Στη ζώνη ασφαλείας έχουν πρόβλημα πάνω από 19.000 αυτοκίνητα της Volvo, με το γεγονός να είναι κάτι παραπάνω από ειρωνικό, καθώς η σουηδική μάρκα διαφημίζει την ασφάλεια ως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των αυτοκινήτων της.
Έχοντας περάσει 62 χρόνια από την πρώτη φορά που η εταιρεία πούλησε ένα αυτοκίνητο με ζώνη τριών σημείων, θεωρούσαμε ότι πλέον την έχει τελειοποιήσει. Φαίνεται, όμως, ότι στο Γκέτεμποργκ πρέπει να διαβάσουν ξανά τα σχέδια του Nils Bohlin, του ανθρώπου που έκανε τη σχετική εφεύρεση, γιατί κάτι ξέχασαν στην πορεία.
Δύο Plug-in υβριδικά Volvo λαμπάδιασαν κατά την φόρτιση! (+Video)
Έτσι, τώρα αναγκάζονται να προχωρήσουν σε ανάκληση 19.149 αυτοκινήτων στην αμερικανική αγορά. Ο λόγος είναι ότι οι ζώνες ασφαλείας αυτών των μοντέλων δεν είναι κατασκευασμένες με τις σωστές προδιαγραφές.
Συγκεκριμένα, το πρόβλημα εντοπίζεται στο σύστημα Automatic Locking Retractor. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό το οποίο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για τη βελτίωση της ασφάλειας των επιβατών, αλλά εκεί που αναδεικνύεται πραγματικά ο ρόλος του είναι όταν η ζώνη χρησιμοποιηθεί για να δεθεί κάποιο παιδικό κάθισμα.
Το σύστημα Automatic Locking Retractor εξασφαλίζει ότι μόλις η πόρπη της ζώνης “κουμπώσει” στη σχετική υποδοχή, το κομμάτι που περισσεύει θα μαζευτεί αυτόματα και από εκεί και πέρα η ζώνη δε θα μπορεί να χαλαρώσει. Συνήθως οι ζώνες είναι σχετικά χαλαρές όσο κινούμαστε κανονικά και “μαγκώνουν” σε κάποιο απότομο φρενάρισμα ή σύγκρουση. Αντίθετα, εκείνες με το Automatic Locking Retractor είναι σφιχτές πάνω μας σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά τις κάνουν ιδιαίτερα κατάλληλες για ένα παιδικό κάθισμα, καθώς εξασφαλίζεται ότι αυτό δε θα μετακινείται ούτε χιλιοστό, ανεξάρτητα αν το αυτοκίνητο επιταχύνει, φρενάρει ή στρίβει. Όμως σε περίπτωση δυσλειτουργίας το κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί με άνεση, παράγοντας που αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα τραυματισμού του παιδιού.
Αυτό το τόσο σημαντικό στοιχείο ασφαλείας, λοιπόν, είναι ο λόγος που πάνω από 19.000 αυτοκίνητα της Volvo θα πρέπει να περάσουν από την πλησιέστερο επίσημο συνεργείο.
Αν η πιθανή δυσλειτουργία σε κάτι τόσο σημαντικό όπως η ζώνη ασφαλείας αποτελεί λόγο ανησυχίας, τότε ο τρόπος που η εταιρεία επιλέγει να το αντιμετωπίσει δημιουργεί ακόμα περισσότερα ερωτηματικά.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, κατά την επίσκεψη στο συνεργείο θα γίνει πρώτα έλεγχος καλής λειτουργίας του συστήματος. Όταν ολοκληρωθεί το test, η αντικατάσταση της ζώνης θα γίνει μόνο αν διαπιστωθεί πρόβλημα στη λειτουργία της.
Δεν ξέρουμε για εσάς, αλλά όσα test και αν είχε περάσει η ζώνη εμείς θα είχαμε ανησυχία για την αποτελεσματικότητά της μετά από αυτό, ειδικά αν από την καλή της λειτουργιά εξαρτιόταν η ζωή του παιδιού.
Η ανάκληση αφορά τα XC40, V60, XC60, S60, V60CC, V90, V90CC και XC90. Δηλαδή το πρόβλημα απλώνεται πρακτικά σε όλη την γκάμα της εταιρείας.
Αυτή είναι η δεύτερη ανάκληση της Volvo μέσα σε κάτι παραπάνω από ένα χρόνο. Η προηγούμενη είχε γίνει στα μισά του 2020 και αφορούσε 2.18 εκατομμύρια μοντέλα με πρόβλημα στη ζώνη ασφαλείας.
Είπαμε, μάλλον πρέπει να κοιτάξουν ξανά τα σχέδια του Nils Bohlin.