To Taigo, το πρώτο compact coupe SUV της Volkswagen, μας είναι αρκετά γνώριμο, όπως και ο 1.5 TSI βενζινοκινητήρας της γερμανικής εταιρείας.
Στην προκειμένη περίπτωση όμως, θα δούμε πόσο ταιριαστό είναι το ντουέτο του Taigo με τον εν λόγω βενζινοκινητήρα. Πρόκειται για τον ισχυρότερο στη γκάμα του Taigo, ενώ με τον «χιλιάρη» TSI των 110 ίππων (διατίθεται και με 95 ίππους) έχει ήδη περάσει το γκαράζ του motori.
Volkswagen Taigo: Δυνατός και αποδοτικός κινητήρας
Αμέσως ο οδηγός αντιλαμβάνεται την περισσότερη δύναμη που προσφέρει στο Taigo ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 150 ίππων (5.000-6.000 σ.α.λ.). Στη γλώσσα των αριθμών το ισχυρότερο Taigo τα καταφέρνει αρκετά καλά, για τα δεδομένα. Στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 8,2 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 212 χλμ./ώρα.
Αυτό που δεν αντιλαμβάνεται ο οδηγός, παρά μόνο με τη σχετική ένδειξη που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων, είναι όταν το σύστημα ACT (Active Cylinder Management) απενεργοποιεί, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες (κυρίως όταν το αυτοκίνητο ρολάρει και δεν ασκείται πίεση στο δεξί πεντάλ), τους δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους του βενζινοκινητήρα, για λόγους απόδοσης.
Τα αποτελέσματα όμως αποτυπώνονται στη μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία με ήπιους ρυθμούς οδήγησης ήταν 7,5 λίτρα/100 χλμ. και υπό πίεση αυξάνονταν περίπου μια μονάδα (επίσημη μέτρηση WLTP 5,7 λίτρα/100 χλμ.-Euro 6-εκπομπές C02 132 γρ./χλμ.).
Οδηγώντας το Volkswagen Taigo
Ο 1.5 TSΙ βενζινοκινητήρας στην περίπτωση του Taigo συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, το οποίο μας απέδειξε, για ακόμα μια φορά, πόσο ραφιναρισμένα εκτελεί τις αλλαγές. Μόνο στην εκκίνηση έχει ένα ανεπαίσθητο κόμπιασμα, αλλά ξεπερνιέται εύκολα με τη βοήθεια των 250 Nm ροπής που εμφανίζεται νωρίς από τις 1.500 σ.α.λ.
Σημειώστε ότι το αυτόματο κιβώτιο έχει και Sport λειτουργία, ενώ προσφέρει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Η κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου είναι σχετικά σφιχτή, ενώ καταφέρνει σχεδόν πάντα να κρατάει ψυχωμένο το βενζινοκινητήρα.
Σε υψηλότερες ταχύτητες αυξάνεται ο παραγόμενος ήχος του βενζινοκινητήρα, χωρίς όμως να είναι έντονα διαπεραστικός. Το ίδιο ισχύει και για τον αεροδυναμικό θόρυβο, κυρίως μετά τα 120 χλμ./ώρα.
Η ανάρτηση, αν και κάπως σφιχτή, ταιριάζει στο διακριτικά πιο δυναμικό χαρακτήρα του Taigo με τους 150 ίππους, συγκρατώντας από κλίσεις στις στροφές, ενώ μόνο σε έντονες κακοτεχνίες και λακκούβες θα «διαμαρτυρηθεί» εντονότερα ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και κατευθυνθεί εκεί που ακριβώς θέλεις τους μπροστινούς κινητήριους τροχούς, ενώ τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά και άμεσα.
Στυλάτο και φουλ εξοπλισμένο
Το Taigo των 150 ίππων προσφέρεται αποκλειστικά στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Style, η οποία στην προκειμένη περίπτωση περιλαμβάνει φιμέ πίσω κρύσταλλα, μαύρη οροφή για διχρωμία, ράγες οροφής σε ασημί χρώμα, προβολείς IQ. Led Matrix, φωτεινή Led λωρίδα που ενώνει τα εμπρός, αλλά και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Σημείο αναφοράς στη σχεδιαστική ταυτότητα του Taigo αποτελεί η ελαφριά κλίση στη γραμμή της οροφής του. Έχει συμπαγείς διαστάσεις με μήκος 4.266 χλστ., πλάτος 1.757 χλστ. και ύψος 1.518 χλστ., ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 184 χλστ.
Στο εσωτερικό του συναντάμε μαλακά πλαστικά στο επάνω τμήμα του ταμπλό και ένα ψηφιακό κόκπιτ, το οποίο αποτελείται από ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 9,2 ιντσών. Χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται τα χειριστήρια αφής για τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό Air Care Climatronic.
Οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.554 χλστ.), ενώ η κλίση της οροφής «κλέβει» ελάχιστο «αέρα» για τα κεφάλια τους. Το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ όμως εμποδίζει κάπως τη διαμονή του μεσαίου πίσω επιβάτη. Το πορτμπαγκάζ έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και ρυθμιζόμενο σε δυο επίπεδα δάπεδο, ενώ προσφέρει 440 λίτρα και 1.222 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Συνοψίζοντας
Το Taigo απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό, προτάσσοντας την coupe γραμμή του, διατηρώντας ταυτόχρονα τα προνόμια των δημοφιλέστατων SUV. Με τους 150 ίππους γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό σε όσους αναζητούν περισσότερη δύναμη εκτός από στυλ, άνεση, ικανοποιητικούς χώρους και υψηλό εξοπλιστικό επίπεδο. Η τιμή του Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG διαμορφώνεται στα 30.250 ευρώ.