Θα θέλατε το επόμενο σας αυτοκίνητο να είναι ηλεκτρικό;
Το ερώτημα αυτό και πολλά ακόμα τέθηκαν από τη Volkswagen σε μια ιδιαίτερη ενδιαφέρουσα έρευνα στην οποία συμμετείχαν, από 28 Οκτωβρίου έως και 10 Νοεμβρίου 2022, συνολικά 7.518 Ευρωπαίοι από Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ιταλία και Ισπανία.
Ένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα είναι ότι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (53%) που επιθυμούν να αγοράσουν αυτοκίνητο τους επόμενους δώδεκα μήνες σχεδιάζουν να αποκτήσουν κάποιο εξηλεκτρισμένο. Συγκεκριμένα, το 36% ενδιαφέρεται για plug-in υβριδικό και το 17% για αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι θέλουν να κάνουν την μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση, ανεξάρτητα μάλιστα από τις οικονομικές τους δυνατότητες. Η Volkswagen σκοπεύει να διευρύνει ακόμα περισσότερο τη γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων τα επόμενα χρόνια. Το επερχόμενο πιο προσιτό μικρό της ηλεκτρικό μοντέλο θα κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ, ενώ αναμένεται και η ηλεκτρική της ναυαρχίδα, το ID.7.
H γερμανική εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι μέχρι το 2026 θα λανσάρει συνολικά δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Παράλληλα επιθυμεί το αργότερο μέχρι το 2033 να προσφέρει στην ευρωπαϊκή αγορά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα.
Ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση που εκτόξευσε τις τιμές των καυσίμων έχουν επηρεάσει τον τρόπο χρήσης των αυτοκινήτων. Το 39% των ιδιοκτητών δήλωσαν ότι έχουν αρχίσει πρόσφατα ή θα ξεκινήσουν σύντομα, να χρησιμοποιούν λιγότερο τακτικά το αυτοκίνητο. Επίσης το 34% δήλωσε ότι έχει στραφεί στην πιο οικονομική οδήγηση για εξοικονόμηση καυσίμου.
Οι περικοπές των Ευρωπαίων στην καθημερινότητά τους αφορά τη θέρμανση (43%), τις αγορές (42%),τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (41%) και του ζεστού νερού (41%). Πάντως σχεδόν κανείς δε σκέφτεται να απαλλαγεί από το αυτοκίνητο του, καθώς μόλις το 1% δήλωσε πρόθυμο να το πουλήσει, παρότι θέλει να το κρατήσει. Αντιθέτως το 98% απάντησε ότι σχεδιάζει να διατηρήσει ή να αυξήσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που υπάρχουν στο γκαράζ της οικογένειας, τους επόμενους δώδεκα μήνες.
Η ηλεκτροκίνηση ευδοκιμεί-λόγω υποδομών φόρτισης και αυτονομίας-κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, όμως αρχίζει να κερδίζει έδαφος και στην επαρχία. Σχεδόν το 45% των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ερωτήθηκαν ζουν σε μικρές πόλεις με λιγότερους από 20.000 κατοίκους.