Με το Ράλι Μόντε Κάρλο (19-22 Ιανουαρίου) ξεκινά παραδοσιακά η νέα χρονιά του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Οι ομάδες έπρεπε να έχουν δηλώσει τους οδηγούς τους για τον πρώτο αγώνα του WRC μέχρι 16 Δεκεμβρίου. Toyota και Hyundai είχαν από νωρίς ανακοινώσει τα ονόματα, ενώ όλοι ανέμεναν την ανακοίνωση της M-Sport Ford. Από την ώρα που η βρετανική ομάδα ανακοίνωσε και τη δική της σύνθεση, έκλεισαν, πλέον, οι θέσεις για το πρωτάθλημα 2023.
Απoμένουν μόνο οι ανακοινώσεις για τους αγώνες, που θα τρέξουν οι part time οδηγοί, όπως είναι για φέτος ο Λεμπ, ο Οζιέ, ο Μπριν και ο Σόρδο.
Πέρυσι, είχαμε part time οδηγούς τους Σόρδο, Οζιέ και Λεμπ, που παραμένουν σε παρόμοια προγράμματα, ενώ προστέθηκε και ο Μπριν που έφυγε από την M-Sport για να πάει στην Hyundai να τρέξει σε μειωμένο πρόγραμμα αγώνων. Ουσιαστικά, πήρε τη θέση του απολυμένου Σόλμπεργκ.
Δύο ακόμα οδηγοί, ήταν, πέρυσι, σε μειωμένο πρόγραμμα αγώνων, ο Λάπι, που μοιραζόταν το 4ο Yaris με τον Οζιέ στην Toyota και ο Λουμπέ, που έτρεχε στην M-Sport. Tόσο ο Λουμπέ όσο και ο Λάπι, φέτος θα κάνουν πλήρες πρόγραμμα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, ο Φινλανδός πήρε μεταγραφή για την Hyundai -αντικατέστησε τον Τάνακ- ενώ ο Λουμπέ παρέμεινε στην M-Sport Ford, αλλά σε πλήρες πρόγραμμα για το 2023.
Οι Φορμό και Σόλμπεργκ έπεσαν κατηγορία και θα κυνηγήσουν το πρωτάθλημα WRC2.
Μετά τη φυγή του Τάνακ από την Hyundai άνοιξαν οι θέσεις για μεταγραφές και η τράπουλα ανακατεύτηκε για τα καλά. Έτσι, έχουμε την ομάδα της Toyota να κάνει μόνο μια εσωτερική αλλαγή, φέρνοντας τον Κατσούτα στην αγκάλη της. Ο Λάτβαλα δεν ήθελε ριζικές αλλαγές το είχε άλλωστε πει, πιστεύοντας στη ρήση “ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις’. Όταν, λοιπόν, ο Λάπι αποφάσισε να φύγει για να κάνει πλήρες πρόγραμμα στην Hyundai, ο Λάτβαλα δεν έψαξε αλλού για νέο οδηγό και ανέβασε στη μεγάλη ομάδα τον Κατσούτα.
Επομένως, η παγκόσμια πρωταθλήτρια θα έχει στη σύνθεσή της για το 2023 τους: Ροβάνπερα, Έβανς , Κατσούτα και Οζιέ.
Η Hyundai, αντίθετα με την Toyota, έκανε ριζικές αλλαγές, μετά την αναγκαστική του Τάνακ, που αποχώρησε.
Άρα, το 2023 οι Κορεάτες κατεβαίνουν με τους:
Νεβίλ, Λάπι, Σόρδο και Μπριν.
Η Μ-Sport Ford έκανε κίνηση ανατροπής, άλλωστε την έψαχνε από τη μέση του περυσινού πρωταθλήματος και μετά. Η πίστη στο Puma και τις επιδόσεις του -το είχε αποδείξει ο Λεμπ με τη νίκη του στο Μόντε Κάρλο- ώθησαν τους ανθρώπους της βρετανικής ομάδας να ψάχνουν για οδηγό ικανό να το οδηγήσει σε νίκες και να κυνηγήσει το πρωτάθλημα. Και, μόλις ο Τάνακ έφυγε από την Hyundai η απόκτησή του ήταν μονόδρομος για τον Γουίλσον. Ταυτόχρονα, η ομάδα “ξεφορτώθηκε” ότι δεν της έκανε. Ο Μπριν έφυγε για τους Κορεάτες, ο Γκρίνσμιθ “απολύθηκε” και ο Φορμό υποβιβάστηκε.
Η ομάδα της M-Sport Ford δείχνει, τώρα, πιο ενισχυμένη και αποφασισμένη για το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Σημαντική απώλεια είναι η μη συμμετοχή του Λεμπ στο φετινό Ράλι Μόντε Κάρλο -οι ημερομηνίες δεν ταίριαζαν φέτος και οι υποχρεώσεις του στο Ντακάρ, έκαναν απαγορευτικό τον αγώνα στο πριγκιπάτο.
Η M-Sport Ford κατεβαίνει φέτος με πιο ευέλικτο σχήμα με τους: Τάνακ, Λουμπέ και Λεμπ.
Καλό Πρωτάθλημα!