Το ένα από τα δυο πρώτα μοντέλα που εισάγονται στη χώρα μας από την BYD είναι το Seal. Πολλοί το χαρακτηρίζουν ως το αντί-Tesla.
Έχει το στυλ αλλά και την τεχνολογία.
Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι Κινέζοι είναι πολύ μπροστά σε ο,τι έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση και ειδικά ο κολοσσός BYD.
Ο οποίος κάνει ένα τρομερό άνοιγμα στην Ευρώπη, και μέσω του Euro 2024 ως βασικός χορηγός που διεξάγεται στη Γερμανία.
Χορηγός δηλαδή στην καρδιά των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών
ΒΥD: Το Seal λοιπόν ως σχήμα μόνο αδιάφορο δε χαρακτηρίζεται.
Μπορεί να ανήκει στη μεσαία κατηγορία των sedan, αλλά προβάλλει ένα πάρα πολύ ισορροπημένο αμάξωμα.
Με την οροφή να σχηματίζει ένα τόξο με μεγάλες κυρτές επιφάνειες κρυστάλλων.
Κυρτό είναι και το μπροστινό καπό, που διαθέτει ένα μικρό χώρο αποσκευών, 53 λίτρα, τα εντυπωσιακά φώτα στις άκρες του, καθώς και τα φώτα στον προφυλακτήρα τύπου κουρτίνας που οριοθετούν κατά κάποιον τρόπο το μήκος του αυτοκινήτου, που γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά όταν η νύχτα «απλώσει» το πέπλο της.
Στο πίσω μέρος τα οβαλ-στενά- φώτα ενώνονται μεταξύ τους, στο κάτω μέρος κυριαρχεί ο διαχύτης ενώ στη σιλουέτα προσθέτουν τα «κοψίματα» του πίσω προφυλακτήρα στις άκρες καθώς και στα μπροστινά φτερά υπογραμμίζοντας το «BYD Design», όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται.
Για λόγους αεροδυναμικής οι χειρολαβές είναι αναδυόμενες ενώ ειδικής σχεδίασης είναι οι ζάντες 19 ιντσών, με ελαστικά 235/45.
Σε ότι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις οι αριθμοί «λένε» τα εξής για μήκος/πλάτος/ύψος 4.800/1.875/1.460 χλστ. με μεταξόνιο 2.920 χλστ. με 400 λίτρα χώρο απόσκευών.
Να σημειωθεί ότι το Seal έχει αναπτυχθεί στην πλατφόρμα e-Platform 3.0 που μας παρουσίασε ο ίδιος ο Μάικλ Σου, διευθύνων σύμβουλος της BYD Ευρώπης, στην έκθεση της Γενεύης.
Στο εσωτερικό τα βλέμματα τραβάνε οι δυο ψηφιακές οθόνες.
Η μια για τον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και η άλλη, η μίνι TV, 15,6 ιντσών για το infotainment η οποία είναι περιστρεφόμενη.
Τι εννοούμε. Aπό το πάτημα ενός μπουτόν στο τιμόνι, ή στην οθόνη, αυτή περιστρέφεται και μπορείτε να την έχετε σε κάθετη θέση, ή οριζόντια.
Και να πως οι φίλοι των gadget έχουν ήδη το πρώτο στοιχείο για να ασχοληθούν, καθώς η οθόνη προσφέρει πληθώρα λειτουργιών.
Η οθόνη του infotainment είναι η πύλη του παραδείσου για τους φίλους της ψηφιακής τεχνολογίας και ώρα να έχουν και «παίζουν» από Spotify, μέχρι πλοήγηση και σερφάρισμα στο διαδίκτυο.
Τα μπουτόν φυσικά απουσιάζουν και μόνο μερικοί διακόπτες για το start/stop του κινητήρα, την ένταση του πολύ καλού ηχοσυστήματος της Dynaudio με 12 ηχεία, το οδηγικό μενού, βρίσκονται πέριξ του state of art επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.
Μπροστά από τον επιλογέα δύο σημεία φόρτισης-επαγωγικά- των smartphone, ενώ υπάρχουν και πολλές θήκες μικροαντικειμένων.
Εντυπωσιακά είναι επίσης τα καπιτονέ καθίσματα με ενιαία προσκέφαλα και επειδή το Seal έχει αναπτυχθεί σε πλατφόρμα που είναι για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα δεν υπάρχει το μεσαίο τούνελ που σημαίνει ότι οι χώροι για τους τρεις πίσω είναι άφθονοι.
Το εσωτερικό είναι φροντισμένο με κάθε λεπτομέρεια ενώ δέρμα και αλκαντάρα δίνουν μια premium εικόνα.
Ακόμα και στα πατάκια η BYD έχει δώσει έμφαση
Το τιμόνι με τα χειριστήρια φέρει το σωστό μέγεθος και είναι ίσιο στο κάτω μέρος
Βέβαια τα καθίσματα είναι χαμηλά τοποθετημένα , κάτι που έχει να κάνει με την αεροδυναμική του αμαξώματος.
Η έκδοση των φωτογραφιών είναι η πλέον ισχυρή με μπαταρία LFP (φωσφορικό σίδηρο λιθίου) κατασκευασμένη από την ίδια την BYD 82,5 kWh, με το αυτοκίνητο να φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες.
Ο ένας αποδίδει 313 ίππους και ο άλλος 218, συνολική ισχύς 530 ίππους με 670 Nm ροπής, με τρία οδηγικά μενού, Eco, Normal, Sport, και αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτό το οποίο απουσιάζει το οποίο το έχουμε συνηθίσει από άλλα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, είναι το one pedal drive.
Αντ’ αυτού το Seal διαθέτει μία ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Σημείο αναφορά η αίσθηση του τιμονιού με 2 και κάτι στροφές απ’ άκρη σε άκρη, αλλά και η λειτουργία των αναρτήσεων, σε κάθε είδος οδοστρώματος, ακόμα και με συνεχείς στροφές και παρά το βάρος του αυτοκινήτου, 2.185 κιλά, αλλά με χαμηλό κέντρο βάρους που κάνει «όλη» τη δουλειά.
Σε κερδίζει η οδική συμπεριφορά και από το πως «στέκεται» στο δρόμο.
Από πλευράς κατανάλωσης ρεύματος, το Seal AWD μας έδειξε τα δύο του πρόσωπα.
Αυτό το οικονομικό με 15.8 kWh/100 και 23.1 kWh/100 χλμ. με πιο «βαρύ» το πόδι στο γκάζι. Οπότε εξαρτάται από εσάς το πως θέλετε να οδηγείτε.
Όσο για τη φόρτιση σε συνεχή ρεύμα (DC) για το 0- 80% αρκούν 37 λεπτά με ταχυφορτιστή 150 kW.
Η αυτονομία σύμφωνα με το κομπιούτερ έδειξε τα 520 χλμ. ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 180 χλμ./ώρα.
Όσο για την επιτάχυνση 0-100, ο χρόνος είναι 3,8 δευτ. από «0» στροφές που σημαίνει ότι θέλει προσοχή κατά τις εκκινήσεις καθώς επιταχύνει σαν «διάολος».
Γενικά το Seal είναι από τα πλέον κομψά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Φέρουν υψηλή τεχνολογία και «προκαλούν» τα premium brands για ένα bras de fer στο τερέν των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όσο για το Tesla, σαφώς και το «κοιτάει» στα ίσια και το προκαλεί…
Η τιμή του ανέρχεται στα 48.990 ευρώ χωρίς την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που είναι πλέον στα 9.000 ευρώ.
Περισσότερες φωτογραφίες