Η Volvo κατέθεσε μια πατέντα η οποία επιτρέπει στο τιμόνι και τον πίνακα οργάνων να μετακινούνται από τη μεριά του οδηγού σε εκείνη του συνοδηγού, αλλά και σε όλες τις ενδιάμεσες θέσεις.
Η πατέντα κατατέθηκε στο αρμόδιο γραφείο των Ηνωμένων Πολιτειών στις αρχές του 2019, όμως τώρα δημοσιεύητηκε.
Σε πρώτη ανάγνωση δεν είναι εύκολο να κατανοήσει κάποιος το λόγο ύπαρξης ενός τέτοιου συστήματος. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψιν ότι σταδιακά εκτός από την ηλεκτροκίνηση κατευθυνόμαστε και προς τα αυτόνομα οχήματα, αρχίζει να αποκτά νόημα.
Όταν το αυτοκίνητο κινείται μόνο του, υπάρχει περίπτωση όποιος κάθεται στη θέση του οδηγού να θέλει μπροστά του άδειο χώρο. Χάρη στην πατέντα των Σουηδών, θα μπορεί να έχει ελεύθερο πεδίο μπροστά του, στέλνοντας τα χειριστήρια στην άλλη άκρη του ταμπλό.
Για να γίνει εφικτή η μετακίνηση τιμονιού και πίνακα οργάνων, η Volvo υιοθετεί τη χρήση συστημάτων by-wire. Δηλαδή το τιμόνι δεν έχει καμία φυσική σύνδεση με το σύστημα διεύθυνσης. Το μόνο που κάνει όταν ο οδηγός στρίβει, είναι να παράγει ένα ηλεκτρικό σήμα. Αυτό πηγαίνει στον εγκέφαλο και εκείνος αποφασίζει (με βάση το σήμα που πήρε) πόσο θα στρέψει τους τροχούς.
Όσο για τα πεντάλ, θα υπάρχουν επιφάνειες ευαίσθητες στην πίεση μπροστά και από τις δύο θέσεις. Ανάλογα με το πόσο θα πιέζει ο χειριστής τις επιφάνειες, το αυτοκίνητο θα επιταχύνει ή θα επιβραδύνει. Σε αντιστοιχία με το αν το τιμόνι βρίσκεται δεξιά ή αριστερά, θα ενεργοποιείται η κατάλληλη πλευρά.
Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της υιοθέτησης ενός τέτοιου συστήματος είναι δύο. Το ένα ότι σε σχέση με τους μηχανισμούς απόκρυψης στο ταμπλό ένα τέτοιο σύστημα είναι σημαντικά φθηνότερο. Κυρίως επειδή δεν είναι τόσο πολύπλοκο. Το δεύτερο ότι η εταιρεία δε θα χρειάζεται να κατασκευάζει δεξιοτίμονες και αριστεροτίμονες εκδοχές των μοντέλων της, ανάλογα με την αγορά για την οποία προορίζονται, έτσι, υπάρχει περαιτέρω μείωση κόστους.
Μία τελευταία δυνατότητα, η οποία ίσως είναι πιο απίθανη να υλοποιηθεί είναι ότι η θέση οδήγησης θα μπορούσε να τοποθετηθεί στο κέντρο, θυμίζοντας κάτι από McLaren F1.
Είναι άγνωστο αν και πότε η εταιρεία σκοπεύει να περάσει κάποια σχετική τεχνολογία στα μοντέλα παραγωγής, όμως πρόκειται για ενδιαφέρουσα ιδέα.