To Volkswagen Passat γιορτάζει φέτος μισό αιώνα ζωής και για τον λόγο αυτό θα δώσει το «παρών» στην Techno Classica 2023.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση ιστορικών αυτοκινήτων και θα διεξαχθεί στο Έσσεν της Γερμανίας, από 12 έως 16 Απριλίου, ενώ αναμένεται να υποδεχτεί 200.000 επισκέπτες. Η Volkswagen μετά από τρία χρόνια απουσίας θα επιστρέψει στην Techno Classica έχοντας κεντρικό πρωταγωνιστή το Passat, το οποίο λανσαρίστηκε το 1973 με το σλόγκαν «πάντα ανακαλύπτοντας τον εαυτό του».
Τις γραμμές του Passat είχε χαράξει πάνω στο χαρτί ο διάσημος Ιταλός σχεδιαστής Giorgetto Giugiaro, αν και η αρχική του πρόταση με την κωδική ονομασία EA 272, καταργήθηκε την τελευταία στιγμή για λόγους κόστους.
Ωστόσο συνέχισε την προσπάθεια και δημιούργησε ακόμα ένα νέο μοντέλο, βασιζόμενο στο Audi 80 B1. Το πρώτο Passat μέχρι και σήμερα ξεχωρίζει για το ντιζάιν του, ενώ αρχικά λανσαρίστηκε ως hatchback με δυο ή τέσσερις πόρτες. Με το πρακτικότερο station wagon αμάξωμα το γνωρίσαμε τον Ιανουάριο του 1974.
Μερικά ξεχωριστά Passat
Την ίδια χρονιά ο Giorgetto Giugiaro έβαλε την υπογραφή του στα πρώτα Scirocco και Golf. Στο περίπτερο της Volkswagen στην έκθεση Techno Classica 2023 θα υπάρχουν πέντε συλλεκτικά Passat. Ξεκινάμε με το Passat B1 L Estate, το οποίο γεννήθηκε τον Ιανουάριο του 1974, βαμμένο με τη λευκή απόχρωση “Atlas White” και με ισχύ 55 ίππων.
Επόμενη στάση στο ασημί Passat B2 CL Formula E του 1983. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1980, ενώ ήταν σημαντικά μεγαλύτερη από τον προκάτοχό της. Σε συνδυασμό με κινητήρα 1.6 λίτρων, απόδοσης 75 ίππων, το Passat δεύτερης γενιάς προσφέρθηκε με την έκδοση Formula E, η οποία περιείχε πολλές καινοτομίες όπως το σύστημα start/stop.
Συνεχίζουμε με το B3 Estate GT G60 Syncro του 1991. Η τρίτη γενιά του Passat έκανε πρεμιέρα το 1988. Το συγκεκριμένο στη σπορ έκδοση GT με κινητήρα 1.8 λίτρων, απόδοσης 160 ίππων και με τετρακίνηση Syncro ήταν το κορυφαίο Passat από το 1989 και μετά.
Το όραμά της για το μέλλον έδειξε η Volkswagen το 1983 με το B2 Electronic, το οποίο διέθετε τετρακίνηση, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και καινοτομίες για την εποχή εκείνη όπως σύστημα πλοήγησης, σύστημα πολυμέσων και μια σειρά από ηλεκτρικά χειριστήρια.