Η πόλη είναι το «φυσικό περιβάλλον» του Volkswagen Polo, όπου καθημερινά καλείται να προσαρμοστεί στο μποτιλιάρισμα.
Ταυτόχρονα όμως πρέπει να προσαρμόζεται και το αριστερό πόδι του οδηγού, λόγω της συχνότατης επαφής με το συμπλέκτη, που επιβάλει το διαρκές «σταμάτα-ξεκίνα». Λύτρωση στο μαρτύριο αυτό αποτελεί η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου DSG, το οποίο διατίθεται και στη βασική βενζινοκίνητη έκδοση του Polo.
Volkswagen Polo: Οι αρετές του αυτόματου κιβωτίου
Αναφερόμαστε στο γνωστό «χιλιάρη» turbo TSI βενζινοκινητήρα των 95 ίππων (διατίθεται και με 110 ίππους), τον οποίο έχουμε ήδη γνωρίσει με ταίρι του το στάνταρ μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Το προαιρετικό αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7αρι κιβώτιο ταχυτήτων δεν κάνει απλά πιο ξεκούραστη την οδήγηση, αλλά θα λέγαμε ότι αναδεικνύει καλύτερα τον εν λόγω βενζινοκινητήρα, καθώς συμβάλει στην πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του.
Διακρίνεται για τις έγκαιρες και ομαλές αλλαγές σχέσεων που εκτελεί στην αυτόματη χρήση του, ενώ προσφέρει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με διασκεδαστικό τρόπο, μέσω των μικρών paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ή πιο παραδοσιακά με μετακίνηση του λεβιέ πάνω-κάτω. Παράλληλα υποστηρίζει και Sport αυτόματη λειτουργία αλλάζοντας ψηλότερα τις σχέσεις, για λίγο πιο δυναμική οδήγηση και ταχύτερες επιταχύνσεις.
Επιδόσεις-κατανάλωση καυσίμου
Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ο 1.0 TSI των 95 ίππων επιτρέπει στο Polo επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,3 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Ελάχιστα μεταβάλλονται οι επιδόσεις σε σύγκριση με το μηχανικό κιβώτιο, καθώς μόνο η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι πιο σύντομη (10,8 δευτ.), ενώ το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει λίγο και τις εκπομπές C02 από τα 118 στα 126 γρ./χλμ. Όσο για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, δε ξεπέρασε τα 7,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,5 λίτρα/100 χλμ.), χωρίς να λυπούμαστε το δεξί πεντάλ και με τακτικά επιλεγμένη τη λειτουργία Sport, ενώ με το μηχανικό κιβώτιο είχαμε καταγράψει 7,0 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγώντας
Μόνο όταν πιέζαμε παραπάνω τον βενζινοκινητήρα αποκάλυπτε την τρικύλινδρη φύση του, ενώ η ροπή των 175 Nm έρχεται νωρίς, από τις 1.600 σ.α.λ., καλύπτοντας μια μικρή υστέρηση στο χαμηλότερο εύρος. Το μικρό γερμανικό μοντέλο μας απέδειξε, για ακόμα μια φορά, πόσο ευέλικτο είναι εντός των αστικών συνόρων, χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις (μήκος 4.074 χλστ., πλάτος 1.751 χλστ. και ύψος 1.451 χλστ.,) και τον κύκλο στροφής 10,6 μέτρων.
Το Polo όμως είναι ευχάριστο και αποτελεσματικό στον ανοιχτό δρόμο, καθώς έχει καλή ποιότητα κύλισης, σταθερότητα, μειωμένους αεροδυναμικούς θορύβους και επικοινωνιακό τιμόνι. Η ανάρτηση μερικές φορές αντιδρά λίγο πιο «ξερά» σε έντονες κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αλλά γενικότερα εστιάζει στην άνεση.
Στα εντός
Στο εσωτερικό τώρα του Polo, εκτιμάς το μαλακό πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό, τον στάνταρ πλέον ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη-διαμορφώσιμη οθόνη (στάνταρ 8 ιντσών-προαιρετικά 10,25 ιντσών) και την κεντρική οθόνη αφής (από 6,5 έως 9,2 ίντσες) η οποία έχει εύκολο και κατανοητό μενού.
Επαρκείς κρίνονται οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών (μεταξόνιο 2.552 χλστ.) και ο διαθέσιμος «αέρας» για τα κεφάλια τους. Ωστόσο την παραμονή ενός μεσαίου πίσω επιβάτη θα δυσκολέψει το κεντρικό υπερυψωμένο δάπεδο. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 351 έως 1.125 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, έχει ρυθμιζόμενο ύψος πάτου, κάτω από τον οποίο βρήκαμε κανονική ρεζέρβα.
Εξοπλισμός-τιμή
Το αυτόματο DSG κιβώτιο ταχυτήτων στο Volkswagen Polo των 95 ίππων προσφέρεται αποκλειστικά στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Style, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ζάντες 15 ιντσών, φώτα ημέρας Led, κλιματισμό Climatic, προβολείς ομίχλης εμπρός, προβολείς Led, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ενώ η τιμή του ορίζεται στα 24.550 ευρώ.