Έντονη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση κάνει η Volvo, με το επερχόμενο XC90 να είναι ίσως το τελευταίο μοντέλο που θα έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από το καπό του.
Η αρχή με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα για τους Σουηδούς έγινε το 2019, όταν παρουσίασαν το XC40 Recharge P8. Πρόκειται για την έκδοση του μικρότερου SUV στην γκάμα τους, η οποία κινείται αποκλειστικά με ρεύμα. Ωστόσο, φαίνεται ότι από εδώ και στο εξής θα “επιταχύνουν”. Στόχος των Σουηδών είναι μέχρι το 2025 το 50% των πωλήσεών τους να αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, σκοπεύουν να παρουσιάσουν πληθώρα ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Κάποια θα τοποθετούνται στην γκάμα, πάνω από το XC40, ενώ κάποια άλλα κάτω από αυτό.
Όσον αφορά τις πλατφόρμες που θα χρησιμοποιήσουν, εκτός από εκείνη του XC40 και του Polestar 2 (η Polestar είναι θυγατρική της Volvo) σκοπεύουν να στραφούν και σε λύσεις από την Geely. Την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην οποία ανήκει η Volvo. Όμως, τα μοντέλα που θα έχουν πλατφόρμες από την Geely, θα απευθύνονται κυρίως στην κινεζική αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Χακάν Σάμιουελσον, έχει δηλώσει ότι το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι κοντά. Βέβαια, το πόσο κοντά εξαρτάται από το ρυθμό με τον οποίο το ευρύ κοινό θα αποδεχτεί την ηλεκτροκίνηση, αλλά και την ανάπτυξη των δικτύων που αφορούν την υποστήριξή τους, με βασικότερο εκείνο των φορτιστών.
Εν τούτοις, ο Σάμιουελσον δηλώνει ότι αυτό που επιθυμεί η Volvo, είναι να καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, προτού αναγκαστεί να το κάνει από τις διάφορες κυβερνήσεις.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αρκετές χώρες έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να απαγορεύσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες που χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα. Άλλες έχουν θέσει πιο κοντινό ορίζοντα και άλλες πιο μακρινό, όμως θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι αυτή η τάση θα εξαπλώνεται όσο περνάνε τα χρόνια.
Δεδομένου ότι η Volvo δραστηριοποιείται στο premium κομμάτι της αγοράς, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι κάπως πιο εύκολη, καθώς πρόκειται για αυτοκίνητα με υψηλότερες τιμές πώλησης. Κατά συνέπεια, το επιπλέον κόστος των μπαταριών, αλλά και οι επενδύσεις στην έρευνα και εξέλιξη, μπορούν να αποσβεστούν πιο εύκολα.
Στην εικόνα βλέπουμε το Volvo XC40 Recharge P8.