Με σύμμαχο τον ηλιόλουστο καιρό είχαμε την πρώτη μας οδηγική επαφή με το νέο Volvo EX30, επί ελληνικού εδάφους.
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο και συνάμα μικρότερο SUV της σουηδικής εταιρείας διατίθεται πλέον στη χώρα μας, προτάσσοντας τον premium αλλά και συνάμα προσιτό, για τα δεδομένα, χαρακτήρα του.
Mε σκανδιναβικό design το νέο Volvo EX30
Μιλώντας με αριθμούς, οι αναλογίες του νέου EX30 σε μήκος, πλάτος και ύψος βρίσκονται στα 4.233 χλστ., 1.836 χλστ. και 1.549 χλστ. αντίστοιχα. Σημεία αναφοράς στην εξωτερική του σχεδίαση αποτελούν η κλειστού τύπου μάσκα, τα εμπρός Led φωτά που παραπέμπουν στο σφυρί του Θεού Θωρ από τη σκανδιναβική μυθολογία, ενώ τα πίσω είναι δυο επιπέδων, με τα κάτω να έχουν σχήμα “C”.
Στο μινιμαλιστικό, μοντέρνο και high-tech εσωτερικό του EX30 ξεχωρίζει η κεντρική κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών που ενσωματώνει υπηρεσίες και εφαρμογές της Google (Google Maps, Google Play Store, Google Assistant), ενώ λειτουργεί και ως ψηφιακός πίνακας οργάνων. Οι πληροφορίες για την ταχύτητα και τα επίπεδα της μπαταρίας προβάλλονται στο πάνω μέρος της οθόνης, ενώ οι χάρτες και ο έλεγχος των υπόλοιπων συστημάτων στο κάτω μέρος.
Tο ηχοσύστημα που έχει επιμεληθεί η κορυφαία στο είδος της Harman Kardon, με ισχύ 1.040W, προσομοιάζει σε οικιακό soundbar, καθώς τα πέντε ηχεία έχουν ενσωματωθεί σε ένα, που «γεμίζει» με υψηλής ποιότητας ήχο ολόκληρο τον θάλαμο των επιβατών.
Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι περιοσριμένοι (μεταξόνιο 2.650 χλστ.) και το άνοιγμα των πίσω θυρών λίγο στενό. Ωστόσο παρά την ύπαρξη πανοραμικής γυάλινης οροφής στο αυτοκίνητο της δοκιμής, η απόσταση για τα κεφάλια είναι ικανοποιητική, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 318 λίτρα.
Το πιο βιώσιμο Volvo
Σύμφωνα με τη Volvo πρόκειται για το μοντέλο της με το μικρότερο αποτύπωμα CO2 που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα. Ο τίτλος αυτός του αποδίδεται χάρη στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό, καθώς είναι ανακυκλωμένα σε μεγάλο ποσοστό, μειώνοντας το οικολογικό του αποτύπωμα. Το ίδιο ισχύει και για τα υφάσματα των καθισμάτων, όπως για παράδειγμα το Nordico, μια επένδυση που αποτελείται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια PET και από υλικά βιολογικής προέλευσης από τα δάση της Σουηδίας και της Φινλανδίας.
Τρείς επιλογές
Ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας του EX30 παράγει 272 ίππους και 343 Nm ροπής (Single Motor), ενώ επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται με μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου), ονομαστικής χωρητικότητας 51 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 344 χλμ.
Για όσους τώρα θέλουν να φτάνουν ακόμα πιο μακριά με το νέο EX30, διατίθεται και μεγαλύτερη μπαταρία NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο), χωρητικότητας 69 kWh (Single Motor Extended Range), ανεβάζοντας την αυτονομία στα 476 χλμ., ενώ στα τεχνικά χαρακτηριστικά μεταβάλλεται μόνο η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 5,4 δευτ.
Το ταχύτερο Volvo
Η κορυφαία έκδοση του ΕΧ30 είναι η τετρακίνητη (Twin Motor Performance), με την προσθήκη ενός δεύτερου, μπροστά τοποθετημένου, ηλεκτροκινητήρα που αυξάνει την ισχύ στους 428 ίππους και τη ροπή στα 543 Nm. Χρησιμοποιεί τη μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας με την αυτονομία να ορίζεται στα 450 χλμ. Η έκδοση Twin Motor με εκτεταμένη αυτονομία έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Η αντίστοιχη τιμή για την έκδοση με τη στάνταρ αυτονομία είναι 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να φορτίζετε την μπαταρία σας από το 10% έως το 80% σε κάτι περισσότερο από 25 λεπτά.
Τα μόλις 3,6 δευτ. που χρειάζονται για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα καθιστούν το τετρακίνητο EX30 το ταχύτερο Volvo στη συγκεκριμένη επίδοση, ενώ η μέγιστη ταχύτητα παραμένει σταθερή στα 180 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Στη διάθεσή μας είχαμε την προαναφερθείσα ισχυρότερη και τετρακίνητη έκδοση του EX30, την οποία παραλάβαμε με τη μπαταρία φορτισμένη στο 97% και την αυτονομία να βρίσκεται στα 437 χλμ. Οδηγώντας σε μια σύντομη διαδρομή το νέο EX30, με φόντο την Αθηναϊκή Ριβιέρα, απολαύσαμε την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας που δημιουργεί μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα, σε συνδυασμό με τη λειτουργία “One Pedal Drive” που σου επιτρέπει να οδηγείς χρησιμοποιώντας μόνο το δεξί πεντάλ.
Όταν ενεργοποιήσαμε το “Performancer All-Wheel Drive” εντυπωσιαστήκαμε με την ακαριαία επιτάχυνση κάθε φορά που πιέζαμε λίγο παραπάνω το γκάζι, με το σώμα να κολλάει στο κάθισμα. Το φρένο ήταν αποτελεσματικό, χωρίς κενά διαστήματα και έντονη προοδευτικότητα, το τιμόνι έχει επαρκή ακρίβεια και σωστό βάρος, ενώ μπορείς να ρυθμίσεις την αίσθηση που προσφέρει σε τρία επίπεδα (Soft, Medium, Firm).
Volvo EX30: Οι τιμές στην Ελλάδα
Στην ελληνική αγορά το ΕΧ30 προσφέρεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Core, Plus και Ultra, ενώ η αρχική τιμή του ορίζεται στα 37.572 ευρώ (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης). Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τον αναλυτικό του τιμοκατάλογο.
Το επερχόμενο Volvo EX30 Cross Country
Το νέο EX30 θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση Cross Country. Οι παραγγελίες για αυτή την ειδική έκδοση θα ανοίξουν εντός του 2024, ενώ η παραγωγή του αναμένεται να αρχίσει αργότερα μέσα στο έτος. Θα ξεχωρίζει με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, μαύρες ζάντες 18 ή 19 ιντσών με ειδικά ελαστικά, προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω και πλευρικά, σχάρα οροφής και μαύρα πάνελ στα αμάξωμα.