Τα τελευταία χρόνια τα escape rooms είναι ένας ιδιαίτερα δημοφιλής ένας νέος τρόπος διασκέδασης.
Η Volkswagen λοιπόν δημιούργησε το δικό της escape room, στο οποίο όμως μπορούν να «παίξουν» μόνο οι εργαζόμενοι της γερμανικής εταιρείας, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης τους για τη μετάβαση στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Στο κεντρικό εργοστάσιο της Volkswagen, στο Βόλφσμπουργκ, συνολικά 22.000 εργαζόμενοι καλούνται να εισέλθουν στο eMotionRoom και να λύσουν όλους τους γρίφους. Το eMotionRoom αναπτύχθηκε εσωτερικά από την Ακαδημία της Volkswagen και τις οργανωτικές μονάδες του εργοστασίου. Αρχικά εφαρμόστηκε στο εργοστάσιο του Τσβικάου, όπου σημείωσε μεγάλη επιτυχία.
Περιλαμβάνει συνολικά τρία περίπλοκα σχεδιασμένα δωμάτια και οι εργαζόμενοι πρέπει να λύσουν διάφορα παζλ και προβλήματα σε καθένα από αυτά τα δωμάτια, μέσα σε 20 λεπτά, για να ξεκλειδώσουν τις πόρτες.
Η πρόκληση ξεκινά με ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο στον 19ο αιώνα (εφεύρεση των πρώτων ηλεκτροκινητήρων), ενώ το δεύτερο δωμάτιο σχετίζεται με την ιστορία του εργοστασίου και συγκεκριμένα με την παραγωγή οχημάτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το τρίτο και τελευταίο δωμάτιο είναι αφιερωμένο στο ψηφιακό μέλλον της οδήγησης. Κάθε ομάδα αποτελείται από τέσσερις εργαζόμενους, οι οποίοι καθοδηγούνται από εκπαιδευτές μέσω video.
Το eMotionRoom θα λειτουργεί στο Βόλφσμπουργκ τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2024. Σημειώνεται ότι το eMotionRoom είναι μέρος του μονοήμερου εκπαιδευτικού προγράμματος eMotionDay που θα διαρκέσει μέχρι το 2025, ενώ ανάμεσα στις δραστηριότητες υπάρχει και η χρήση ακουστικών εικονικής πραγματικότητας στην παραγωγική διαδικασία.
Όπως προαναφέραμε εντός των επόμενων ετών το Βόλφσμπουργκ θα μετατραπεί σε εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Το φθινόπωρο θα ξεκινήσει στο Βόλφσμπουργκ η παραγωγή του ID.3, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου που κατασκευάζεται εκεί, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MEB. Η πλήρης παραγωγή του ID.3 στο Βόλφσμπουργκ-σε μεγαλύτερη κλίμακα-θα ξεκινήσει στα μέσα του 2024. Μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι, περίπου 1.200 εργαζόμενοι θα έχουν εκπαιδευτεί στην παραγωγή ID.3.
Η γραμμή παραγωγής για το ID.3, αλλά και για το νέο Tiguan θα εγκατασταθεί τους επόμενους μήνες. Η σχετική επένδυση των 460 εκατομμυρίων ευρώ έχει χρονικό ορίζοντα μέχρι αρχές του 2025. Τέλος, να πούμε ότι εκτός από το ID.3 στο Βόλφσμπουργκ θα κατασκευάζεται ακόμα ένα μοντέλο βασισμένο στην πλατφόρμα MEB.