Το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής. Εάν στη φρενίτιδα της ηλεκτροκίνησης οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα εξακολουθήσουν να κατασκευάζουν μικρά γρήγορα μοντέλα, όπως στην περίπτωση του Polo GTI, ή η κατηγορία αυτή θα αποτελέσει παρελθόν και τα μοντέλα αυτά αντικατασταθούν από μικρά γρήγορα ηλεκτρικά όπου εκτός των άλλων έχουν και διαφορετικό τρόπο οδήγησης.
Volkswagen: Μπορούν Beetle και ID.3 να έχουν κοινά στοιχεία;
Ο χρόνος θα το δείξει, αλλά μέχρι τότε ας «ρίξουμε» μερικές βαθιές γκαζιές σημαδεύοντας βαθιά το κόκκινο στο στροφόμετρο με ένδειξη τις 8.000 σ.α.λ.
Aποκλειστικά 5θυρο το Polo GTI φέρει 2λιτρο μοτέρ turbo απόδοσης 200 ίππων με 320 Nm ροπή με 4 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Σε σχέση με τα 1.355 κιλά η αντιστοιχία ίππων/κιλών είναι 6.78.
Το κιβώτιο είναι τεχνολογίας DSG 6 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη και συνδυάζεται με ηλεκτρικό διαφορικό XDS, που «φρενάρει» τον εσωτερικό τροχό σε κάθε στροφή αναλόγως της ταχύτητας.
Εφοδιάζεται με σπορ αναρτήσεις, με μεγαλύτερη διάμετρο μπροστινή ράβδο εξισορρόπησης, ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 215/45, ενώ στο αμάξωμα έχει μειωθεί η απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ. σε σχέση με τα άλλα Polo.
Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που το Polo GTI εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη ψυχαγωγίας.
Σημείο αναφοράς φυσικά στο εσωτερικό τα καρό καθίσματα που γυρίζουν πολλά χρόνια πριν τις σελίδες του ημερολογίου, όταν είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το Golf GTI, στα μέσα του 1980.
Νέο Volkswagen Golf R: Για άγRια αγόRια (video)
Στο δρόμο από τις 1.500 σ.α.λ. η ισχύς είναι στη διάθεση του οδηγού με μάξιμουμ μεταξύ 4.400 σ.α.λ.-6.000 σ.α.λ.
Που σημαίνει ότι το Polo GTI μπορείτε να οδηγηθεί κάτω από όλες τις συνθήκες.
Στην καθημερινότητα, αλλά και στο week-end στην αναζήτηση της διαδρομής. Εκεί που το Polo GTI θα δείξει τα άλλα χαρακτηριστικά του, γεμάτα από σπορ DNA, που θα ικανοποιήσουν τον οδηγό του, από το πως στρίβει σε συνεχείς εναλλαγές στροφών (άρα καλό πλαίσιο), τα φρένα που ανταποκρίνονται στο τελευταίας στιγμής «κάλεσμα», στην αμεσότητα του τιμονιού σε κάθε αλλαγή της «γραμμής».
Polo GTI όμως σημαίνει και επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 237 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 είναι 6.7 δευτ., οι εκπομπές σύμφωνα μ το πρωτόκολλο WLTP 160 γρ./χλμ ενώ η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 9.8 λίτρα/100. 200 ίπποι είναι αυτοί που συνεχώς σε προκαλούν.
Polo GTI λοιπόν, ανταποκρίνεται πλήρως στα αρχιγράμματα GTI. Έχει σπορ χαρακτήρα, είναι διακριτικό και κερδίζει τον οδηγό με σπορ ταπεραμέντο.
Σε ο,τι αφορά τώρα τα οικονομικά στοιχεία, οι τιμές ξεκινούν από τα 26.650 ευρώ με 166 ευρώ τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.