Η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων της Βρετανίας αυξήθηκε κατά 23,5% τον Νοέμβριο σε 142.889 εγγεγραμμένες μονάδες.
Ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης από έτος σε έτος-, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT).
Η ανάπτυξη έδωσε το καλύτερο σύνολο για τον Νοέμβριο από το 2019, με τους κατασκευαστές να συνεχίζουν τις προσπάθειες για την εκπλήρωση των παραγγελιών εν μέσω της ασταθούς παγκόσμιας προσφοράς εξαρτημάτων.
Ωστόσο, οι εγγραφές τον εν λόγω μήνα εξακολουθούσαν να είναι 8,8% κάτω από τα επίπεδα του 2019 και, ενώ αναμένεται περαιτέρω ανάκαμψη το 2023, οι παγκόσμιες και εγχώριες οικονομικές προκλήσεις σημαίνουν ότι η αγορά θα παραμείνει κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Η GlobalData προβλέπει ότι η υποτονική ανάπτυξη θα παραμείνει χαρακτηριστικό της αγοράς αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου το 2023.
Οι εγγραφές από μεγάλους στόλους έδωσαν ώθηση στην αγορά, σημειώνοντας αύξηση 45,4% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Η ζήτηση από ιδιώτες αγοραστές αυξήθηκε επίσης, αν και κατά ένα πιο μέτριο 2,7%. Οι εγγραφές επιχειρήσεων υπερδιπλασιάστηκαν, εν τω μεταξύ, αυξήθηκαν κατά 112,2%, αλλά παραμένουν ένα μικρό κλάσμα της συνολικής αγοράς.
Η απορρόφηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών συνεχίζει να αυξάνεται, με τα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) να έχουν αυξηθεί κατά 34,2%, αντιπροσωπεύοντας περισσότερα από ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα (20,5%) – το μεγαλύτερο μηνιαίο μερίδιο των BEV φέτος. Αντίθετα, οι ταξινομήσεις plug-in hybrid (PHEV) μειώθηκαν κατά 5,8%, αποτελώντας το 7,1% της αγοράς. Ως αποτέλεσμα, καταγράφηκαν περίπου 39.558 νέα πρόσθετα, που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από ένα στα τέσσερα (27,7%) νέα αυτοκίνητα που μπήκαν στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου τον Νοέμβριο. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), εν τω μεταξύ, αυξήθηκαν κατά 66,9% στο 11,3% της αγοράς, κυρίως λόγω των χειριστών στόλου που αναζητούν ευελιξία και μειώσεις εκπομπών.