Πολλά τα μπλεξίματα με τη Volkswagen με την κρίση του Ομίλου να συνεχίζεται να κυριαρχεί στα διεθνή ΜΜΕ.
Στη Γερμανία πέφτει βροχή η κριτική στον εθνικό κατασκευαστή για την καθυστέρηση των επενδύσεων, τα προβλήματα με την ποιότητα των αυτοκινήτων και τις λάθος προβλέψεις της αγοράς. Περιπλέκοντας την κατάσταση είναι και ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, που επισημοποιήθηκε με την έναρξη ισχύος των δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία παράγονται και εισάγονται στην Ευρώπη από την Κίνα.
Τα γερμανικά συνδικάτα βρίσκονται σε «εμπόλεμη» ζώνη εδώ και εβδομάδες, με το μεγάλο ζήτημα που είναι το κλείσιμο εργοστασίων, αλλά τώρα οι ενέργειές τους καταλήγουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου.
Volkswagen: Το ID.2 και το ID.Life τα δύο μικρά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε μορφή concept
Από τη μια πλευρά υπάρχει το πρόβλημα του απόλυτου αριθμού εργαζομένων της Volkswagen, υψηλότερου από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, από την άλλη υπάρχει αυτό του κόστους εργασίας, που προστατεύεται με τα χρόνια από το ισχυρό σωματείο IG Metall.
Το κόστος αυτό επηρεάζει αναπόφευκτα τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, η οποία δεν είναι σε θέση να παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα τόσο οικονομικά όσο εκείνα άλλων κατασκευαστών. Μιλάμε για το μελλοντικό ID.2, με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ όπως είχε ανακοινώσει η ίδια Volkswagen, και που αναμενόταν να αποκαλυφθεί στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, και το οποίο δεν αποκαλύφθηκε, ενώ έχει παρουσιάσει στον διεθνή Τύπο και ένα ακόμα μικρό ηλεκτρικό το ID. Life Concept.
Επιπλέον, σύμφωνα με γερμανικά ΜΜΕ, ήταν η ίδια ένωση που εμπόδισε την εκβιομηχάνιση ενός αυτοκινήτου πόλης χαμηλού κόστους, που θα μπορούσε να αναπτυχθεί αξιοποιώντας οικονομίες κλίμακας μαζί με τον Όμιλο Renault στο «έργο» Twingo.
Ο Γερμανός κατασκευαστής βρίσκει εμπόδιο από τη συνεργασία λόγω της πίεσης του συνδικάτου που παραδέχτηκε η ίδια η Daniela Cavallo, πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων της VW, η οποία δήλωσε σε ένα επίσημο κείμενο, μεταξύ των άλλων και τα εξής «Για τον άξονα της ηλεκτρικής μας στρατηγικής, δηλαδή το μελλοντικό μικρό αυτοκίνητο της μάρκας, θέλαμε να εκτοξευθούμε ενάντια στον ανταγωνισμό και να το κατασκευάσει η Dacia».
Στόχος της ένωσης ήταν η διατήρηση της παραγωγής στη Γερμανία, δεδομένου ότι το Twingo θα κατασκευαστεί στη Σλοβενία, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο.
Το γερμανικό συμπαγές αυτοκίνητο, μαζί με άλλα από τον όμιλο VW, όπως τα νέα Cupra Raval και Skoda Epiq (που αναμένονται), θα βρει στην πραγματικότητα το λίκνο του στην Ισπανία, στην Παμπλόνα, στο εργοστάσιο που ήταν αφιερωμένο μέχρι τώρα στο Polo, το οποίο στο μεταξύ μετακομίζει στη Νότια Αφρική.
Εν τω μεταξύ, η Renault προχωρά με το έργο, Twingo E, στο να προσφέρει το αυτοκίνητο το 2026 στην τιμή των 20.000 ευρώ και να αντιμετωπίσει ανταγωνιστές όπως το Dacia Spring και το Leapmotor T03, ενώ στο πλαίσιο των οικονομικών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να προσθέσουμε τα νέα Citroen e-C3 και το Fiat Grande Panda.
Το κουβάρι πως θα ξετυλιχτεί να δούμε…