Η Volkswagen ετοιμάζει μια μεγάλη επένδυση, ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ μέχρι το 2026, ώστε να αναβαθμίσει τη θέση της στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Νότιας Αμερικής.
Ο γερμανικός κολοσσός αναγνωρίζει το γεγονός ότι η περιοχή της Νότιας Αμερικής επέστρεψτε στην κερδοφορία το 2021, μετά από πολλά χρόνια, ενώ η σχετική επένδυση εντάσσεται στο στρατηγικό πρόγραμμα “Road to 6.5”.
Παράλληλα η Volkswagen ετοιμάζει μια προϊοντική «επίθεση» 15 νέων μοντέλων στην τοπική αγορά και προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με το λανσάρισμα στη Βραζιλία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων ID.4 και ID. Buzz εντός του 2023, ενώ το νέο Polo είναι ήδη το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Βραζιλία.
Ωστόσο, εκτιμάται ότι η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη Βραζιλία θα είναι λιγότερο δυναμική, σε σύγκριση με την Ευρώπη. Υπολογίζεται ότι συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων το 2033 στην τοπική αγορά θα βρίσκεται περίπου στο 4%. Για το λόγο αυτό θα αναπτυχθούν περαιτέρω οι κινητήρες εσωτερικής καύσης με βάση την αιθανόλη, ενώ όλα τα νέα μοντέλα που παράγονται στην περιοχή θα συνεχίσουν να λειτουργούν με 100% βιοκαύσιμα.
Οι κινητήρες από την Ευρώπη θα προσαρμοστούν στο νέο Κέντρο Ανάπτυξης της Volkswagen Βραζιλίας, ώστε να λειτουργούν με αιθανόλη και βενζίνη, καθώς και με οποιοδήποτε μείγμα αυτών των καυσίμων. Η αιθανόλη προέρχεται από ζαχαροκάλαμο και είναι ένα βιώσιμο καύσιμο που προκύπτει από τη ζύμωση ζάχαρης με χρήση μαγιάς. Σε σύγκριση με τη βενζίνη μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 80%.
Μεγάλο βάρος θα δοθεί στις κατηγορίες οχημάτων A0 (καταλαμβάνει σχεδόν το 40% στην αγορά της Νότιας Αμερικής) και A, καθώς και στα εξαιρετικά δημοφιλή CUV/SUV.
Η Volkswagen στη Νότια Αμερική
Για την ιστορία να πούμε ότι η Volkswagen ξεκίνησε την παραγωγή οχημάτων στο Σάο Πάολο πριν από 70 χρόνια, ενώ ήταν το πρώτο της εργοστάσιο εκτός Γερμανίας. Στην αρχή μόλις δώδεκα υπάλληλοι συναρμολογούσαν εκεί εξαρτήματα που εισάγονταν από τη Γερμανία.
Σήμερα η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Βραζιλίας, έχοντας κατασκευάσει τις τελευταίες επτά δεκαετίες συνολικά 25 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων τα 4 εκατομμύρια εξήχθησαν. Μοντέλα όπως τα Polo, Virtus, Nivus, Taos και T-Cross κατασκευάζονται στα τέσσερα εργοστάσια της χώρας και πωλούνται μέσω ενός δικτύου περίπου 500 αντιπροσωπειών.