Το νέο Volkswagen Tiguan εξετάστηκε από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP για το επίπεδο ασφαλείας που προσφέρει. Μετά την ολοκλήρωση των απαιτητικών δοκιμών πρόσκρουσης, η τρίτη γενιά του γερμανικού SUV απέσπασε την ύψιστη διάκριση των πέντε αστέρων.
Volkswagen Tiguan: Προστασία επιβατών
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού. Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της μπροστινής παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το Tiguan, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες θα υπήρχε κίνδυνος για το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία στο στήθος του πίσω επιβάτη ήταν οριακή, ενώ καταγράφηκε και το φαινόμενο της «βύθισης», καθώς το σώμα του γλίστρησε κάτω από τη ζώνη ασφαλείας. Έτσι η προστασία στη συγκεκριμένη περιοχή του σώματος χαρακτηρίστηκε οριακή.
Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο όλες οι κρίσιμες περιοχές στο σώμα έλαβαν καλή προστασία, όμως εντοπίστηκε ένα σκίσιμο 30 χλστ. στον πλευρικό αερόσακο τύπου κουρτίνας. Για το λόγιο αυτό η προστασία του κεφαλιού κρίθηκε απλά ως επαρκής. Η ίδια ποινή εφαρμόστηκε και στην πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, αν και δεν εμφανίστηκε εδώ το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ο βαθμός συγκράτησης του μπροστινού επιβάτη να μην μετακινηθεί προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος στην πλευρική πρόσκρουση αξιολογήθηκε ως επαρκής. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το νέο Tiguan διαθέτει κεντρικό αερόσακο ενσωματωμένο στο κάθισμα του οδηγού για να μετριάσει τους τραυματισμούς των επιβατών σε τέτοιες συγκρούσεις.
Τα μπροστινά καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση. Οριακή ωστόσο χαρακτηρίστηκε η αντίστοιχη προστασία από τα πίσω καθίσματα. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο πέσει στο νερό, οι πόρτες, εάν είναι κλειδωμένες, μπορούν να ανοίξουν μέσα σε δύο λεπτά από την απώλεια ισχύος. Παράλληλα τα ηλεκτρικά παράθυρα θα παραμείνουν λειτουργικά για αρκετό χρόνο ώστε να επιτρέψουν στους επιβάτες να απεγκλωβιστούν.
Volkswagen Tiguan: Προστασία παιδιών
Το υψηλότερο ποσοστό του νέου Tiguan αφορά την προστασία παιδιών, καθώς ήταν καλή για όλες τις κρίσιμες περιοχές στα σώματά τους, τόσο στη μετωπική όσο και στην πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπει την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος. Το Tiguan εξοπλίζεται με σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών, το οποίο ενημερώνει τον οδηγό να ελέγξει τα πίσω καθίσματα πριν αποβιβαστεί.
Volkswagen Tiguan: Προστασία πεζών
Το καπό του Tiguan παρείχε καλή ή επαρκή προστασία στο κεφάλι πεζού ή ποδηλάτη, ενώ ο προφυλακτήρας προστάτεψε στο ίδιο επίπεδο τη λεκάνη, τους μηρούς και τα γόνατα. Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του Volkswagen μπορεί να ανιχνεύσει εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Η ανταπόκριση του απέναντι σε πεζούς κρίθηκε απλά επαρκής και καλή απέναντι στους ποδηλάτες. Το Tiguan προειδοποιεί τον επιβάτη όταν πάει να ανοίξει την πόρτα και εκείνη τη στιγμή εντοπιστεί πλευρικά διερχόμενος ποδηλάτης.
Η λίστα με συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνει υπενθύμιση ζώνης για τα μπροστινά και πίσω καθίσματα, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, εντοπισμό τοπικών ορίων ταχύτητας με προαιρετική αυτόματη προσαρμογή και σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Volkswagen Tiguan και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 83%
Προστασία παιδιών: 88%
Προστασία πεζών: 84%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 78%