H Volvo έχει καταφέρει το όνομά της να είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ασφάλεια, με τα οχήματά της να προστατεύουν όχι μόνο τους επιβάτες, αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων.
Ήταν το μακρινό 1959 όταν η Volvo παρουσίασε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων που είχε αναπτύξει ο μηχανικός της Νιλς Μπόλιν. Το 2020 η Volvo αποφάσισε να επιβάλει σε όλα τα νέα της μοντέλα όριο μέγιστης ταχύτητας 180 χλμ./ώρα, καθώς η υπερβολική ταχύτητα είναι από τις βασικότερες αιτίες σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Η πιο πρόσφατη δράση της σουηδικής εταιρείας, που στόχο είχε να αποδείξει το υψηλό επίπεδο προστασίας που προσφέρουν τα σύγχρονα μοντέλα της, είναι μια σύγκρουση ανάμεσα στο EX30 και στο EX90. Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι αμφότερα τα EX30 και στο EX90 είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα.
Το EX30 με μήκος 4.233 χλστ. είναι το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Volvo, ενώ το EX90 με μήκος που φτάνει τα 5.037 χλστ. έχει ρόλο ναυαρχίδας. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι μια «μάχη» ανάμεσα στο ΕΧ30 και στο ΕΧ90 είναι άνιση, καθώς το πρώτο ζυγίζει 1.833 κιλά (στη βασική έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα) όταν το EX90 έχει βάρος που αγγίζει τα 2.811 κιλά.
Volvo: Η στιγμής της σύγκρουσης ανάμεσα στα EX30 και ΕΧ90
Φαινομενικά τα αποτελέσματα θα ήταν «καταστροφικά» αν το EX90 χτυπούσε πλαγιομετωπικά στο EX30, έστω και με χαμηλές ταχύτητες, όπως συνέβη στη δοκιμή πρόσκρουσης που θα δείτε στο παρακάτω βίντεο.
Στο Κέντρο Ασφάλειας Οχημάτων της Volvo, το οποίο βρίσκεται στην Τορσλάντα της Σουηδίας, τη στιγμή της πλαγιομετωπικής πρόσκρουσης το EX30 είχε αναπτύξει ταχύτητα 20 χλμ./ώρα και το EX90 ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Σημειώνεται ότι στο ΕΧ30 είχαν τοποθετηθεί δύο ανδρείκελα μικρόσωμων γυναικών.
Σύμφωνα με τη Volvo η σχεδίαση του EX90 μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού για όσους βρίσκονται μέσα στο EX30. Το κάτω μέρος της μπροστινής δομής του θηριώδους SUV αλληλεπιδρά με την πλαϊνή δομή του μικρότερου οχήματος για να απορροφήσει καλύτερα τις δυνάμεις της πρόσκρουσης.
Το παραπάνω εγχείρημα αποτελεί ένα πρώτο θετικό δείγμα για την ασφάλεια που παρέχουν τα νέα EX30 και ΕΧ90, αναμένουμε όμως και το επίσημο πόρισμα από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP, όταν θα τα υποβάλει στις αυστηρές του δοκιμές πρόσκρουσης.