Τα οχήματα Volvo FM, Volvo FMX και Volvo FH θα μπορούσαν να κινούνται με συνολικό βάρος 44 μετρικούς τόνους.
Η Volvo Trucks δήλωσε ότι η παραγωγή των τριών μοντέλων ηλεκτρικών φορτηγών βαρέως τύπου βρίσκεται σε εξέλιξη, με τον πρόεδρό της να σημειώνει ότι τα νέα αυτά αντιπροσωπεύουν «μια μεγάλη στιγμή» για την εταιρεία.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αυτονομία για το ηλεκτρικό FM είναι έως και 380 χιλιόμετρα, ή λίγο πάνω από 236 μίλια. Η αυτονομία για τα FMX και FH είναι έως 320 χλμ και 300χλμ, αντίστοιχα.
Η εταιρεία είπε ότι η παραγωγή ξεκίνησε σε μια εγκατάσταση στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Το επόμενο έτος θα ξεκινήσει η παραγωγή σε μια τοποθεσία στη Γάνδη του Βελγίου.
Οι μπαταρίες θα προμηθεύονται από εργοστάσιο της Volvo Trucks στη Γάνδη. Η Volvo Trucks, η οποία ανήκει στον Όμιλο Volvo, δήλωσε ότι διαθέτει πλέον «έξι μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών σε σειρά παραγωγής παγκοσμίως».
O Πρόεδρος της Volvo Trucks, Ρότζερ Ελμ, ήταν θετικός για τις προοπτικές της εταιρείας στο μέλλον.
«Έχουμε ήδη πουλήσει 1.000 μονάδες από αυτά τα βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά πριν από την έναρξη της παραγωγής», είπε. Ο Ελμ συνέχισε προσθέτοντας ότι η επιχείρηση είδε «μια αυξανόμενη ζήτηση να έρχεται μπροστά μας επίσης».
Σε δηλώσεις που δημοσιεύθηκαν στον ιστότοπο της εταιρείας του, ανέφερε ότι, μέχρι το 2030, «τουλάχιστον το 50% των φορτηγών που πουλάμε παγκοσμίως θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά».
Για φορτηγά καθώς και για αυτοκίνητα, οι κατάλληλες επιλογές φόρτισης θα είναι σημαντικές όταν πρόκειται για την εξάλειψη των ανησυχιών σχετικά με το «άγχος εμβέλειας», ένας όρος που αναφέρεται στην ιδέα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν μεγάλες διαδρομές χωρίς να χάσουν ρεύμα και να κολλήσουν.
Νωρίτερα φέτος, η Volvo Trucks είπε ότι είχε αρχίσει να δοκιμάζει οχήματα που χρησιμοποιούν «κυψέλες καυσίμου και τροφοδοτούνται από υδρογόνο», με τη σουηδική εταιρεία να ισχυρίζεται ότι η αυτονομία τους μπορεί να επεκταθεί έως και 1.000 χιλιόμετρα ή λίγο πάνω από 621 μίλια.
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία είπε ότι ο ανεφοδιασμός των οχημάτων θα διαρκεί λιγότερο από 15 λεπτά. Τα πιλοτικά προγράμματα πελατών πρόκειται να ξεκινήσουν τα επόμενα χρόνια, με την εμπορευματοποίηση «να προγραμματίζεται για το τελευταίο μέρος αυτής της δεκαετίας».
Η εστίαση της Volvo Trucks στις τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών την θέτει σε ανταγωνισμό με εταιρείες όπως η Tesla και η Daimler Truck, οι οποίες αναπτύσσουν και οι δύο ηλεκτρικά φορτηγά.
Όπως και η Volvo Trucks, η Daimler Truck εστιάζει τόσο σε οχήματα με μπαταρία όσο και σε οχήματα υδρογόνου. Τον Μάρτιο του 2021, η Daimler Truck και ο Όμιλος Volvo δημιούργησαν την cellcentric, μια κοινοπραξία 50:50 με επίκεντρο την παραγωγή κυψελών καυσίμου.