Την πρώτη γνωριμία μας με το νέο Volkswagen Amarok, είχαμε στο πλαίσιο της στατικής του παρουσίασης, με αφορμή το λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά.
Η δεύτερη γενιά του γερμανικού pickup βρίσκεται πλέον στη χώρα μας και είναι «φορτωμένη» με περισσότερο στυλ, άφθονη τεχνολογία και αυξημένες δυνατότητες. Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι το πρώτο Amarok έκανε την εμφάνισή του το 2010, ανανεώθηκε το 2017 και ο κύκλος του έκλεισε το 2021, αφήνοντας πίσω του συνολικά 815.000 πωλήσεις.
Το Amarok λοιπόν επέστρεψε στην κατηγορία, διεκδικώντας με αξιώσεις τη θέση που του αξίζει. Αποκλειστικά με διπλοκάμπινο αμάξωμα, έρχεται πιο κοντά στον κόσμο των δημοφιλέστατων SUV, παρά το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.
Διαπιστώσαμε ότι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες αυξήθηκαν, χάρη στο μακρύτερο κατά 173 χλστ. μεταξόνιο (3.270 χλστ.). Παράλληλα το Αmarok είναι μακρύτερο, φτάνοντας πλέον τα 5.350 χλστ. (+96 χλστ.), ενώ το πλάτος βρίσκεται στα 1.910 χλστ. και το ύψος κυμαίνεται, ανάλογα με το συνδυασμό τροχών/ελαστικών από 1.751-1.884 χλστ., ενώ το ίδιο ισχύει και για την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που φτάνει μέχρι τα 237 χλστ.
Οπτικά ξεχωρίζει με τους κομψότερους στάνταρ Led εμπρός προβολείς (προαιρετικά προβολείς IQ.LIGHT – LED Matrix), το σχήμα “X” που επεκτείνεται στη μάσκα και στον προφυλακτήρα, τις ζάντες έως 21 ιντσών, τα λεπτά κάθετα τοποθετημένα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα “C” και το όνομά του που αναγράφεται ανάγλυφα στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Στο εσωτερικό του νέου Amarok το σκηνικό έχει αλλάξει ριζικά σε ότι αφορά ποιότητα κατασκευής (ακουμπήσαμε μαλακά πλαστικά στο επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ όλα τα υλικά έχουν στιβαρή συναρμογή) και τεχνολογία. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, κάθετη κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών, μπορεί να τοποθετηθεί ηχοσύστημα Harman Kardon με ισχύ 640 Watt και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα 10 κατευθύνσεων.
Κάτω από το εμπρός καπό του νέου Amarok μπορούν να τοποθετηθούν δυο ικανοί υπερτροφοδοτούμενοι πετρελαιοκινητήρες ΤDI. Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο δίλιτρο Βi-Turbo απόδοσης 205 ίππων (3.750 σ.α.λ.) και 500 Nm ροπής (1.750-2.000 σ.α.λ.). Ακολουθεί ο ισχυρότερος, επίσης δίλιτρος, V6 των 3.0 λίτρων, με ισχύ 240 ίππων (3.250 σ.α.λ.) και ροπή 600 Nm (1.750-2.250 σ.α.λ.).
Αμφότεροι συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και με το στάνταρ σύστημα τετρακίνησης 4Motion που προσφέρει τέσσερα προγράμματα μετάδοσης της κίνησης στους δυο άξονες, ανάλογα με τις συνθήκες (2H, 4L, 4H, 4A). Παράλληλα μέσω του Drive Mode Control προσφέρονται έξι προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Mud/Ruts, Sand, Slippery, Load/Trailer).
Όταν το νέο Amarok κληθεί να «εργαστεί» επιστρατεύει την ικανότητα έλξης ρυμουλκούμενου με βάρος έως και 3,5 τόνους. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος οχήματος και ρυμουλκούμενου, αυξήθηκε από 6,0 σε 6,5 τόνους. Επιπλέον το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του Amarok με διπλή καμπίνα αυξήθηκε σε 1,19 τόνους.
Στην καρότσα η επιφάνεια φόρτωσης, μεταξύ των θόλων τροχών, με 1.227 χλστ. προσφέρει επαρκή χώρο για μια ευρωπαλέτα που φορτώνεται εγκάρσια ή κατά μήκος. Το μήκος με κλειστή την πόρτα της καρότσας είναι 1.624 χλστ. Το φορτίο προσδένεται μέσω σταθερών κρίκων στην επιφάνεια φόρτωσης και στα πλαϊνά τοιχώματα, ενώ το μέγιστο ύψος του παραπέτου φόρτωσης έχει αυξηθεί, ανάλογα με τον εξοπλισμό, έως 21 χλστ. και τώρα είναι 529 χλστ. Να πούμε ακόμα ότι το στατικό φορτίο οροφής αυξήθηκε στα 350 κιλά που επαρκεί για μια σκηνή οροφής και η ικανότητα διέλευσης από νερό βάθους 500 χλστ. ανέβηκε στα 800 χλστ.
Η λίστα με τα τεχνολογικά συστήματα του νέου Amarok είναι κάτι παραπάνω από πλούσια, καθώς περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Active Cruise Control, θέαση 360 μοιρών του οχήματος μέσω τεσσάρων καμερών, υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής, υποβοήθηση κατάβασης σε βουνό, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ανίχνευση «τυφλού» σημείου, Dynamic Light Assist, eCall, ESC, Front Assist, ρυθμιστή ταχύτητας, έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, φρένο πολλαπλών συγκρούσεων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, υποβοήθηση παραμονής εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, έλεγχος πίεσης ελαστικών, auto hold, κάμερα οπισθοπορείας και υποβοήθηση παρκαρίσματος.
Το νέο Volkswagen Amarok στην ελληνική αγορά διατίθεται με τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις (Life, Style, PanAmericana, Aventura) με αρχική τιμή τα 48.200 ευρώ, ενώ στον παραπάνω πίνακα μπορείτε να δείτε τον αναλυτικό του τιμοκατάλογο.