Οι πρώτες παραδόσεις του Volkswagen ID.4 έχουν ξεκινήσει. Έτσι, η γερμανική μάρκα αποφάσισε να μας παρουσιάσει κάποια από τα στοιχεία που κάνουν το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας ID να ξεχωρίζει.
Απουσία κουμπιού Start/Stop
Μετά τη μίζα που είχαν τα αυτοκίνητα παλιότερα, ήρθε το κουμπί Start/Stop για να βάζουμε μπρος τον κινητήρα και να τον σβήνουμε, Πλέον καταργείται και αυτό. Στο ID.4 το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει το φρένο και να γυρίσει τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στη θέση D (Drive). Πλέον είναι έτοιμος να φύγει.
Ο ειδικός φωτισμός στην καμπίνα
Εκεί που το ταμπλό ενώνεται με το παρμπρίζ υπάρχει μία ταινία LED με 54 στοιχεία. Μέσω των διαφορετικών χρωμάτων το αυτοκίνητο μεταφέρει κάποιο μήνυμα προς τον οδηγό. Μεταξύ άλλων μεταφέρει ειδοποιήσεις, οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Ο πίνακας οργάνων που είναι στερεωμένος στην κολώνα του τιμονιού
Πόσες φορές έχετε βρεθεί στο εξής σενάριο; Να έχετε βρει τη θέση οδήγησης που σας βολεύει, αλλά η στεφάνη του τιμονιού να κρύβει ένα μικρό ή μεγαλύτερο τμήμα του πίνακα οργάνων. Για να απαλείψει αυτό το πρόβλημα, το ID.4 έχει την οθόνη που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων στερεωμένη πάνω στην κολώνα του τιμονιού. Με αυτόν τον τρόπο μετακινείται μαζί με τη στεφάνη, οπότε ο οδηγός βλέπει πάντα το σύνολό της.
Διαμορφώσιμες ποτηροθήκες
Στο ID.4 οι επιβαίνοντες μπορούν να επιλέξουν τι θα κάνουν με τον κενό χώρο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Η μία επιλογή είναι αυτή η πολύ μεγάλη θήκη να μείνει ως έχει, ώστε να λειτουργεί ως ένας πολύ μεγάλος αποθηκευτικός χώρος. Η δεύτερη επιλογή είναι να μπουν ένα ή δύο διαχωριστικά, ώστε να διαμορφωθούν ποτηροθήκες. Ό,τι βολεύει κάθε φορά.
Το αφαιρούμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών
Χάρη σε ένα σύστημα από ράγες, το πάτωμα του χώρου αποσκευών μπορεί να διαμορφωθεί. Είτε να τοποθετηθεί πιο ψηλά, ώστε να είναι στο ίδιο ύψος με το κατώφλι φόρτωσης, είτε να είτε να μπει πιο χαμηλά για να εξασφαλιστεί περισσότερος διαθέσιμος χώρος. Φυσικά από κάτω κρύβονται και κάποιες θήκες, για επιπλέον αποθήκευση.
Αυτονομία και φόρτιση
Από τη μία η μπαταρία μπορεί να μας ταξιδέψει μέχρι και 520 χλμ. μακριά, χωρίς να πρέπει να σταματήσουμε για να αναζητήσουμε φορτιστή. Από την άλλη, ακόμα και όταν έρθει εκείνη η στιγμή, δε θα χρειαστεί να σταματήσουμε για πολύ, καθώς τα 125 kW στα οποία μπορεί να φορτίσει το ID.4 σημαίνουν ότι μπορεί να πάει από το 5% μέχρι το 80% σε 38 λεπτά.
Πλατφόρμα και χώροι
Με τη χρήση της πλατφόρμας MEB η οποία δημιουργήθηκε από την αρχή ώστε να χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα, υπάρχει περισσότερος διαθέσιμος χώρος τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Παραδείγματα είναι η μικρή κονσόλα μεταξύ οδηγού-συνοδηγού και η έλλειψη τούνελ στα πίσω καθίσματα, εκεί που κάθεται ο μεσαίος επιβάτης.
Η ανάκτηση ενέργειας
Συνήθως στα ηλεκτρικά μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ, αμέσως ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και μετατρέπει την κινητική ενέργεια των τροχών σε ηλεκτρική, την οποία αποθηκεύει στην μπαταρία. Ταυτόχρονα, αυτή η διαδικασία επιβραδύνει το αυτοκίνητο. Στο ID.4 η Volkswagen έχει επιλέξει να δώσει προτεραιότητα στο ρολάρισμα και όχι στην άμεση ανάκτηση ενέργειας, καθώς θεωρεί ότι έτσι μπορεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερη αυτονομία. Εν τούτοις, όταν πατηθεί το φρένο ελαφρώς χρησιμοποιείται η παραπάνω διαδικασία, ενώ αν πατηθεί περισσότερο αναλαμβάνουν δράση και τα κανονικά φρένα.
Volkswagen ID.4: Γιατί ανάβουν 54 χρώματα στο ταμπλό του;
Εξατομίκευση
Σε πολλά σημεία της καμπίνας υπάρχει κρυφός φωτισμός. Η δυνατότητα ρύθμισής του από την οθόνη αφής, σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να τη διαμορφώσει με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζει απόλυτα στις προτιμήσεις του.
Μινιμαλισμός
Στο ID.4 η Volkswagen πήγε τον μινιμαλισμό σε νέο επίπεδο, καθώς από το εσωτερικό του απουσιάζουν πλήρως οι διακόπτες και τα πάντα ελέγχονται από επιφάνειες αφής, με εξαίρεση τους διακόπτες για τα παράθυρα.
Ασύρματη συνδεσιμότητα
Εκτός από ασύρματη φόρτιση για τα κινητά, το ID.4 δε χρειάζεται καλώδια και για τη σύνδεση ενός smartphone με το infotainment μέσω του Android Auto ή του Apple CarPlay.
Συστήματα ασφαλείας
Η λίστα των συστημάτων ασφαλείας είναι πολύ μεγάλη, με ορισμένα από αυτά να ξεχωρίζουν όπως το αυτόματο φρενάρισμα, ο έλεγχος τυφλού σημείου, το adaptive cruise control, το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και ο αυτόματος έλεγχος της μεγάλης σκάλας στα φώτα.
Μεγάλες γυάλινες επιφάνειες
Προαιρετικά το ID.4 μπορεί να εξοπλιστεί με γυάλινη πανοραμική οροφή, η οποία εκτείνεται σχεδόν πάνω από όλη την καμπίνα, επιτρέποντας στους επιβάτες να έχουν απρόσκοπτη θέα προς τα έξω.
Θήκες κινητού στις πλάτες των καθισμάτων
Ένα δευτερεύον χαρακτηριστικό που όμως μπορεί να κάνει τη ζωή των πίσω επιβατών λίγο πιο εύκολη, είναι ότι στο ψηλά πίσω μέρος των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού υπάρχουν θήκες για να βάζουν τα κινητά τους. Έτσι δε χρειάζεται να ψάχνουν πού βρίσκονται.