H Volkswagen γνωρίζει πολύ καλά ότι η επερχόμενη εξάπλωση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα οδηγήσει σε αύξηση παραγωγής των αναγκαίων μπαταριών τους.
Οι μπαταρίες όμως έχουν ένα συγκεκριμένο κύκλο ζωής. Τι θα γίνεται όταν αυτός κλείνει; Mε το βλέμμα στραμμένο στη βιωσιμότητα και στο περιβάλλον η γερμανική εταιρεία αναπτύσσει μεθόδους ανακύκλωσης των εν λόγω μπαταριών.
Για το λόγο αυτό στις αρχές του έτους η Volkswagen εγκαινίασε στο Σάλτσγκιτερ της Γερμανίας ένα νέο πιλοτικό εργοστάσιο. Είναι το πρώτο που ασχολείται με την ανακύκλωση των μπαταριών που προέρχονται από αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο εφαρμόζεται τεχνογνωσία, η οποία αναπτύσσονταν πάνω από μια δεκαετία.
Εκεί μπορεί να ανακτηθεί έως και το 95% των υλικών μιας μπαταρίας για πιθανή επαναχρησιμοποίηση τους, συμπεριλαμβανομένων σπάνιων μετάλλων που αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια. Η Volkswagen σημειώνει ότι οι πρώτες ύλες της ανακυκλωμένης μπαταρίας είναι εξίσου αποτελεσματικές με τις νέες ύλες. Στόχος είναι να χρησιμοποιηθεί κάθε γραμμάριο ανακτημένου υλικού, καθώς η ζήτηση για μπαταρίες αυξάνεται ταχύτατα.
Volkswagen Project Trinity: Ένα διαφορετικό ηλεκτρικό sedan
Οι υφιστάμενες μέθοδοι ανακύκλωσης μπαταριών απαιτούν ουσιαστικά την τήξη τους σε έναν κλίβανο, ο οποίος ανακτά μόνο περίπου το 60% των υλικών που περιέχουν. Η σχετική καινοτόμα διαδικασία στο εργοστάσιο του Σάλτσγκιτερ χρησιμοποιεί διάφορα μηχανικά βήματα που έχουν σχεδιαστεί για την ανάκτηση έως και 95% των υλικών μιας μπαταρίας.
Από μια συστοιχία μπαταριών βάρους περίπου 400 κιλών πλέον είναι εφικτό να ανακτηθούν περίπου 100 κιλά βασικών ορυκτών μεταλλικών στοιχείων όπως λίθιο, νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο. Το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται η ανάγκη εξόρυξης πρώτων υλών.
Σε ετήσια βάση το εργοστάσιο του Σάλτσγκιτερ μπορεί να διαχειρίζεται περίπου 3.600 μπαταρίες. Θα μπορεί να απορροφήσει το πρώτο κύμα μπαταριών για ανακύκλωση μέσα στη δεκαετία του 2020.