Με την οικογένεια ηλεκτρικών μοντέλων ID, η Volkswagen ανεβάζει επίπεδο στη λειτουργικότητα του HUD και το κάνει να θυμίζει υλοποιήσεις που έχουμε δει μόνο σε video games.
Το HUD, δηλαδή η προβολή πληροφοριών στο παρμπρίζ, είναι μια τεχνολογία που προήλθε από τα αεροπλάνα και πλέον τη διαθέτουν αρκετά αυτοκίνητα. Στα περισσότερα είναι κομμάτι του προαιρετικού εξοπλισμού, ενώ σε κάποια ανήκουν στον βασικό.
Στις περισσότερες αν όχι όλες τις υλοποιήσεις, οι πληροφορίες που προβάλλονται είναι παρόμοιες με εκείνες που βλέπουμε και στον πίνακα οργάνων. Ουσιαστικά, δηλαδή, λειτουργεί σαν ένα υπερυψωμένο καντράν, το οποίο επειδή βρίσκεται στο ύψος των ματιών μας, εξασφαλίζει ότι δε θα τα πάρουμε από το δρόμο, με κίνδυνο να μην προλάβουμε κάποια έκτακτη κατάσταση.
Με τα ID μοντέλα στη Volkswagen θέλησαν να το αλλάξουν αυτό. Τόσο στο ID.3, όσο και στο ID.4, το HUD λειτουργεί με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί. Ουσιαστικά οι ενδείξεις του έχουν σε μεγάλο βαθμό να κάνουν με το περιβάλλον.
Για να το εξηγήσουμε καλύτερα, το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι ο τρόπος που δίνονται οι οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης. Αντί για τα κλασικά βέλη ή τις οδηγίες (στρίψε δεξιά/αριστερά κ.λπ.) έχει επιλεγεί ένας εντελώς διαφορετικός τρόπος. Εμφανίζονται τρισδιάστατα βέλη εντελώς διαφορετικής νοοτροπίας, τα οποία έχουν μεγαλύτερο μέγεθος ανάλογα με το πόσο κοντά στη στροφή βρισκόμαστε.
Μία άλλη περίπτωση είναι ότι αναγνωρίζει αν το προπορευόμενο όχημα είναι αυτοκίνητο, φορτηγό ή ακόμα και δίκυκλο.
Γενικότερα πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο έχει περισσότερες από το συνηθισμένο δυνατότητες, οι οποίες δεν μπορούν εύκολα να περιγραφούν με λόγια.
Γι’ αυτό προτείνουμε να δείτε το βίντεο.