Στην παρέα μας βρέθηκε για ακόμα μια φορά το Volkswagen Taigo, το μπλε χρώμα του οποίου μας ενέπνευσε για μια βόλτα στην παραλία.
Η αισθητή πλέον πτώση της θερμοκρασίας τις τελευταίες μέρες δε μας επέτρεψε να συνδυάσουμε την εξόρμηση μας με μια βουτιά, ενώ τα κύματα μας θύμισαν ότι οδεύουμε πλέον προς το χειμώνα, μετά την παρατεταμένη καλοκαιρία στη χώρα μας.
To Taigo πάντως παραμένει επίκαιρο κάθε εποχή με την απόσταση 184 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος να επιτρέπει την ευκολότερη προσέγγιση μιας πιο απομακρυσμένης παραλίας ή μιας ρομαντικής τοποθεσίας στο λόφο με θέα, που απαιτεί να διασχίσεις χωματόδρομο. Παράλληλα το αμάξωμα προστατεύεται περιμετρικά με μαύρη πλαστική επένδυση.
Οι αναλογίες του Taigo (μήκος 4.266 χλστ., πλάτος 1.757 χλστ., ύψος 1.518 χλστ.) δεν το καθιστούν δυσκίνητο εντός του αστικού περιβάλλοντος, ενώ σημείο αναφοράς αποτελεί η ελαφριά κλίση στη γραμμή της οροφής του, η οποία μας κάνει να μιλάμε για ένα compact coupe SUV.
Volkswagen Taigo: Ποιότητα και χώροι
Όσο σουρούπωνε όμως το κρύο γίνονταν πιο τσουχτερό και έτσι συνεχίσαμε να απολαμβάνουμε τη φουρτουνιασμένη θάλασσα μέσα από το Taigo. Στο εσωτερικό του συναντάμε μαλακά πλαστικά στο επάνω τμήμα του ταμπλό. Στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Style υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 9,2 ιντσών. Χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται τα χειριστήρια αφής για τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό Air Care Climatronic.
Οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.554 χλστ.), ενώ η κλίση της οροφής «κλέβει» ελάχιστο «αέρα» για τα κεφάλια τους. Το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ όμως εμποδίζει κάπως τη διαμονή του μεσαίου πίσω επιβάτη. Το πορτμπαγκάζ έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και ρυθμιζόμενο σε δυο επίπεδα δάπεδο, ενώ προσφέρει 440 λίτρα και 1.222 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Volkswagen Taigo: Αυτόματο με 116 ίππους
Το μικρό αυτό διάλλειμα από τη ρουτίνα της καθημερινότητας τελείωσε και το βράδυ μας βρήκε στο δρόμο της επιστροφής πίσω από το τιμόνι του Τaigo. Κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος «χιλιάρης» turbo TSI βενζινοκινητήρας των 116 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος κατανάλωσε 7,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,9 λίτρα/100 χλμ.- εκπομπές CO2 134 γρ./χλμ.). Οι επιδόσεις του αναφέρουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα.
Τη διαδρομή μας έκανε πιο ξεκούραστη το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων (με sport και χειροκίνητη λειτουργία), το οποίο εκτελούσε πάντα στο σωστό χρόνο και ομαλότατα τις αλλαγές.
Volkswagen Taigo: Στο δρόμο
Στην άνεση συμβάλει και η ανάρτηση, η οποία λειαίνει τις πολλές κακοτεχνίες στο οδικό μας δίκτυο όντας όσο σκληρή χρειάζεται, ώστε να μην εμφανίζονται έντονες κλίσεις στις στροφές. Στο αυτοκινητόδρομο το Taigo ταξιδεύει με σταθερότητα και χωρίς να εμφανίζει αεροδυναμικό θόρυβο, ο οποίος γίνεται κάπως αντιληπτός μετά τα 120 χλμ./ώρα.
Συμπέρασμα-τιμή
Το Taigo απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό, προτάσσοντας την coupe γραμμή του, διατηρώντας ταυτόχρονα τα προνόμια των δημοφιλέστατων SUV. Στην ενδιάμεση, από πλευράς ισχύος έκδοση του, διατίθεται επίσης με 95 και 150 ίππους, ικανοποιεί με τη δύναμη, το στυλ, την άνεση, τους ικανοποιητικούς χώρους και το υψηλό εξοπλιστικό επίπεδο. Η αρχική τιμή του Volkswagen Taigo 1.0 TSI, με 116 ίππους και αυτόματο κιβώτιο DSG, διαμορφώνεται στην εξοπλιστική έκδοση Life, στα 24.900 ευρώ.