Το κόκκινο με τη μαύρη οροφή Volkswagen T-Roc των φωτογραφιών κυκλοφόρησε στους δρόμους για πρώτη φορά όταν το ημερολόγιο έδειχνε 28 Μαρτίου 2019. Από τότε έχει διανύσει κάτι λιγότερο από 21.000 πολύ δύσκολα χλμ. με συνεχείς αλλαγές στη θέση του οδηγού. Πώς επηρεάστηκε το γερμανικό SUV από αυτή τη χρήση; Σε τι κατάσταση βρίσκεται;
Δύσκολες διαδρομές
Από τις 28 Μαρτίου του 2019 μέχρι τη στιγμή που το φωτογραφήσαμε έχουν περάσει 21 μήνες. Κατά τη διάρκεια αυτών, το T-Roc λειτούργησε ως test-car στα χέρια δημοσιογράφων αλλά και άλλων χρηστών. Αυτό σημαίνει ότι το έργο του μόνο εύκολο δεν ήταν. Οι συνεχείς εναλλαγές οδηγών “ταλαιπωρούν” το όποιο αυτοκίνητο. Διαφορετικό στυλ οδήγησης, ρύθμιση καθίσματος και καθρεφτών, διαφορετικές επιλογές στο σύστημα ψυχαγωγίας, συνδέσεις και αποσυνδέσεις στο Bluetooth αλλά και οδήγηση σε ποικιλία εδαφών, με διαφορετικές στροφές στον κινητήρα και στο κιβώτιο. Αυτά και άλλα πολλά έχει δει μέχρι σήμερα το εν λόγω T-Roc, που ίσως συνεχίσει να «βλέπει» πολλά ακόμα.
Πρώτη εντύπωση;
Φυσικά σε ένα τόσο μικρό διάστημα δεν περιμένεις να δεις φθορά στο χρώμα.
Ετσι το ενδιαφέρον περιορίζεται στο εσωτερικό, όπου κυριαρχούν τα πολύ σκληρά πλαστικά. Οι τριγμοί απουσιάζουν τα καθίσματα δεν δείχνουν φθορές και το σημείο που φανερώνει ότι το συγκεκριμένο T-Roc έχει τριγυρίσει αρκετά στους δρόμους, είναι το τιμόνι. Εκεί, η δερμάτινη επένδυση της στεφάνης έχει αρχίσει να «γυαλίζει».
Καθώς το δίχρωμο T–Roc μας έχει «επισκεφθεί» πολλές φορές και γνωρίζουμε την όλη συμπεριφορά τους από την εποχή που είχε ελάχιστα χλμ. στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν έχει αλλάξει που σημαίνει κατά κύριο λόγο οι αναρτήσεις δεν έχουν χάσει την απόδοσή τους στην οδική συμπεριφορά.
Γενικά παρά τη σκληρή χρήση δεν έδειξε σημάδια κόπωσης. Αλλά εδώ που τα λέμε εάν δείχνει σήμερα με όλη αυτήν την τεχνολογία ένα αυτοκίνητο σημάδια κόπωσης σε 21 μήνες χρήση, η οικονομική καταστροφή για τον κάθε ιδιοκτήτη είναι προ των πυλών.
Μηχανικά
Η έκδοση είναι η diesel με κινητήρα 1.6 λίτρων. Η απόδοσή του φτάνει τους 115 ίππους και τα 250 Nm ροπής. Η δύναμη του κινητήρα είναι αρκετή ώστε να χαρίσει ζωντάνια στο crossover, αλλά και οικονομία. Χαρακτηριστικά, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10.9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 187 χλμ./ώρα.
Οικονομία
Ωστόσο, σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά του παίζει το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τις μακριές σχέσεις. Σε ο,τι τώρα αφορά την κατανάλωση, η ένδειξη στα αρχεία του αυτοκινήτου έδειξε ότι απαιτούνται 6.6 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. Όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι διαμορφωμένες στα 115 γρ./χλμ.
Η αίσθηση που μας άφησε
Σχεδόν δύο χρόνια κυκλοφορεί ανάμεσά μας το Volkswagen T-Roc που βλέπουμε στις εικόνες, όμως είναι σα να μην έχει περάσει από πάνω του ούτε μέρα, παρά τις αυξημένες δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει στη “ζωή του”.
Πόσα ζητάει;
Η τιμή του Volkswagen T-Roc με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 λίτρων ξεκινάει από τις 21.790 ευρώ.