνο 4% να βρίσκεται στον πίσω για καθαρά λόγους ασφαλείας, που αναλόγως της ολισθηρότητας του εδάφους μπορεί να φτάσει στο 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων.
Nα συμπληρώσουμε επίσης ότι οι κινητήρες TSI Evo2 φέρουν μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας και για πρώτη φορά ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με το plug-in hybrid σύστημα.
Εμείς κατά την διάρκεια της παρουσίασης είχαμε στη διάθεσή μας το eTSI MHEV DSG 7 σχέσεων R-Line με τους 150 ίππους και ροπή 250 Nm.
Όπως και να το κάνουμε εντυπωσιάζεσαι από το εσωτερικό με τα σπορ καθίσματα, την οθόνη-TV, τις ανέσεις και φυσικά την περιμετρική ορατότητα.
Η έκδοση R-Line φέρει αναρτήσεις Adaptive Chassis Control DCC Pro με αμορτισέρ δύο βαλβίδων, που αποτελεί ένα «συν» στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Εκτός ότι φέρει πολλές ρυθμίσεις, στο οδηγικό μενού, comfort, eco, sport, individual, είναι και οι επιπλέον ρυθμίσεις που προσφέρει, ώστε ο οδηγός να επιλέξει τις ανάλογες ρυθμίσεις αναλόγως τη διαδρομή.
Για απανωτές στροφές επιλέγεις για παράδειγμα το individual και «γυρίζεις» όλες τις ρυθμίσεις στο «σπορ» όταν είναι να το οδηγήσεις γρήγορα σε επαρχιακούς-φιδωτούς- δρόμους για προσωπική ευχαρίστηση αλλάζοντας ταχύτητες από τα paddles. Και όταν ο επαρχιακός δρόμος τελειώσει και το λόγο έχει το Εθνικό Δίκτυο, επιλέγετε το Comfort για πιο άνεση, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις δε χρειάζονται οι αναρτήσεις να είναι σφικτές, αφού υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης για μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων για πίσω.
Ο κινητήρας άμεσος στις εντολές του οδηγού, ενώ η κατανάλωση όπως έδειξε και το κομπιούτερ κυμάνθηκε στα 8,2 λίτρα/100 χλμ.
Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 210 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 είναι 9.1 δευτ. με 147 εκπομπές ρύπων σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο Tiguan και το βράδυ ώστε να έχουμε μια πρώτη αίσθηση από τους νέους προβολείς, IQ Light Μatrix, που αναπτύχθηκαν μαζί με τη νέα γενιά Touareg.
Mόνο αν το οδηγήσετε θα καταλάβετε το πόσο κάνει άνετη την νυχτερινή οδήγηση, και πως διαμορφώνεται η φωτεινή λειτουργία του αναλόγως τους δρόμους.
Σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα αυτό το αξεσουάρ, που είναι ζήτημα ασφάλειας (όσο καλύτερος ο φωτισμός, τόσο καλύτερα ταξιδεύουμε) παρά για παράδειγμα να επιλέξετε άλλες ζάντες μεγαλύτερες και διαφορετικών διαστάσεων ελαστικά. Φυσικά ο αγοραστής έχει τον τελευταίο λόγο, απλά εμείς «είπαμε» την άποψή μας και τι αξεσουάρ θα βάζαμε επιπλέον.
Νέο Tiguan λοιπόν, μεγαλύτερο, πιο premium, με πολλές επιλογές σε εξοπλισμό με βασικό έναν μακρύ κατάλογο, εξηλεκτρισμένο, αλλά και πετρελαιοκίνητο που παίζει πολύ δυνατό σε ποιότητα, σχεδίαση, τεχνολογία.
Οι τιμές έχουν διαμορφωθεί ως εξής.
eTSI 130 ίππων από 34.300 ευρώ
eTSI 150 ίππων από 37.900 ευρώ
eTSI 150 ίππων R-Line από 42.500 ευρώ
eHybrid 204 ίππων από 51.100 ευρώ
eHybrid 272 ίππων από 53.900 ευρώ
TDI 150 ίπποι από 43.350 ευρώ
TDI 193 ίπποι 4Motion από 52.800 ευρώ
Δεν «τελειώσαμε» όμως για προσέξτε και αυτό από μια σοφερίνα που οδηγεί Golf η οποία οδήγησε για πρώτη φορά το αυτόματο νέο Volkswagen Tiguan.
Mαρία Μπακογιαννάκη, ιδιοκτήτρια της εταιρίας καλλυντικών Valania
«Αρχικά και μόνο στην πρόταση για το test drive δεν κρύβω ότι ένιωσα ένα μικρό σφίξιμο, δεδομένου ότι θα βρισκόμουν με συνοδηγό έναν γνώστη του είδους.
Αυτό το συναίσθημα όμως έφυγε αμέσως χάρη στην χαλαρότητα και ηρεμία του «συνοδηγού» μου Γιάννη Σταυρόπουλου.
Φρόντισα να τον ενημερώσω ότι δεν έχω ξαναοδηγήσει αυτόματο αυτοκίνητο και προς στιγμήν θεώρησα ότι δε θα υπήρχε συνέχεια σε αυτήν την μοναδική εμπειρία.
Διαψεύστηκα, διότι διατηρώντας την αρχική του ηρεμία μου έδωσε τις πρώτες οδηγίες, τις οποίες και προσπάθησα να ακολουθήσω.
Λοιπόν, πρώτη κίνηση το αριστερό πόδι πάντα χαλαρά στο αριστερό ποδόμακτρο, αλλά μου άρεσε το γεγονός ότι για τα χέρια μου δεν υπήρχε πλέον η αναγκαιότητα να αλλάζουν τις ταχύτητες.
Όπως τόνισε ο Γιάννης Σταυρόπουλος τα χέρια με γωνία στους αγκώνες πρέπει να «κρατούν» το τιμόνι σε θέση αντικριστή, «τρεις παρά τέταρτο»…
Οι εντυπώσεις μου, από το νέο Tiguan. Αίσθηση ασφάλειας, ψηλό αμάξι, ελαφριά, αθόρυβη οδήγηση, αναρτήσεις πολύ καλές.
Άνεση στο σαλόνι, τεχνολογικά προηγμένος εσωτερικός χώρος, πλούσιοι χώροι να ακουμπήσεις τα πράγματά σου.
Να προσθέσω και αυτό. Το πρώτο που ένιωσα με το που έβαλα την ζώνη αισθάνθηκα ένα ελαφρύ χάδι διασφάλισης, όπου ρώτησα αυθόρμητα «Γιάννη, η ζώνη τραβήχτηκε, είναι ιδέα μου ή έχω αρχίσει να έχω παραισθήσεις»…
Όπως καταλαβαίνετε η τεχνολογία έχει προχωρήσει σε βαθμό που σε κάνει να αισθάνεσαι σαν μικρό παιδί το οποίο ανακαλύπτει τον κόσμο.
Με την ωραία παρέα που αγαπά την επιτάχυνση και με ένα βραδινό σκηνικό με τους εντυπωσιακούς προβολείς, όλα έγιναν ακόμα πιο ευχάριστα.
Τώρα που το θυμήθηκα μουσική δεν βάλαμε, άλλωστε είχαμε άλλες προτεραιότητες για το σύντομο αυτό test drive. Την επόμενη φορά!
Σημειωτέων ότι ταξιδεύω συχνά εκτός πόλης και το δρομολόγιο Αθήνα- Βυτίνα και το ανάποδο, έχει γίνει ρουτίνα.
Στην επόμενη αγορά αυτοκινήτου είμαι σχεδόν βέβαιη ότι η επιλογή θα είναι αυτόματο, και γιατί όχι, Tiguan…
Την αγάπη μου.
ΜΦΧ
Μπακογιαννάκη Μαρία
Περισσότερες φωτογραφίες