Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν για το 2040. Μετά η χρονολογία ήρθε πιο κοντά, στο 2035. Τώρα υπάρχουν συζητήσεις για το 2030. Τα παραπάνω νούμερα αναφέρονται στη χρονιά που η Βρετανία θα απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Βρετανία θέλει κάποια στιγμή να απαγορεύσει εντελώς την πώληση αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μάλιστα, η απαγόρευση περιλαμβάνει όλα τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Έτσι θα απαγορευτούν και τα τρία είδη υβριδικών συνόλων. Τα ήπια, τα κανονικά και τα plug-in.
Μπορεί η κυβέρνηση να κάνει το σχεδιασμό της, όμως πώς αντιμετωπίζει το ζήτημα η αγορά;
Οι Βρετανοί έχουν υιοθετήσει σε σημαντικό βαθμό τη νέα μέρα στη μετακίνηση. Ενδεικτικά, το διάστημα Απρίλιος – Ιούνιος 2020, οι πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών ξεπέρασαν εκείνες των αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου. Συγκεκριμένα, τα πρώτα σημείωσαν 33.000 πωλήσεις, έναντι 29.900 που σημείωσαν τα πετρελαιοκίνητα.
Όσον αφορά τους εκπροσώπους από τον κλάδο του αυτοκινήτου, θεωρούν ότι το 2030 είναι πάρα πολύ νωρίς, για μία τόσο μεγάλη αλλαγή.
Φυσικά η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δε θα επηρεάσει εκείνους που θα έχουν ήδη αγοράσει ένα, ούτε θα απαγορευθεί η κυκλοφορία τους. Το μόνο που θα συμβεί είναι ότι πλέον δε θα μπορεί να πωληθεί κάποιο καινούριο.
Ο λόγος που ενδιαφερόμαστε σχετικά με το τι πρόκειται να συμβεί στη Βρετανία, είναι ότι αποτελεί προπομπό των εξελίξεων που θα δούμε σταδιακά και στη χώρα μας.
Άραγε κάποια στιγμή θα δούμε μια ελληνική κυβέρνηση να ανακοινώνει παρόμοια μέτρα; Σίγουρα απέχουμε πολύ από αυτό το σημείο.