Το πλήρως ηλεκτρικό premium μεγάλο SUV EX90 θα αντικαταστήσει το XC90 ως τη ναυαρχίδα της Volvo, στο εξής.
Το μεγαλύτερο ντεμπούτο ολοκαίνουργιου προϊόντος για τη Volvo Cars εδώ και μισή δεκαετία θα έχει στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας που θα ξεπερνά τον εξοπλισμό οποιασδήποτε Volvo πριν», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζιμ Ρόουαν σε παγκόσμια διαδικτυακή παρουσίαση.
Το νέο μοντέλο θα έχει μια «αόρατη ασπίδα ασφαλείας» που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων που προκαλούν σοβαρούς τραυματισμούς ή θανάτους έως και το ένα πέμπτο, είπε ο Ρόουαν.
Για να επιτύχει αυτόν τον στόχο, η Volvo προσθέτει για πρώτη φορά έναν αισθητήρα lidar.
Το σύστημα, το οποίο θα ενσωματωθεί στη γραμμή οροφής του EX90, χρησιμοποιεί φως με τη μορφή παλμικού λέιζερ για τη μέτρηση εμβέλειας με υψηλή ακρίβεια.
«Η διαφορά που μπορεί να κάνει το lidar για την ασφάλεια της πραγματικής ζωής είναι αξιοσημείωτη», ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρίας. «Η πρόσφατη έρευνά μας δείχνει ότι η προσθήκη lidar σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα με σοβαρά αποτελέσματα έως και 20% και η συνολική αποφυγή ατυχημάτων μπορεί να βελτιωθεί έως και 9%».
Η τεχνολογία lidar, η οποία προέρχεται από τη Luminar και θα γίνει βασικός εξοπλισμός της Volvo με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς σε απόσταση έως και 250 μέτρων ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.
«Και επειδή δεν βασίζεται στο φως όπως μια κάμερα, σας παρακολουθεί στο φως της ημέρας και τη νύχτα», σημείωσε ο Ρόουαν.
Σε συνεργασία με το lidar στο σύστημα παρακολούθησης δρόμου του EX90 θα λειτουργούν οκτώ κάμερες, πέντε ραντάρ και 16 αισθητήρες υπερήχων.
Η Volvo δημοσίευσε το όνομα EX90 και τις λεπτομέρειες ασφαλείας για το αυτοκίνητο, αλλά όχι εξωτερικές ή εσωτερικές φωτογραφίες, οι οποίες θα αποτελέσουν μέρος της πλήρους αποκάλυψης του οχήματος στις 9 Νοεμβρίου.
Η Volvo θα κάνει ντεμπούτο στο λεγόμενο σύστημα κατανόησης οδηγού ως βασικός εξοπλισμός στο EX90. Το σύστημα ανίχνευσης εσωτερικού σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιεί δύο κάμερες για την αναζήτηση πρώιμων σημάτων που δείχνουν ότι ο οδηγός δεν είναι σε εγρήγορση. Το κάνει παρατηρώντας τα βλέμματα του οδηγού. Μετρώντας πόσο χρόνο ο οδηγός κοιτάζει τον δρόμο μπροστά, το σύστημα καταλαβαίνει πότε τα μάτια του οδηγού, και πιθανώς το …μυαλό του, είναι στραμμένα κάπου αλλού. Μετράται επίσης η συμπεριφορά του τιμονιού. Εάν ο οδηγός δεν είναι σε εγρήγορση, το σύστημα υποβοήθησης ξεκινά με ένα προειδοποιητικό σήμα που αυξάνεται σε ένταση ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Εάν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται σε όλο και πιο σαφείς προειδοποιήσεις, το αυτοκίνητο μπορεί ακόμη και να σταματήσει με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου, στέλνοντας μια προειδοποίηση στους άλλους χρήστες του δρόμου με τα φώτα αλάρμ.
«Η εσωτερική ανίχνευση είναι ένα από τα επόμενα σύνορα ασφαλείας για εμάς», δήλωσε ο επικεφαλής του κέντρου ασφαλείας της Volvo, Τόμας Μπρόμπεργκ. «Πιστεύουμε ότι το EX90 είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο Volvo που βγήκε ποτέ στον δρόμο… Όταν όλα τα συστήματα ασφαλείας, οι αισθητήρες, το λογισμικό και η υπολογιστική ισχύς ενωθούν, δημιουργούν μια προληπτική ασπίδα ασφάλεια γύρω σας – και δεν θα ξέρετε καν ότι είναι εκεί μέχρι να το χρειαστείτε», πρόσθεσε ο επικεφαλής αυτοματισμού ασφαλών οχημάτων της Volvo, Γιοακίμ ντε Βερντιέ.
Ο Ρόουαν χαρακτήρισε το EX90 ως την «η αρχή μιας νέας εποχής» στη Volvo, την οποία άρχισε να σχεδιάζει το Μάρτιο ως διάδοχος του Χάκαν Σάμιουελσον. Ο ίδιος θέλει το πρώτο νέο μοντέλο της Volvo υπό την ηγεσία του να κάνει τους ανθρώπους να δουν την αυτοκινητοβιομηχανία ως «μια πολύ αξιόπιστη εταιρεία ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων επόμενης γενιάς».
Το EX90, το πρώτο ολοκαίνουργιο μοντέλο της Volvo από τότε που κυκλοφόρησε το premium συμπαγές SUV XC40 το 2017, είναι ένα κρίσιμο προϊόν της στροφής της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την κατεύθυνση της μετατροπής της μάρκας μόνο ηλεκτροκίνητων έως το 2030.
Μετά από οκτώ μήνες, το XC90 είναι το Νο. 3 σε πωλήσεις premium μεγάλο SUV στην Ευρώπη με όγκο 16.701, ο οποίος είναι μειωμένος κατά 6,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.Το XC90 ακολουθεί την κορυφαία στην κατηγορία Mercedes-Benz GLE και τη BMW X5 στη δεύτερη θέση. Τα δύο γερμανικά μοντέλα είχαν πωλήσεις άνω των 26.000 μονάδων το καθένα μέχρι τον Αύγουστο.