Mε καθυστέρηση έξι ετών αποκαλύφτηκε πρόσφατα το μοντέλο που είχε επιλεγεί ως διάδοχος του Volkswagen Phaeton.
Ας γυρίσουμε όμως πίσω το χρόνο για να θυμηθούμε τη ιστορία του εμβληματικού Phaeton. Πριν από δυο δεκαετίες, το 2002, η γερμανική εταιρεία θέλησε να αποκτήσει εκπρόσωπο στην premium κατηγορία, λανσάροντας το Phaeton. Το εντυπωσιακό sedan διακρίνονταν για το μέγεθος, την πολυτέλεια, την τεχνολογική υπεροχή, την άνεση και την ποιότητα κατασκευής του. Οι σεβαστές αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονταν σε 5,06 μ., 1,90 μ. και 1,45 μ, αντίστοιχα.
Στη γκάμα του υπήρχε και μια επιμηκυμένη έκδοση κατά 120 χλστ. που εξασφάλιζε ακόμα μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Στο ευρύχωρο εσωτερικό του συναντούσαμε καθίσματα με λειτουργία μασάζ και κλιματισμού, ισχυρό ηχοσύστημα της Dynaudio, δερμάτινες και ξύλινες επενδύσεις, αεραγωγούς που άνοιγαν ηλεκτρικά και αθόρυβα όταν χρειαζόταν, ανάλογα με τη ρύθμιση του αυτόματου κλιματιστικού και το φως του ήλιου.
Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι το εμπρός καπό, οι πόρτες και το πορτμπαγκάζ ήταν κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ η στάνταρ πνευματική του ανάρτηση με προσαρμοζόμενη απόσβεση εξασφάλιζε υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Η παραγωγή του ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2001 στο εργοστάσιο της Volkswagen στη Δρέσδη. Η κατασκευή της ναυαρχίδας θύμιζε ιεροτελεστία, καθώς συναρμολογούνταν σχεδόν εξ ολοκλήρου στο χέρι, οι εργαζόμενοι ήταν ντυμένοι στα λευκά και πολλοί φορούσαν γάντια.
Αρχικά το Phaeton τροφοδοτούνταν από δυο ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες, έναν V6 3.2 λίτρων με ισχύ 241 ίππων και ένα θηριώδη W12 6.0 λίτρων που απέδιδε 420 ίππους. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων υπήρχε ένας TDI 5.0 λίτρων, με 313 ίππους και 750 Nm ροπής.
Το 2016 το Διοικητικό Συμβούλιο της Volkswagen αποφάσισε να πέσουν οι τίτλοι τέλους στο Phaeton, καθώς οι επόμενες επενδύσεις θα στρέφονταν προς την ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο ήδη είχε ετοιμαστεί ο διάδοχος του Phaeton, ο οποίος τελικά δεν άνοιξε ποτέ τα «φτερά» του και μέχρι τώρα παρέμενε στο σκοτάδι.
Παρότι δεν εναρμονίζεται με τη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της Volkswagen, μπορούμε να πούμε ότι ξεχωρίζει για τη φινέτσα και την ελκυστική του εμφάνιση. Επιλέχτηκε για να πάρει τη σκυτάλη από το πρώτο Phaeton, ανάμεσα από τέσσερα πρωτότυπα οχήματα που είχαν δημιουργηθεί, ενώ στις σχετικές φωτογραφίες το βλέπετε σχεδόν όπως θα έμπαινε στη γραμμή παραγωγής, αν είχε ανάψει τότε το πράσινο φως η Volkswagen. Το πόσο μπροστά ήταν από την εποχή του αποδεικνύεται και από την κυρτή οθόνη στο εσωτερικό του, η οποία αργότερα το 2018 υιοθετήθηκε από το Touareg.