Η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα για την Volvo, κάτι που ισχύει και για το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της.
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο EX30 έλαμψε με πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.
Volvo EX30: Προστασία ενηλίκων
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του ΕΧ30 δεν παραμορφώθηκε, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των μπροστινών επιβατών. Ωστόσο η δομή του ταμπλό δε διασφαλίζει ότι οι επιβάτες διαφορετικού σωματότυπου ή σε διαφορετικές στάσεις θα έχουν το ίδιο επίπεδο προστασίας και έτσι υπήρξε ποινή από τον EuroNCAP.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινητό εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το ΕΧ30, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν επικίνδυνο για το άλλο όχημα.
Μοναδική σημείωση για τη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας αποτέλεσε το στήθος του πίσω επιβάτη που είχε οριακή προστασία. Καλή προστασία είχαν όλες οι κρίσιμες περιοχές του σώματος στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, ενώ πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, η προστασία του στήθους ήταν αδύναμη.
Ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, διαπιστώθηκε ότι ήταν επαρκής. Το ΕΧ30 διαθέτει κεντρικό μπροστινό αερόσακο, ο οποίος προστάτεψε επαρκώς από τραυματισμό τον οδηγό και τον συνοδηγό στην πλευρική πρόσκρουση.
Τα εμπρός αλλά και τα πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια οπίσθια πρόσκρουση. Οι πόρτες και τα παράθυρα του οχήματος θα μπορούσαν να ανοίξουν για να επιτρέψουν στους επιβάτες να διαφύγουν σε περίπτωση βύθισης στο νερό.
Volvo EX30: Προστασία παιδιών
Όλες οι κρίσιμες περιοχές στα σώματα των ανήλικων επιβατών, 6 και 10 ετών, του EX30 είχαν καλή προστασία στις μετωπικές και πλευρικές δοκιμές πρόσκρουσης. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει για τη λειτουργία του συστήματος.
Από το EX30 απουσιάζει το σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών, το οποίο εκδίδει μια προειδοποίηση όταν αναγνωρίζει ότι ένα παιδί ή βρέφος μπορεί να μείνει ξεχασμένο μέσα στο αυτοκίνητο. Όλοι οι τύποι παιδικών καθισμάτων μπορούσαν να εγκατασταθούν και να τοποθετηθούν σωστά στο ΕΧ30, εκτός από το κάθισμα iSize στην πίσω κεντρική θέση.
Volvo EX30: Προστασία πεζών
Το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλάτη είχαν καλή ή επαρκή προστασία, ενώ πιο επικίνδυνες κρίθηκαν για ακόμα μια φορά οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Σε όλα τα σημεία δοκιμής η λεκάνη, οι μηροί και τα γόνατα είχαν καλή προστασία.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του EX30 μπορεί να εντοπίσει, εκτός από άλλα οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόδοση του συγκεκριμένου συστήματος ήταν καλή απέναντι στα άλλα οχήματα, επαρκής στους πεζούς, καλή στους ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές.
Volvo EX30: Συστήματα ασφαλείας
Στο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνεται υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά και στα πίσω καθίσματα, σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης και της κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και ανίχνευση τοπικών ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής μέσω του περιοριστή ταχύτητας.
Τη λίστα συμπληρώνει το eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης και το σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν δευτερεύουσες.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Volvo EX30 και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 88%
Προστασία παιδιών: 85%
Προστασία πεζών: 79%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 80%