Το κόστος των μπαταριών σκοπεύει να μειώσει η Volkswagen τα επόμενα χρόνια, αλλά και να εξασφαλίσει ταυτόχρονα ότι δε θα έχει προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα, δηλαδή με το ρυθμό με τον οποίο προμηθεύεται μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα του ομίλου.
Για να πετύχει τα παραπάνω η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να κατασκευάσει έξι νέα εργοστάσια σε διάφορα σημεία σε όλη την Ευρώπη. Με αυτόν τον τρόπο θεωρεί ότι θα πετύχει οικονομίες κλίμακας αρκετές ώστε να πέσει το κόστος των μπαταριών, οι οποίες είναι με σημαντική διαφορά το πιο ακριβό εξάρτημα όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Νέα κελιά
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα εργοστάσια θα παράγουν μπαταρίες που θα αποτελούνται από κελιά νέας σχεδίασης και θα τοποθετούνται στο 80% των μοντέλων του ομίλου Volkswagen μέχρι το 2030.
Αυτά τα νέα κελιά θα παρουσιαστούν το 2023. Η σχεδίασή τους θα είναι τέτοια ώστε να γίνει όσο το δυνατόν πιο εύκολη η κατασκευή, αλλά και η ανακύκλωσή τους. Η ελπίδα του ομίλου Volkswagen είναι ότι αυτή η νέα σχεδίαση του κελιού θα μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά 50% στα πιο προσιτά μοντέλα και κατά 30% στα υπόλοιπα.
Volkswagen: Νέο μικρό ηλεκτρικό στον ορίζοντα
Ωστόσο, η Volkswagen έχει και ένα δεύτερο στόχο. Εκτός από το να μειώσει το κόστος των μπαταριών, θέλει ταυτόχρονα να αυξήσει την αυτονομία που μπορούν να προσφέρουν αλλά και την απόδοση που εκείνες έχουν. Συνδυάζοντας τα παραπάνω θεωρεί ότι η ηλεκτροκίνηση θα γίνει προσιτή και θα κυριαρχήσει.
Η Volkswagen ανέφερε ακόμα ότι τα νέα κελιά θα είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να μπορούν να βελτιωθούν περαιτέρω στο μέλλον. Αν και στην αρχή δε θα πρόκειται για μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state), όταν αργότερα θα βελτιωθεί η εν λόγω τεχνολογία, θα μπορεί εύκολα να γίνει η μετάβαση. Σύμφωνα με όσα είπε η Volkswagen, οι άνθρωποι της εταιρείας περιμένουν ότι οι solid state μπαταρίες θα είναι έτοιμες μερικά χρόνια μετά την παρουσίαση των νέων κελιών.
Νέα εργοστάσια και φόρτιση
Όσον αφορά τα έξι εργοστάσια που θα κατασκευαστούν σε όλη την Ευρώπη, όταν ολοκληρωθούν θα παράγουν μπαταρίες 240 Gwh ανά έτος. Τα πρώτα δύο θα κατασκευαστούν στη Salzgitter της Γερμανίας και στη Skelleftea της Σουηδίας. Το πρώτο θα είναι εκείνο στο οποίο θα παραχθούν για πρώτη φορά οι μπαταρίες με τα νέα κελιά, ενώ εκείνο της Σουηδίας θα κατασκευάζει συστοιχίες για μοντέλα που θα παράγονται σε μικρή κλίμακα και θα έχουν υψηλή τιμή.
Πέρα από την κατασκευή και το κόστος των μπαταριών, η γερμανική μάρκα αναζητά συνεργασίες με εταιρείες ενέργειας, προκειμένου να βελτιώσει τις εγκαταστάσεις φόρτισης που διαθέτει στην Ευρώπη. Ο στόχος είναι τα σημεία ταχείας φόρτισης στη Γηραιά Ήπειρο να φτάσουν τα 18.000 μέχρι το 2025.
Η Volkswagen προχωρά σε κινήσεις, λοιπόν, που δείχνουν ότι η ηλεκτροκίνηση πλέον βρίσκεται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της και ότι συνδέει το μέλλον της με αυτή.