Σίγουρα οι περισσότεροι ονειρευόμαστε το κορυφαίο Volkswagen Polo GTI με το δίλιτρο κινητήρα των 200 ίππων, όμως πιο κοντά στην πραγματικότητα μας βρίσκεται η βασική βενζινοκίνητη έκδοση του μικρομεσαίου γερμανικού μοντέλου.
Ελάτε λοιπόν να πάμε μια βόλτα στην πόλη (υπάρχει λόγος που δε βγαίνουμε από τα αστικά σύνορα) με το φανταχτερό κόκκινο Polo που βλέπετε στις φωτογραφίες, με τον μικρότερο στην ιεραρχία της γκάμας κινητήρας του.
Ο λόγος για τον ατμοσφαιρικό βενζίνης MPI EVO του ενός λίτρου, ο οποίος αποδίδει 80 ίππους (αυξήθηκε κατά 5 ίππους) και 95 Nm ροπής. Όπως μαρτυρούν οι αριθμοί στόχος του συγκεκριμένου μοτέρ δεν είναι να βάλει «φωτιά» στην άσφαλτο. Έτσι είναι αναμενόμενη η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 15,4 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα των 171 χλμ./ώρα.
Ναι, η απουσία του turbo είναι εμφανής, αλλά η απόκριση στο γκάζι δεν απογοητεύει. Η έλλειψη δύναμης θα φανεί περισσότερο σε μια προσπέραση, σε μια ανηφορική διαδρομή με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο την καμπίνα και το πορτμπαγκάζ γεμάτο. Το μοτέρ έχει ελαστική λειτουργία, χωρίς ξεσπάσματα, ενώ η τρικύλινδρη φύση του δεν προδίδεται από κραδασμούς, αλλά από τον κάπως εντονότερο ήχο που παράγεται στις υψηλότερες στροφές και όταν πιέζεις εντονότερα το γκάζι.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο διαθέτει επιλογέα με σαφέστατα κουμπώματα, ενώ η κλιμάκωση του είναι αραιή για λόγους οικονομίας. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν 6,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,7 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 110 γρ./χλμ.-Euro 6).
Ανεξάρτητα όμως από τον κινητήρα που κινεί το Polo, σε κάθε περίπτωση πάνω στην άσφαλτο διακρίνεται για την προσεγμένη του ποιότητα κύλισης, τη σταθερότητα του ακόμα και όταν βγει στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η ανάρτηση του ξέρει πως να «αποσιωπά» τις πάρα πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Το τιμόνι για τα δεδομένα της κατηγορίας έχει σωστό βάρος και παρέχει επαρκή πληροφόρηση, ενώ τα φρένα ικανοποιούν με την αποτελεσματικότητα τους.
Το ότι βρίσκεσαι μέσα στο πιο προσιτό Polo σου το υπενθυμίζουν τα σκληρά πλαστικά που κυριαρχούν (στις ανώτερες εκδόσεις υπάρχει μαλακό πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό), αλλά έχουν αρκετά καλή συναρμογή. Επίσης στο υπενθυμίζει η πλαστική στεφάνη του τιμονιού και η μικρότερη κεντρική οθόνη αφής των 6,5 ιντσών, ο χειρισμός της οποίας πάντως δε δυσκολεύει λόγω μεγέθους.
Συνοψίζοντας, το Polo με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.0 MPI EVO των 80 ίππων απευθύνεται σε όσους συχνάζουν κατά βάση στην πόλη και αναζητούν ένα μικρό, οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου όχημα. Η τιμή του στην έκδοση Trendline διαμορφώνεται στα 14.400 ευρώ.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην ενότητα Galleries.