Τεχνολογία νέοι χρωματισμοί και εξηλεκτρισμός συνθέτουν το παζλ του νέου Volvo XC90 της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Προσθέστε και τις σχεδιαστικές επεμβάσεις στο μπροστινό κυρίως μέρος και έχετε συμπληρωμένο το παζλ.
Για μπροστά τα βλέμματα συγκεντρώνει η μάσκα με τις διαγώνιες λωρίδες, τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix Led που παραπέμπουν στο Σπαθί του Θωρ, τις εισαγωγές στις άκρες του προφυλακτήρα και κάτω από τη μάσκα, λεπτομέρειες χρωμίου σε μάσκα, κατά μήκος των θυρών χαμηλά, περιμετρικά των παραθύρων και στις διακριτικές ράγες οροφής, ενσωματωμένες στην οροφή
Για όσους αναζητούν μια πιο δυναμική εμφάνιση όλες οι λεπτομέρειες χρωμίου μπορούν να αντικατασταθούν με μαύρα διακοσμητικά από τη μάσκα μέχρι τους εξωτερικούς καθρέπτες.
Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν διάφορες από το απερχόμενο μοντέλο που στη γλώσσα των αριθμών είναι οι εξής σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.,953/1.923/1,767 χλστ. αντίστοιχα με μεταξόνιο 2.984 χλστ. και 205 χλστ. απόσταση από το έδαφος.
Τα ελαστικά είναι 21 ιντσών με διαστάσεις 275/40.
Στο εσωτερικό η πολυτέλεια διάχυτη με ανακυκλωμένα υλικά στο ταμπλό, μαλακό δέρμα στο πάνω μέρος και φωτιζόμενος κρυστάλλινος state of art επιλογέας με υπογραφή Orrefors.
Αναπαυτικά καθίσματα και πολλοί αποθηκευτικοί χώροι μικροαντικειμένων μεταξύ των καθισμάτων.
Το νέο XC 90 μας ξεναγεί και στον ψηφιακό κόσμο με 12 ιντσών πίνακα οργάνων και 11 ιντσών με οθόνη αφής κάθετα τοποθετημένη , όπου όλες οι λειτουργίες/πληροφορίες γίνονται από την οθόνη καθώς διακόπτες και μπουτόν απουσιάζουν.
Οι μόνοι διακόπτες ο περιστροφικός start/stop engine, για, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, τα θερμαινόμενα κρύσταλλα και τον ήχο του ραδιοφώνου που για την περίπτωση ήταν εξοπλισμένο με το υψηλής απόδοση Hi-Fi της Bowers & Wilkins με τα 19 ηχεία απόδοσης 1.410 watt.
Τι κρυστάλλινος ήχος ήταν αυτός.
Το αυτοκίνητο θα εισάγεται στη χώρα μας μόνο στην 7θέσια έκδοση με τρεις σειρές καθισμάτων με χώρους αποσκευών 262 λίτρα ως 7θέσιο, 640 ως 5θέσιο και 1816 λίτρα με αναδιπλωμένες τις δυο σειρές καθισμάτων.
Volvo: Αποκλειστικά στη χώρα μας ως plug in hybrid
Μια επίσης έκδοση από πλευράς κινητήρα. 2λιτρο turbo 310 ίππων με 400 Nm που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων με ροπή 309 Nm με την μπαταρία 18,8 KWh να φορτίζει από εξωτερική παροχή εξ ου και plug in-hybrid , με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται στους 455 ίππους με ροπή 709 Νm.
To κιβώτιο είναι αυτόματο 8 σχέσεων της Getrag με κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Σε κλασικές σκανδιναβικές συνθήκες οδηγήσαμε το νέο σουηδικό μοντέλο διασχίζοντας και τη μεγαλύτερη γέφυρα της Ευρώπης την Ορεσούντ μήκους 7.8 χλμ. που από τη Δανία ξεκινάει υπό τη θάλασσα σε βάθος 54 μ. ενώ συνεχίζει υπέργεια.
Το XC90 ήταν εφοδιασμένο με χειμερινά ελαστικά, δε θα μπορούσε και αλλιώς με εξωτερικές θερμοκρασίες από -2 έως 2 βαθμούς Κελσίου.
Οι πρώτες εντυπώσεις ήρθαν από την ανάρτηση, δίπλα ψαλίδια μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων για πίσω και ενεργά αμορτισέρ.
Κλειδί στην οδική συμπεριφορά, όπως και ο κινητήρας, πρόθυμος σε κάθε πάτημα του γκαζιού, παρά τον όγκο του αυτοκινήτου και το βάρος του γύρω στα 2.300 κιλά.
Μπορεί οι δρόμοι σε Δανία και Σουηδία να μοιάζουν με μαγικό χαλί, οι διαδρομές στα χιονισμένα δάση (δε χρειάστηκε να θέσουμε σε λειτουργία το θερμαινόμενο τιμόνι και τα καθίσματα) περιλάμβαναν δρόμους με πολλές στροφές και εναλλαγές διαδρομής, ιδανικές επιλογές όπου οι αναρτήσεις «διάβαζαν» ακριβώς τον δρόμο σταθερά και χωρίς ενοχλητικές πλεύσεις.
Όσο για τα φρένα, παρά το γεγονός ότι στη Σουηδία δεν τίθεται ζήτημα να μην ακολουθήσεις ευλαβικά τον Κ.Ο.Κ. βρήκαμε ευκαιρία και πιέσαμε όπου οι αεριζόμενοι δίσκοι 366 χλστ. για μπροστά και 340 για πίσω λειτουργούν σαν άγκυρες.
Αυτό όμως που μας έκανε εντύπωση είναι ότι η κατανάλωση οδηγώντας στα όρια της Σουηδίας κυμάνθηκε στα 6.7 λίτρα/100 χλμ. κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό για τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ ηλεκτρικά μπορείτε να κινηθείτε καλύπτοντας 69 χλμ.
Η τελική ταχύτητα δε ξεπερνάει τα 180 χλμ./ώρα κάτι που έχει υιοθετήσει η Volvo για όλα τα μοντέλα της με επιτάχυνση 0-100 σε 5,4 δευτ. και εκπομπές 32 γρ,/χλμ.
Παρά πολύ υψηλό το επίπεδο της ηχομόνωσης ενώ φτάνεις στον προορισμό σου όπως ακριβώς πρέπει είτε σαν οδηγός είτε σαν εκλεκτός επιβάτης στη ναυαρχίδα της Volvo.
Πολυτέλεια, τεχνολογία, ανέσεις και λεπτομέρειες που συνθέτουν τη σουηδική αισθητική, είναι σήμερα τα «κλειδιά» στο ανανεωμένο XC90 το οποίο αναμένεται στη χώρα μας αρχές του νέου έτους με τιμή 104.710 ευρώ αλλά και με πλήρη απαλλαγή τελών κυκλοφορίας.
Περισσότερες φωτογραφίες: