Το Volkswagen Polo παραμένει επίκαιρο, παρότι είναι εκτός της «μόδας» που επιβάλει ογκώδες SUV και εξηλεκτρισμό.
Πιστό στις συμπαγείς του διαστάσεις (αν και με το πέρασμα των χρόνων μεγάλωσε) και στους θερμικούς, αλλά αποδοτικούς, κινητήρες, το μικρό γερμανικό μοντέλο εξακολουθεί να έχει αρκετούς λόγους ύπαρξης, εντός και εκτός των αστικών τειχών. Αυτό μας απέδειξε η βασική βενζινοκίνητη (στη γκάμα του πλέον δεν υπάρχει diesel επιλογή) έκδοση του, με την οποία συμβιώσαμε, για ακόμα μια φορά.
Ο ικανός κινητήρας του Volkswagen Polo
Το ασημί Polo της παραπάνω φωτογραφίας, ποζάρει στη μαρίνα Αλίμου, έχοντας κάτω από το εμπρός καπό του, το γνωστό «χιλιάρη» turbo βενζινοκινητήρα TSI των 95 ίππων. Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας προσφέρεται και με 110 ίππους (αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG), για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω σε δύναμη.
Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν υστερεί με τους 95 ίππους, οι οποίοι κινούν με μπρίο το Polo, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικές, για τα δεδομένα, επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 187 χλμ./ώρα). Μια μικρή νωθρότητα εντοπίζεται μόνο στις αρκετά χαμηλές στροφές, μέχρι να κάνει την εμφάνιση της, η ροπή των 175 Nm (1.600-3.500 σ.α.λ.). Μόνο όταν ζοριστεί π.χ σε έντονη ανηφόρα, ο βενζινοκινητήρας θα «προδώσει» ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του, γενικότερα όμως η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη.
Μηχανικό κιβώτιο
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, στο οποίο μας άρεσε η ψηλή και «χορταστική» στην αφή επανασχεδιασμένη του λαβή. Διακρίνεται επίσης για τα εύκολα κουμπώματα που προσφέρει, ενώ έχοντας σχετικά σφιχτή κλιμάκωση βοηθάει το βενζινοκινητήρα να παραμένει ψυχωμένος. Η απουσία 6ης σχέσης, καλύπτεται από το μεγαλύτερο «άπλωμα» της 5ης , όμως αν υπήρχε, σίγουρα θα αναδείκνυε περισσότερο τον εν λόγω βενζινοκινητήρα.
Κατανάλωση καυσίμου
To βασικό του πλεονέκτημα όμως είναι ότι «αρνείται» πεισματικά να σπάσει το φράγμα των 7,0 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,3 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 118 γρ./χλμ.) μέσα στην πόλη, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, με χαλαρούς ρυθμούς, μπορείς να πετύχεις ακόμα και μια μονάδα χαμηλότερα στην κατανάλωση καυσίμου.
Οδηγώντας
Στο δρόμο τώρα, το Polo ξεχωρίζει χάρη στην ανώτερη, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ποιότητα κύλισης του και για τη ρύθμιση της ανάρτησης που ισορροπεί ανάμεσα σε άνεση και κράτημα. Διατηρεί τη σταθερότητα του σε υψηλότερες ταχύτητες, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι «υπάκουο», έχει σωστό βάρος και ακρίβεια, σχεδόν σε όλες τις συνθήκες.
Ένα Golf σε σμίκρυνση
Στο αισθητικό κομμάτι, το Polo έχει υιοθετήσει στοιχεία από το μεγαλύτερο αδελφό του, το Golf, όπως για παράδειγμα τα φωτιστικά σώματα, με τα εμπρός να είναι πλέον στάνταρ τεχνολογίας Led και προαιρετικά τεχνολογίας I.Q Light Led Matrix. Στην τελευταία περίπτωση υπάρχει και μια λεπτή φωτεινή μπάρα στη μάσκα, ένα καινοτόμο και όμορφο χαρακτηριστικό που βλέπουμε για πρώτη φορά στο Polo.
Τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα είναι πλατύτερα και διαιρούμενα, καθώς επεκτείνονται στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Δομημένο πάνω στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB AO το ανανεωμένο Polo έχει μήκος 4.074 χλστ., πλάτος 1.751 χλστ. και ύψος 1.451 χλστ., άρα ο αστικός του χαρακτήρας δεν αλλοιώθηκε, ενώ με κύκλο στροφής 10,6 μέτρα δε δυσκολεύει στις μανούβρες.
Στα εντός
Πιο διακριτικές είναι οι αλλαγές στα ενδότερα του ανανεωμένου Polo, ενώ το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι το επανασχεδιασμένο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ο στάνταρ πλέον ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη-διαμορφώσιμη οθόνη (στάνταρ 8 ιντσών-προαιρετικά 10,25 ιντσών) και η κεντρική οθόνη αφής (από 6,5 έως 9,2 ίντσες) η οποία έχει εύκολο και κατανοητό μενού.
Εκτός από τα τεχνολογικά καλούδια εκτιμάς και την ποιότητα των υλικών, με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό και δέρμα να ντύνει την παχιά στεφάνη του τιμονιού. Επαρκείς κρίνονται οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών (μεταξόνιο 2.552 χλστ.) και ο διαθέσιμος «αέρας» για τα κεφάλια τους. Ωστόσο την παραμονή ενός μεσαίου πίσω επιβάτη θα δυσκολέψει το κεντρικό υπερυψωμένο δάπεδο.
Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 351 έως 1.125 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, έχει ρυθμιζόμενο ύψος πάτου, κάτω από τον οποίο βρήκαμε κανονική ρεζέρβα. Ευχάριστη έκπληξη από ένα αυτοκίνητο πόλη, καθώς πλέον ακόμα και σε τετρακίνητα SUV συναντάμε κιτ επισκευής ελαστικού.
Συμπέρασμα
Σαφέστατα η διαχρονική εξέλιξη του Polo σε οδηγική συμπεριφορά, ποιότητα και high-tech εξοπλισμό είναι αδιαμφισβήτητη, ωστόσο η τιμή του χαρακτηρίζεται κάπως «αλμυρή». Στη βασική εξοπλιστική έκδοση Life, το Volkswagen Polo με τον 1.0 ΤSI βενζινοκινητήρα των 95 ίππων. ξεκινάει από τα 21.700 ευρώ! Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι γενικότερα οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν, δυστυχώς, εκτοξευτεί…