H Volvo αποκάλυψε σήμερα στο Μιλάνο της Ιταλίας το πρώτο της μικρό premium SUV, το νέο EX30, με μήκος 4.233 χλστ.
Συγκριτικά να πούμε ότι το αμέσως επόμενο ηλεκτρικό SUV στη γκάμα της Volvo, το XC40, έχει μήκος 4.440 χλστ. Το πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο του νέου EX30 βρίσκονται στα 1.837 χλστ. 1.555 χλστ. και 2.650 χλστ. αντίστοιχα. H σουηδική εταιρεία περιγράφει επίσης το EX30 ως μοντέλο με το μικρότερο αποτύπωμα CO2 που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα.
Ο πίσω τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας του νέου EX30 παράγει 272 ίππους και 343 Nm ροπής. Συνδυάζεται με μπαταρία, χωρητικότητας 64 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 480 χλμ. (μέτρηση WLTP). Η επόμενη επιλογή αφορά τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα, αλλά με συνδυασμό με μπαταρία τεχνολογίας LFP, χωρητικότητας 49 kWh, και αυτονομία 344 χλμ.
Η κορυφαία έκδοση του νέου ΕΧ30 είναι η τετρακίνητη με την προσθήκη ενός δεύτερου, μπροστά τοποθετημένου, ηλεκτροκινητήρα που αυξάνει την ισχύ στους 428 ίππους και τη ροπή 543 Nm. Τα μόλις 3,6 δευτ. που χρειάζονται για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα καθιστούν το τετρακίνητο EX30 το ταχύτερο Volvo στη συγκεκριμένη επίδοση.
To 2024 το ΕΧ30 θα αποκτήσει την πιο περιπετειώδη έκδοση Cross Country, η οποία θα ξεχωρίζει με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, μαύρες ζάντες 18 ή 19 ιντσών με ειδικά ελαστικά, προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω και πλευρικά, σχάρα οροφής, μαύρα πάνελ στο μπροστινό προφυλακτήρα και στην πόρτα του χώρου αποσκευών και με την ένδειξη Cross Country χαμηλά στις εμπρός πόρτες.
Το νέο ΕΧ30 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία σε επιλεγμένες αγορές, ενώ με αρχική τιμή τα 36.000 ευρώ στην Ευρώπη (στην Ελλάδα θα ξεκινάει από 37.572 ευρώ), η Volvo αναφέρει ότι προσφέρει πλέον ένα premium ηλεκτρικό SUV, το οποίο κοστίζει όσο ένα αντίστοιχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.