Η Volvo δεν κάνει σχέδια μόνο για τα μοντέλα της, αλλά και για την ιδιαίτερη πατρίδα της, η οποία είναι το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
Στόχος της Volvo λοιπόν είναι μέχρι το 2030 να έχει καταστήσει το Γκέτεμποργκ μια πόλη ουδέτερη προς το κλίμα. Στο πλαίσιο αυτό ξεκινάει μια νέα πρωτοβουλία, ανάμεσα στη Volvo και στις τοπικές Αρχές, η οποία ονομάζεται «Γκέτεμποργκ Πράσινη Ζώνη Πόλης» και θα αρχίσει να λειτουργεί από την άνοιξη του 2021.
Εντός της συγκεκριμένης Πράσινης Ζώνης δε θα εκπέμπονται καθόλου ρύποι, χάρη στη χρήση διαφόρων φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μεταφοράς, τα οποία θα κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, θα τηρούν συγκεκριμένα όρια ταχύτητας θα συνδέονται με τις κυκλοφοριακές υποδομές, ενώ θα επιτρέπουν στους χρήστες των δρόμων να μοιράζονται σημαντικές πληροφορίες.
Εδώ τα Volvo τρακάρουν, ανατρέπονται και πέφτουν από τα 30 μέτρα (video)
Σημειώνεται ακόμα ότι εντός της Πράσινης Ζώνης θα κυκλοφορούν πλήρως αυτόνομα ταξί, τα οποία θα προέρχονται από τον πάροχο οχημάτων κοινής χρήσης “M” που ίδρυσε η Volvo το 2018 και έχει αναπτύξει δική του τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης.
Κατά τη διάρκεια του 2020, ο πάροχος κινητικότητας “M” απέδειξε ότι μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο Γκέτεμποργκ, καθώς ένα αυτοκίνητο του αντικαθιστά οχτώ ιδιωτικά.
Η Πράσινη Ζώνη Πόλης θα δημιουργηθεί μέσα στο λιμάνι του Γκέτεμποργκ, το οποίο είναι το μεγαλύτερο στη Σκανδιναβία. Η εφαρμογή των παραπάνω τεχνολογιών και υπηρεσιών σε πραγματικές συνθήκες θα βοηθήσει τη Volvo να εξελίξει περισσότερο την ηλεκτροκίνηση, τα οχήματα κοινής χρήσης, την αυτόνομη οδήγηση, τη συνδεσιμότητα των οχημάτων και πάνω από όλα την ασφάλεια τους.
Υπενθυμίζουμε ότι μακροπρόθεσμος στόχος της Volvo είναι μέχρι το 2025 το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων της να προέρχεται αποκλειστικά από αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και το υπόλοιπο 50% από υβριδικά. Παράλληλα επιθυμεί μείωση 40% του αποτυπώματος CO2 ανά αυτοκίνητο, μείωση 25% των εκπομπών άνθρακα που δημιουργούνται από τις συνολικές δραστηριότητες της, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας.