Δείγμα των καιρών αποτελεί η απόφαση της Volkswagen να τερματίσει την παραγωγή του Polo στην Ευρώπη.
Το μικρότερο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας δεν κατασκευάζεται από τον περασμένο Ιούλιο στο εργοστάσιο της Volkswagen που βρίσκεται στην Παμπλόνα της Ισπανίας. Για την ιστορία να πούμε ότι το Polo συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Παμπλόνα από τις 20 Μαρτίου του 1984, ενώ τα τελευταία 40 χρόνια η συνολική τοπική παραγωγή του ανέρχεται σε πάνω από 8,4 εκατομμύρια μονάδες (για την ακρίβεια 8.422.161).
To τελευταίο “made in Europe” Polo ήταν βαμμένο σε μπλε χρώμα και στο εξοπλιστικό επίπεδο Life με προορισμό κάποιον πελάτη στην Ισπανία. Κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκονταν ο γνωστός τρικύλινδρος turbo «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας των 95 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.
Διευκρινίζεται επίσης ότι το Polo δε θα εκλείψει από την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς η παραγωγή του θα συνεχιστεί από το εργοστάσιο της Volkswagen στην Καριέγκα της Νότιας Αφρικής. Εκεί κατασκευάζεται επίσης το Polo Vivo, το οποίο βασίζεται στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου και ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις πέρυσι σε τοπικό επίπεδο.
Volkswagen: Η εμπορική πορεία του Polo το 2024
Η επέλαση των SUV και ο εσωτερικός ανταγωνισμός από το T-Roc έφεραν μείωση στις πωλήσεις του άλλοτε δημοφιλέστατου Polo. Σύμφωνα με τα στοιχεία το πρώτο οχτάμηνο του τρέχοντος έτους στη Γηραιά Ήπειρο πουλήθηκαν περίπου 90.000 Polo. Ωστόσο παραμένει στο φετινό top10 των μοντέλων με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2024, καταλαμβάνοντας μάλιστα την όγδοη θέση.
Επιστέφουμε όμως στο εργοστάσιο της Παμπλόνα, όπου συνεχίζεται κανονικά η παραγωγή των T-Cross και Taigo. Στο εγγύς μέλλον το εν λόγω εργοστάσιο θα αναλάβει την παραγωγή δυο νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων του Ομίλου Volkswagen. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι από τη γραμμή παραγωγής θα αρχίσουν να κυλάνε το 2026, ενώ αμφότερα θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB. Εκτιμάται ότι πρόκειται για τα επερχόμενα Volkswagen ID2all και Skoda Epiq.