Στο Ηνωμένο Βασίλειο το κόστος της χρήσης ενός δημόσιου ταχυ-φορτιστή με τιμολόγηση «pay-as-you-go» έχει αυξηθεί κατά 42% από τον Μάιο.
Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το RAC Charge Watch -το οποίο αποτελεί τμήμα του RAC, ενός οργανισμού υπηρεσιών της αυτοκινητοβιομηχανίας- , πλέον, κοστίζει στους οδηγούς ηλεκτρικών που χρησιμοποιούν την παραπάνω υποδομή κατά μέσο όρο 63,29 πένες (72 σεντς) την κιλοβατώρα για να φορτίσουν το όχημά τους.
Αναλύοντας τα στοιχεία, το RAC είπε ότι αυτό σήμαινε 80% ταχεία φόρτιση ενός «τυπικού οικογενειακού μεγέθους ηλεκτρικού αυτοκινήτου» με χρήση μπαταρίας 64 kWh, κατά μέσο όρο, 32,41 £ (36,13 ευρώ).
Το RAC είπε ότι η αύξηση οφείλεται στο «αυξανόμενο κόστος χονδρικής του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας». Πρόσθεσε ότι όσοι χρησιμοποιούν «υπερταχείς» φορτιστές είχαν επίσης δει το μέσο κόστος φόρτισης να αυξάνεται κατά 25%.
Η ανάλυση έδειξε επίσης ότι «ένας οδηγός που χρησιμοποιεί αποκλειστικά γρήγορο ή εξαιρετικά γρήγορο φορτιστή στο δημόσιο δίκτυο θα πληρώνει τώρα περίπου 18 πένες (20 σεντς) ανά μίλι για ηλεκτρική ενέργεια».
«Αυτό συγκρίνεται με 19 πένες (21 σεντς) ανά μίλι για ένα αυτοκίνητο βενζίνης και 21 (23,41 ευρώ) ανά μίλι για ένα ντίζελ, με βάση κάποιον που οδηγεί κατά μέσο όρο 40 μίλια στο γαλόνι», συνέχισε να αναφέρει.
Παρά τα παραπάνω, η RAC σημείωσε ότι πολλοί χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων ως επί το πλείστον θα χρεώνουν στο σπίτι τους, όπου η ηλεκτρική ενέργεια κοστίζει λιγότερο.
Με την Εγγύηση Ενεργειακής Τιμής της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου να τίθεται σε ισχύ άμεσα, η τιμή ανά μίλι για ένα ηλεκτρικό όχημα μεσαίου μεγέθους θα είναι περίπου 9 πένες (10 σεντ) για φόρτιση στο σπίτι, εάν οδηγείται με λογικά αποδοτικό τρόπο. Μια χρέωση 80% στο σπίτι θα κόστιζε 17,87 £ (19,92 ευρώ), είπε η RAC.
«Για όσους έχουν ήδη αλλάξει σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή σκέφτονται να το κάνουν, εξακολουθεί να ισχύει ότι η φόρτιση εκτός σπιτιού κοστίζει λιγότερο από τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου βενζίνης ή ντίζελ, αλλά αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι η διαφορά μειώνεται ως αποτέλεσμα των τεράστιων αυξήσεων στο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε ο Σάϊμον Γουίλιαμς, εκπρόσωπος της RAC για ηλεκτρικά οχήματα.
«Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν δημόσιους γρήγορους και εξαιρετικά γρήγορους φορτιστές είναι αυτοί που πλήττονται περισσότερο», πρόσθεσε.
Το ΗΒ θέλει να σταματήσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών ντίζελ και βενζίνης έως το 2030. Θα απαιτήσει, από το 2035, όλα τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Με περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα που πρόκειται να μπουν στους δρόμους της Βρετανίας τα επόμενα χρόνια, η RAC υποστηρίζει τις εκκλήσεις για μείωση του φόρου επί των πωλήσεων στην ηλεκτρική ενέργεια που πωλείται σε δημόσιους φορτιστές, προκειμένου να αποκατασταθεί αυτό που θεωρεί ως ανισορροπία μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής χρέωσης.
«Ενώ το σχέδιο ελάφρυνσης του ενεργειακού λογαριασμού της κυβέρνησης που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα θα βοηθήσει στην αποφυγή περαιτέρω αύξησης του κόστους χρέωσης, εξακολουθεί να ισχύει ότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν δημόσιους φορτιστές πληρώνουν άδικα 20% ΦΠΑ [φόρος πωλήσεων] για την ηλεκτρική ενέργεια που αγοράζουν, σε σύγκριση με τη χρέωση στο σπίτι όπου είναι μόλις 5%,» είπε, προσθέτοντας ότι υποστηρίζει μια καμπάνια για ποσοστό 5% τόσο για δημόσια όσο και για ιδιωτική χρέωση.
Σε δήλωσή του, ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνέχισαν να «προσφέρουν ευκαιρίες για εξοικονόμηση πόρων έναντι των αντίστοιχων βενζίνης και ντίζελ με χαμηλότερο συνολικό κόστος λειτουργίας χάρη στη φθηνότερη χρέωση, χαμηλότερο κόστος συντήρησης και φορολογικά κίνητρα».
«Θέλουμε οι καταναλωτές να έχουν την εμπιστοσύνη να κάνουν τη μετάβαση σε καθαρότερα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυτός είναι ο λόγος που συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την ανάπτυξη του παγκόσμιου κορυφαίου δικτύου φόρτισης και έχουμε δεσμευτεί 1,6 δισ. £ (1,78 δις ευρώ) από το 2020 για την παράδοση σημείων φόρτισης σε ολόκληρη τη χώρα », πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Καθώς οι ευρωπαϊκές οικονομίες αντιμετωπίζουν ενεργειακή κρίση και θα εκτινάσσονται οι τιμές τους επόμενους μήνες, υπάρχουν ανησυχίες σε ορισμένους κύκλους ότι το αυξανόμενο κόστος φόρτισης ενός EV θα αποθαρρύνει την απορρόφηση από τους καταναλωτές.
Ο επικεφαλής στρατηγικής μετοχών της Saxo Bank είπε ότι «το πλεονέκτημα κόστους για τα ηλεκτρικά οχήματα έναντι ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου» «μειώνεται γρήγορα» στην Ευρώπη. «Αναρωτιέμαι πραγματικά σε ποιο βαθμό αυτό θα αρχίσει να επηρεάζει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων», είπε ο Πίτερ Γκάρνρι.