Ένα ταξίδι στο χρόνο μας προσκαλεί να κάνουμε η Volkswagen, η οποία μας γυρίζει 52 χρόνια πίσω.
Το ημερολόγιο δείχνει Οκτώβριο του 1968 και στο Σαλόνι του Παρισιού κάνει πρεμιέρα το νέο Volkswagen Type 4, το οποίο έγινε ευρύτερα γνωστό ως 411. Η γερμανική εταιρεία δημιούργησε το Type 4 αντλώντας θάρρος από τη μεγάλη εμπορική επιτυχία που σημείωνε τότε το εμβληματικό Beetle, με εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως, καθιστώντας τη Volkswagen έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγούς οχημάτων στον κόσμο.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το Type 4 βασίζονταν στην πλατφόρμα του άκρως επιτυχημένου Beetle, ωστόσο ήταν μεγαλύτερο, καθώς απευθύνονταν σε οικογένειες. Μάλιστα στις διαφημιστικές καμπάνιες αναφέρονταν ως «το μεγάλο από το Βόλφσμπουργκ». Διακρίνονταν για τον πλούσιο, εκείνη την εποχή, εξοπλισμό του, ο οποίος περιελάβανε ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα έξι κατευθύνσεων που μπορούσαν να ρίξουν τις πλάτες τους, επένδυση στον πίνακα οργάνων και στο τιμόνι. Το επίπεδο της ασφάλειας ανέβαζαν οι ζώνες παραμόρφωσης στο εμπρός και πίσω τμήμα του Type 4 και η πτυσσόμενη κολόνα τιμονιού.
Το Type 4 προσφέρονταν ως δίπορτο, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι ήταν το πρώτο τετράθυρο sedan μοντέλο της Volkswagen. Παράλληλα διακρίνονταν για την ανάρτηση του, η οποία ήταν ανεξάρτητη μπροστά, με ψαλίδια και άξονα ταλάντευσης πίσω. Σύμφωνα με τη Volkswagen η ανάρτηση του Type 4 ήταν παρόμοια με αυτή της Porsche 911, αλλά με έμφαση στη σταθερότητα και όχι στην ταχύτητα.
Στο πίσω τμήμα, όπως και στο Beetle, βρίσκονταν τοποθετημένος ο κινητήρας των 1.679 κ.εκ. με ισχύ 77 ίππους και ροπή 126 Nm, ενώ συνεργάζονταν με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων ή με αυτόματο 3 ταχυτήτων.
Δυστυχώς το Type 4 δεν κατάφερε να αναδειχτεί σε σύμβολο όπως το αδελφό Beetle. H παραγωγή του ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 1968 και μέχρι το τέλος του έτους είχε σημειώσει περίπου 20.000 πωλήσεις. Το 1969 η παραγωγή του έφτασε τις 48.000 μονάδες και την ίδια χρονιά προστέθηκε στη γκάμα του το τρίθυρο station wagon αμάξωμα. To 1971 η Volkswagen ξεκίνησε να εξάγει το Type 4 στην Αμερική, ενώ το 1972 ανανεώθηκε και την επόμενη χρονιά απέκτησε έναν πιο ισχυρό κινητήρα. Όμως και πάλι δεν κατάφερε να τραβήξει το επιθυμητό ενδιαφέρον των αγοραστών.
Το 1974 έπεσαν οι τίτλοι τέλους με τη συνολική παραγωγή του Type 4 να διαμορφώνεται, εντός έξι ετών, στις 367.728 μονάδες.